Gaat het goed?

Het overlegforum voor de inmiddels gesloten RPG Aeron.

Moderator: Midwinter

Midwinter
Oprichter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter »

Bij deze wil ik melden dat Glamdring geen deel meer uitmaakt van het spelleidersteam. We bedanken hem voor de tijd en energie die hij in eerdere fases in de RPG heeft gestoken.
Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Nou nee, het gaat eigenlijk niet goed.

Ongelezen bericht door Nahimana Tala »

"Gaat het goed?" Nee, het gaat niet goed... het ligt zo goed als stil. Er gebeurt niet zoveel in de rpg... Het is vast een combinatie van vele aspecten bij elkaar. Niet iedereen vindt zijn of haar weg zo goed in de grote samenvoeging, sommigen hebben moeite met de vele losse lijnen en locaties die door elkaar lopen, sommige spelers wachten op (re)actie van anderen en van sommigen hebben we al heel lang niets meer van vernomen...

De bijl gaat erin... :evil: Spelers die nauwelijk reageren kunnen een waarschuwing verwachten gevolg door, met een beetje pech, een zeer ontijdig eind van hun karakter...
Als er redenen zijn voor niet reageren dan kan dat natuurlijk worden doorgegeven. Dan houden we er rekening mee. .... Mensen die op post van anderen zitten te wachten kunnen we natuurlijk niet zomaar aanpakken. Geef ons even een berichtje als je te lang zit te wachten naar je smaak, dan kunnen we actie ondernemen. Het kan daarom ook zijn dat we, als spelleider, een karakter even overnamen om andere spelers de gelegenheid te geven door te gaan.
Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper »

Ik moet zeggen dat ik het totale verhaal totaal niet kan volgen en als gevolg heb ik geen idee wanneer ik nu wel of niet moet posten. Hebben meer mensen dit, en zo ja hoe kan dit opgelost worden?
Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd »

Ja, dat idee had ik ook.

Mogelijke oplossingen:
- De posts van anderen lezen (kost veel tijd en energie en bepaalde draden zijn (nog) niet van belang voor je eigen verhaal).
- Betere sturing door de spelleiders (bijvoorbeeld via een PM of indien mogelijk een sturende post in de RPG zelf)
- Net als de kleine RPG's een duidelijk verhaal discussie draad opstarten.

Verder zou ik het op dit moment zo snel niet weten.
*Denkt er even verder over na*
aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael »

Oke, ik heb misschien een oplossing voor dit probleem, geef me even de tijd om iets te regelen....

Ik begrijp de klacht/reactie en wij hebben hier ook zeker aandacht voor. Het is ons ook duidelijk geworden dat het allemaal een beetje onoverzichtelijk is. Dat hopen we ook met de volgende RPG te gaan veranderen.
aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael »

*UPDATE*

Let op! dit is belangrijk voor alle spelers!

Na enig nadenken over de problemen met het volgen van het verhaal van de RPG ben ik tot de volgende conclusie gekomen;

Voor de huidige RPG heeft het geen zin meer om een vergadertopic te openen, daar wordt ie al te snel voor afgesloten. Wat ik wel ga doen is een redelijke samenvatting van het verhaal plaatsen. Ik hoop dat dat genoeg is. Het grote topic is inderdaad wel erg veel om door te lezen.

En dan nu nog meer belangrijk nieuws: De komende week (misschien 2) is van zeer groot belang. Let heel goed op want het verhaal gaat aflopen. Kijk goed naar de posts, ook die van andere spelers!

Ik hoop dat alles met de samenvatting duidelijk gaat worden, anders, graag een pm

Succes allemaal en schrijfse!
Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

*Neemt een aanloop en schopt* Gaat er nog iemand posten? Zijn we het een beetje moe? Missen we sturing, inspiratie en/of tijd? De laatste post van een niet spelleider is van 4 mei... Da's al een hele poos geleden.
Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ik heb niks om op verder te gaan, er behoort iemand met mij mee te lopen. Die persoon heeft het echter alleen te druk. No offence tegen de speler maar dat is wel de reden waarom ik niet verder kan.
Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd »

Goed Grimreaper, op dit moment kun je weer een stapje verder ;).
Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch »

*subtiele schop*

Kom op mensen nog even volhouden........
Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

He kijk niet naar mij ik zit weer te wachten tot ik verder kan.
Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Mmmm, ok, ik probeer nog wat. Er staat weer een verse post van me.
the Pelican
Kind van de kosmos

Ongelezen bericht door the Pelican »

Kan deze oude RPG niet gewoon uit zijn lijden verlost worden?
We praten nu geloof ik al 6 maanden over stoppen.
Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch »

Hay,

Wij als spelleiders hadden al een keer geprobeert er een tijdslimiet aan te stellen, maar daar werd door de overgebleven posters dusdanig slecht op gereageerd dat we beloten hadden om hen langer de kans te geven tot het einde te komen. Aangezien dit echter niet geholpen heeft wordt er nu druk overlegd hoe nu, in goed overleg met de overgebleven posters, het einde eruit gaat zien. Niet dat zij het einde bepalen, maar er wordt wel rekening gehouden met hun chars en hun inbreng.

Groetjes Witch
Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain »

Nou van mij mag hij afgeschoten worden hoor. Mijn karakter stond / staat al op het punt om met Viconia's karakter te vertrekken, op zoek naar nieuwe avonturen. Overigens heb ik Viconia's karakter inmiddels op sleeptouw, dus van hem zal waarschijnlijk weinig meer gepost gaan worden.

~ Agravaìn ~
Gesloten