Voorbeeld RPG-Topic

Het overlegforum voor de inmiddels gesloten RPG Aeron.

Moderator: Midwinter

Gesloten
glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Voorbeeld RPG-Topic

Ongelezen bericht door glamdring »

Het personage waar hier mee gespeeld wordt door chaman heet Treya, en staat beschreven in het 'voorbeeld-personage' topic. Chaman zal hier een lid spelen dat een personage gekozen heeft, en ik speel de Moderator (DM). Zo zal het dus in de echte rpg ook gaan. We geven onder elke post wat uitleg, om aan te tonen hoe we precies beslissen wat te doen.

De generaal stond gebogen over de kaarten.
"Ik snap het niet, mijn heer" Sprak hij tegen De Kapitein, "Waarom trekken ze terug in het noorden? Er is niks dat erop duidt dat ze in het zuiden versterkingen bijsturen, dus waarom laten ze ons dan zo gemakkelijke grond veroveren?"

"Hm, ik denk dat we iets over het hoofd zien." De Kapitein, een man van middelbare leeftijd sprak zacht en schor, hij had de hele dag bevelen geschreeuwd op het slagveld en was een beetje ziek, "Er was ook niks dat wees op dat detachement dat we vandaag verslagen hebben. Wat zij deden zover van het front is mij een volledig raadsel."

Opeens klonk er gestommel aan de ingang van de tent. De wachters repten zich naar buiten en even later kwam er een knul van een jaar of 20 achter de flap uit, een wit kleed met een Blauwe vos erop dragend, het teken van de Paleiswachten. "Mijn heren, bericht van Kolonel Ytru!"
Laatst gewijzigd door glamdring op 30 aug 2004 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman »

Stil loopt de jongeman naar de Kapitein toe. "Mijn eer, Kolonel Yrtu heeft dit bericht voor u," meld hij, waarna hij een brief afgeeft. Even is het stil in de taktiekkamer waar de militaire top verzameld is. De frons op het voorhoofd van de Kapitein buigt zich. "Hmmm... Heren, de situatie is enigszins veranderd. Het schijnt mij toe dat ze zich totaal hebben teruggetrokken. We hebben deze slag, hoe dan ook, gewonnen."
Luid gejuich barst uit in de kamer nadat De Kapitein de boodschap heeft voorgelezen. Wanneer het weer stil is kan men de jonge boodschapper voor zich uit horen mompelen, fluisteren eerder: "Heer, het klinkt meer als een val, als u het mij vraagt." De jongeling loopt naar de kaarten die uitgespreid over de tafel liggen. "Kijk," zegt hij. "Hier hebben we dat detachement verslagen. En hier heb ik de troep persoonlijk zien terugtrekken." "Maar wat is dan het probleem?" vraagt Fycar vriendelijk, de jongeling wekte zijn interesse. "Het leek erop alsof slechts een gedeelte van hun leger vandaag op het slagveld was. En dat er zich nog minder terugtrokken. En geloof mij, zo klein is hun leger niet." Even is Treya stil, dan gaat hij verder. "Ik denk dat ze ons vannacht of morgenochtend vanuit deze bossen zullen aanvallen, overwacht. Terwijl hij nog steeds in onze overwinningsroes verkeren."

Chaman heeft duideljik gebruik gemaakt van de hoge waardes die hij in zijn personage had gegeven voor Taktiek en krijgskunst. Door zijn doorzicht en charme wordt zijn theorie aanvaard door de leiders. Had hij geen hoge punten gehad op tactiek en krijgskunst, had hij onmogelijk zoiets kunnen weten.
glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Verrast door het inzicht van deze jongen, maar verontruts door de mogelikjheid van een aanval, begon Morke de mogelijkheden te overwegen. Als ze aanvallen van uit het bos, zou het nog wel eens spannend kunnen worden.

"We moeten weten of dit het feit is. Het zou me erg onwaarschijnlijk lijken dat ze een veel grotere troepenmacht voorbij het front hebben gekregen, maar als het waar is moeten we klaar zijn!"

De kapitein scheen iets te overwegen. "Maak de troepen klaar. Breng de gewonden en doden terug naar de stad en laat de hele nacht wachtlopen. Jij, " Hij wees naar de bode die pas was binnengekomen met de boodschap " Jij gaat samen met onze Luitenant Uiopa naar het bos om te zien of ze wel wat van plan zijn. Volgens je vader kan je je goed vermommen en acteren ook, dus zelfs al werd je gevat, zou het geen probleem moeten zijn."

Chaman spreidde zijn talenten iets te veel ten tonele, dus besloot ik als mod hem wat terug te fluiten door hem een lastige opdracht te geven. Lastig omwille dat Treya geen woudlopers kwaliteiten heeft en hij nu naar een bos moet. Dit is om het spannender te maken en om te zien hoe hij zich uit de situatie zal redden. Treya is ondertussen ook al gestegen in de achting van de Generaal door zijn doorzicht en zal als hij terug komt meteen ene hogere rang krijgen.
Als hij deze opdracht goed volbrengt zal hij ook meer punten krijgen om zijn eigneschappen te upgraden.
Laatst gewijzigd door glamdring op 30 aug 2004 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Chaman
Hemelkenner

"Ja... Ja meneer de Kapitein," stamelt de jonge Treya. Slechts 23 jaar is hij en nu al wordt hij op een missie gestuurd die normaal alleen weggelegd is voor de moedigen en ervaren mannen. Treya legt zich erbij neer en gaat naar Luitenant Uiopa op zoek. Wat een oorlog is dit toch...

Een half uur later rijden Luitenant Uiopa en Treya Ugul met een huifkar in de richting van het bos. Alsof ze op doorreis zijn naar een stad in die richting, verkleed als rondtrekkende toneelspelers. Niet veel later komen ze aan bij de rand van het bos. "Zo begint het einde dus," mompelt de jonge mens.

Chaman maakt hier de stemming van zijn personage duidelijk en bestuurt NIET de gedachten van de NPC Uiopa. Heel belangrijk is dit, want hoewel je in beperkte mate een npc kan besturen (kleine acties, die het verhaal neit beïnvloeden) mag je zeker niet zijn gedachten beïnvloeden, dit kunnen enkel de mods. Chaman besliste bij deze ook welke vermomming hij op zich zou nemen om naar het bos te gaan. Het zou een koud kunstje moeten zijn om met zijn acteertalenten en camouflage veilige doorgang te krijgen. Weer maakt hij handig gebruik van zijn eigenschappen.
glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Uiopa voelde zich wat ongemakkelijk in deze vreemde kleding. Hij was gewoon zijn strakzittende Battle-Dress te dragen, niet zo'n loszittend flannellen ding waarin de koude wind je helemaal deed verstijven. En om dan nog met zo'n domme huifkar naar het bos waari nde vijanden zaten te moeten rijden, en zo'n domme, onervaren bode bij zicht te hebben: Hij wist het niet zeker, maar iets in zichzelf zei hem dat dit niet goed kon gaan.

"Kan jij hun taal trouwens spreken, jongen?"

Glamdring geeft de gedachten weer van de NPC, iets doend wat chaman niet mag, en zodoende maakt hij duideljk hoe de NPC zich voelt met de opdrahct. Ik had gezien dat Treya ook heel slecht scoorde op vreemde talen spreken in zijn eigenschappen, iets wat wij als mods altijd zullen aankaarten, en dus eindigde ik met een open vraag: waarop hij een zo origineel mogelijk antwoord moest geven om op het einde meer punten te kunnen verdienen, zodat hij eventueel deze eigenschap kon opwaarderen.
Laatst gewijzigd door glamdring op 30 aug 2004 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Chaman
Hemelkenner

"Ehm... " Nog voor de jongen goed en wel kon antwoorden werd hij onderbroken: Een paar pijlen boorden zich in het hout van de huifkar. "Este kra geta!" riep een man vanuit de wouden. Niet veel later was de huifkar omsingelt door vreemde mensen, Elfen en andere wezens. "Niet schieten! Niet schieten!" gilde de jongen, zijn jongensinstincten hadden het tijdelijk van zijn gezonde verstand overgenomen.
Een lange vrouw kwam tussen de vreemde soldaten vandaan. "Chullie sijn wie?" vroeg ze met een zwaar accent. "Wij zijn slechts reizende acteurs," antwoordde de luitenant brommerig. "Wij zijn op weg naar Gailea."

Chaman maakt zich handig af van de vraag en simuleert een aanval op de wagen. Hij hoopt hierbij zijn charme te kunnen gebruiken om de vijanden af te wimpelen, zodat hij geen vreemde taal moet spreken. Het introduceren van een NPC die zelf een beetje Astaans (Nederlands) spreekt, geeft hem de mogelikjheid om zijn slechte punten bij "vreemde taal spreken" te doen vergeten en te concentreren op iets anders.
glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

De vrouw brabbelde iets in een vreemde taal en zei toen in haar gebroken Astaans:"Chal wel! Chom mar afch tzie waagun!"

Treya en de Luitenant deden hun handen omhoog als om te laten zien dat ze geen kwaad in de zin hadden en stapten af de wagen.

Verdomme, zo kunnne we nooit bericht uitbrengen aan de Kapitein. We moeten hier meteen wegraken of we halen het niet, bedacht de legerman bij zichzelf en stil liet hij zijn rechterhand zakken naar zijn zwaard.

Vliegensvlug sprong er een oplettende vijand naar voren die meteen werd neergeslagen door de Luitenant. Treya dook doodsbang weg achter een boom terwijl de andere vijanden ook hun zwaarden trokken. In een steeds kleiner wordende cirkel dansten ze rond hem heen, en haalden af en toe uit. De luitenant wist er nog 3 te doden vooraleer de lange vrouw hem van achteren besprong en hem de keel oversneed met een lange dolk.

"Achteurs eh?" zei ze tegen Treya.

Glamdring neemt hier de vrijheid om een nieuwe situatie te creëren in dewelke Treya zichzelf zal moeten bewijzen als spion. HIj neemt de allied NPC weg door hem te laten sterven, en ook zijn dekmantel is nu verloren. Zien hoe hij het zal oplossen. Omdat het de eerste opdracht is zal hij uiteraard levend terugkeren, uiteindelijk, maar wat hij door zal maken hangt grotendeels van zijn volgende post nu af. :-D Ga je gang chaman!
Chaman
Hemelkenner

"Die man was een opvliegende man... Hij zei dat hij acteur was in de Herberg waar hij me een lift vroeg!" antwoordde de jongen doodsbang. "Ik zweer het, hij wou samen met mij optreden nadat hij mij had gezien op het plein!" Treya was machteloos tegenover de groep soldaten en besloot om te wachten op wat er komen zou.
glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

De jongen werd gebonden, gekneveld en een prop in zijn mond geduwd. Een zak werd over zijn hoofd getrokken en zo werd hij een half uur lang doorhene het bos meegevoerd, naar zijn gevoel was het meer dan een half uur, een halve eeuw leek het wel.

De Hoofdman van het detachement, Korpa, zat in zijn tent te genieten van een koel glas westerse wijn toen Ytri, zijn vrouwelijke onderbevelhebber, binnenkwam, op de voet gevolgd door een geknevelde barbaar. Hij beval met een handteken dat de kap van zijn hoofd moest afgehaald worden, en schrok even. Hij was nog altijd niet gewend om blonde haren te zien, hoewel hij nu al een goede 3 jaar in het oosterse deel van de frontzone gelegerd was. De mannen die hij kende hadden allen donker haar, soms zelfs op het zwarte af, en een donkere huid. Deze magere sprinkhaan had een velletje dat er uitzag alsof het nog nooit een zonnestraal had gezien, en het stroblond van zijn hoofd deed de aanvoerder nog meer walgen. "Wat deed jij in die huifkar?" vroeg hij in perfect verstaanbaar Astaans nadat zijn vrouweljike onderbevelhebber hem in enkeel woorden op de hoogte had gebracht van de situatie.

Stomverbaasd dat de commandant zonder een accent sprak, begon hij te stamelen...
Chaman
Hemelkenner

"Me-meneer... Ik-ik was slechts op doorreis!" antwoordde Treya, waarna hij probeerde de juiste woorden weer te vinden. "Die-die man was een oplichter... Ik had, ik had hem ontmoet in een herberg!"
De commandant staarde voor zich uit, denkend over wat hij moest doen met de blonde voor hem. "Vertel me meer!" blafte hij, zodat Treya verschrikt het hele verhaal uit de doeken deed. Het hele verhaal dat hij in had ingestudeerd, niet de echte, zuivere waarheid. Hij trapt er vast niet in... Ik ga eraan! dacht Treya nerveus, zijn blik viel op de stenen. Maar als ik nu...
Gesloten