Personages en hun beperkingen

Het overlegforum voor de inmiddels gesloten RPG Aeron.

Moderator: Midwinter

Gesloten
glamdring
Kosmonaut
Berichten: 908
Lid geworden op: 25 feb 2004 18:49
Locatie: Halen
Contacteer:

Personages en hun beperkingen

Ongelezen bericht door glamdring »

Vooreerst zal ik nogmaals zeggen: dit is nog steeds niet voor 100% correct. Er kan nog altijd iets aan veranderd worden, maar dat zijn geen dingen die alles verschuiven.

Vanaf de minuten nadat ik dit topic geopend heb zal ik de personages ontvangen via PM, liefst naar mij zodat ik ze kan centreren en dan kan oordelen samen met Milamber.

Vooreerst het bepalen van de groep waarin je terecht zal komen. Een tijd geleden werd reeds de GOOD en EVIL side gepost op het forum, dus hebben jullie ruim de tijd gehad om te beslissen welke kant en groep je zal kiezen. Nog even voor de duidelijkheid:

Good Side:

- Het paleis
- Politie en Leger
- Magiërsorde
- De Tempeliers (De priestergemeenschap)
- De Gilden
- De Steengroeve

Evil Side:

- De Ninja-Clan
- De Maffia
- Handelaars en Zeelui

Alle verder informatie over deze groepen in de rpg vind je inde topics over de GOOD en EVIL side, dus daar hier geen vragen meer over.

Wel geef ik nu een paar richtlijnen voor de betreffende groepen ivm waar je karakter ergens in de groep moet zitten:

HET PALEIS
Men kan onmogelijk in een hoge rang beginnen in het paleis. Dienstbode of dienaar is het maximum dat je kan bekomen in het begin.

POLITIE EN LEGER:
Overplaatsing van een ander regiment is mogelijk, (zodoende reeds een hogere rang bekomend dan het beginnende soldaat/politieman) maar enkel als je er een leuk verhaal bij verzint, bij wijze van uitdaging en achtergrond. Anders begin je als gewone soldaat of politieman en moet je je strepen verdienen in de stad en op het slagveld.

MAGIERSORDE:
Er zullen altijd mensen boven je staan, hoe getalenteerd je ook bent, dus volledige macht kan je onmogelijk hebben.


TEMPELIERS:
Persoonlijke vooruitgang telt hier eigenlijk niet. Alle priesters van de tempels zitten er goed in en moeten enkel hun leven ten dienste stellen van de goden. Doch hangt je status af van de vaardigheid die je hieronder kiest. Ben je heel geleerd in de godenleer, kan je meteen priester worden (hangt af van de beslissing van de raad), anders zul je eerst nog als leerling moeten optreden van een ervarener priester.

DE GILDEN:
Hier hangt alles natuurlijk van af welke eigenschappen je hieronder zal kiezen. Ben je bijvoorbeeld goed in metaalbewerking, zal je ingedeeld worden bij de smeden, enz…
Je kan zelf niet kiezen in welke gilde je terecht komt, aangezien de meesters zelf hun gezellen kiezen uit de beschikbare kandidaten en hun beoordelen op hun kennis en kwaliteiten. Kies dus de juiste vaardigheden en geef aan dat je in een bepaalde gilde wil, dan zal daar rekening mee gehouden worden, normaal… ;-).

DE STEENGROEVE:
Veel verschillende mogelijkheden hier: Ofwel kan je als slaaf aan de slag, (die misschien later een opstand organiseert, wie weet) ofwel als opzichter, al dan niet aan de goede of slechte kant. Je kan echter nooit boven de baas of Hyar geplaats worden. de hoogste rang die je bij het begin kan krijgen is dus opzichter, al dan niet aanhanger van Londases

DE NINJA-CLAN:
De ninja-clan bestaat uit soldaten uit het westen, dus is het normaal dat je een militaire rank word toegediend. Aangezien je moet beginnen als persoon die afkomstig is uit het rechterdeel van de wereld, kan je nog geen hogere rang hebben dan leerjongen in de criminele kunsten. Je zal dus moeten knokken om je hogerop te werken, maar selecteer je voor jezelf de juiste eigenschappen, zal je de eerste opdrachten wel vlug tot een goed einde weten te brengen en vlug in rank stijgen. Je moet dus onderaan beginnen bij de ninja’s.

DE MAFFIA:
in de maffia zijn er niet zozeer rangen. Er is enkel de hele grote baas, die niemand kent, en de “baas” waarvan je je opdrachten krijgt. vlak onder deze staan zijn vertrouwenspersonen, en daaronder staan alle andere leden van de Maffia. Je moet beginnen als gewoon lid van de maffia, en kan later opgewaardeerd worden tot de kringen rond de bazen. De vaardigheden die je kiest zullen hier duidelijk bij helpen.

DE ZEELUI EN HANDELAARS:
Ingewikkeld dit zooitje: eerst de zeelui:

Op een schip heb je ongeveer 3 onderverdelingen: de matrozen, 1ste stuurman en de kapitein van het schip. De maximale rang die je kan beginnen is 1ste stuurman, maar daarvoor zal je de benodigde vaardigheden bijna op maximum moeten hebben (zwemmen, besturen van een schip, kaperskunsten, enz…). Kapitein wordt je pas later, op een dan bepaalde manier. Heb je echter gekozen voor andere vaardigheden, begin je als lage matroos en kan je jezelf dan opwerken naar een meer gewaardeerde positie op het schip.





De handelaars:
De handelaars zijn erg verschillend. Je hebt diegenen die uit het westen komen en vreemde en exotische producten met zich meevoeren, je hebt er die binnenlandse producten verhandelen, en ook diegenen die producten van de oosterste eilanden verhandelen. Ook slavenhandelaars zitten hiertussen. De handelaars hebben geen echte rangen, maar hun stand wordt afgemeten aan hun rijkdom en verkoperskwaliteiten.




Heel belangrijk nu:
Jouw eigenschappen bepalen voor een groot deel hoe hoog je rank wordt in een groepering dus kies ze zorgvuldig. Je kunt hiervoor het volgende stappenplan gebruiken:


1. Kies een groepering


2. bekijk de kenmerken van je groepering en laat tot je doordringen wat alles betekent

3. Geef jezelf de karaktereigenschappen en de vaardigheden die jij denkt nodig te hebben. Maak het niet te zot, niet iedereen kan alles! (behalve de spelleiders natuurlijk :evil: )

Natuurlijk zullen wij tijdens de rpg nadruk gaan leggen op je minder goede kanten om het wat spannender te maken, dus je hebt profijt om alles min of meer in het midden te laten, tenzij je natuurlijk volledig wilt gaan voor je personage. Je kiest het zelf, dat is het mooie hieraan.


ik hoop dat alle gestelde vragen momenteel opgelost zijn, zoniet: VRAAG MAAR OP! (je mag dus vanaf nu je personage sturen naar GLAMDRING, via pm. Je zend: -naam en informatie, karaktereigenschappen en vaardigheden)
Laatst gewijzigd door glamdring op 27 aug 2004 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten