Aeron, de stad

Het overlegforum voor de inmiddels gesloten RPG Aeron.

Moderator: Midwinter

Milamber
Kosmonaut

Aeron, de stad

Ongelezen bericht door Milamber »

Hier wat informatie over de stad:

Aeron

Centrum: Een marktplaats waar je dingen koopt om aan je primaire levensbehoeftes te voldoen. Zoals kleren en eten. Een steeds groter aantal handelslieden vestigt zich ook in het centrum met sieraden, boeken(wetenschap begint steeds meer aanhang te krijgen), en je kunt er zelfs ook een aantal wapens kopen. In de echte panden langs het marktplein zitten een aantal restaurantjes en andere kleine winkeltjes.
Dicht bij het marktplein zijn ook de zakkenrollers gevestigd die elke dag hun rondje maken door de grote menigte die zich elke dag weer verzameld rond het plein. De lokale politie heeft een immens groot gebouw sinds kort bij de markt laten zetten. De criminaliteit is daardoor fors gedaald maar nog steeds ben je er niet veilig en kun je er beter op je zakken letten.
In het criminele gebied van het centrum zitten een aantal taveernes en ook kan je hier je geslachtsdrift de vrije loop laten gaan met de grote hoeveelheden prostituees die hier rondlopen.
Het grote en opzichtige gokpaleis kan je niet mislopen. Hier loopt de criminele elite rond en smijten met geld alsof het niets is. Dit is ook de aangewezen plek om informatie te vergaren over het illegale circuit. De mensen hier zijn gemakkelijk om te kopen want alles gaat alleen om geld. Dit is ook de plek waar het gemakkelijk gaat om illegale drank in te slaan en andere verboden middelen.
Iets buiten het centrum zijn veel woningen met de middenmoot in de maatschappij met hier en daar wat ambachtswinkels. Hier en daar vind je, schoenenwinkels, smidse, stallen, herbergen, enzovoort, enzovoort. Alles in die wijk is van middelmatige kwaliteit met veel kleine ondernemingen.
Verder naar de oostkust kom je aan bij het havengebied. Een gebied waar je als iemand met enige stand niet komt. Veel ruige zeelieden vertroeven hier in de hoop op een baantje en in de vele kroegen is er elke avond wel een vechtpartij waar meer dan eens wel een dode valt. In het westen van de stad is alles goed geregeld. Er is goede politiecontrole en bijna alle mensen daar hebben een oprecht en eerlijk hard. Niettemin moet je ook daar oppassen op je zakken van de zakkenrollers spreiden zich uit over heel de stad. In het Noordoosten is de Hoek van Fortuin, alle rijke mensen wonen hier en alleen luxe winkels zijn hier te vinden. De politiebewaking is hier echt groots. In elke straat zie je wel een politieagent. Je komt eigenlijk maar moeilijk in het gedeelte want als je er niet zo uit ziet als iemand die rijk is loopt er constant een politieagent met je mee.(Er is extreem veel politie in de stad maar als je kan aantonen dat je oprecht bent kan je altijd als politieman aan de slag. Dit komt mede omdat je een premie krijgt als je een grote boef vangt.) Als je corrupt ben als politieman dan krijg je de nodige lijfstraffen.
Als je vragen hebt over de rest van de stad, vooral vragen!
Midwinter
Oprichter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter »

Klinkt als een stad met vele gezichten. Ik denk dat mijn toekomstige karakter het hier wel naar zijn zin zal krijgen. Vooral het stuk over de zakkenrollers en het gokpaleis spreekt me aan. Is er een bepaald persoon of organisatie die de criminaliteit in die regio aanstuurt, of is het daar gewoon één grote puinhoop? En wat doet de overheid om dat alles tegen te gaan? Daar zou ik in een toekomstige post graag meer over willen zien. :)
Milamber
Kosmonaut

Er is wel degelijk georganiseerde criminaliteit. De Maffia heeft de tijdjes flink in handen in dat gebied. Zelfs in de overheid zitten ook mensen van de maffia(geheim natuurlijk). De overheid probeert ertegenin te gaan met zoveel mogelijk politie maar tja...de kapitein(hoofd van stad) probeert zelfs in contact te komen met de maffia om een schikking te stellen maar de maffia moet daar niet aan denken...nog verder vragen...was het duidelijk?
Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman »

*grijnst* kwil ook zoveel mogelijk weten over die dingen die Mid aanbrengt, zeker met mijn toekomstige rol in de rpg... ;)
Midwinter
Oprichter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter »

Bedankt voor de snelle reactie, Mil. Als ik het zo bekijk, zit er aardig wat voorbereiding in dit scenario. En een goed idee om een stukje kant en klare info te posten, dat houdt de aandacht vast.

Een toekomstige Midwinter Corleone lacht jullie toe... :P
Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain »

Nou gezien mijn PB, die ik zonder dit gelezen te hebben verstuurd heb, zal ik wel in de luxe wijk terecht komen. Hoewel het echter niet de bedoeling is dat ik rijk ben, ik verkoop alleen spullen voor de rijken :s. Het idee om in een grote RPG mee te spelen begint me steeds meer aan te spreken.

Kan er ook niet een topic worden geopend om je karakter omschrijving al neer te zetten? Dan kunnen de beginners, zoals ik, alvast beginnen met fine tunen van hun karakter, in overleg met de Mods (dat overleg kan dan wel via PB, zodat je steeds dezelfde post van je karakter kan aanpassen). Via de PB je karakter omschrijving regelen is niet echt handig heb ik al gemerkt (kan niet teruglezen wat ik allemaal al had gemeld en wat nog niet), en ik heb pas 2 pb-tjes gestuurd over de RPG met mijn karakter en beroepskeuze in Aeron :) :)

~ Agravain ~
Laatst gewijzigd door Agravain op 30 jul 2004 15:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Chaman
Hemelkenner

Ik stem voor!
Milamber
Kosmonaut

We moeten nog even een volledige lijst maken met wat er in moet staan, sorry maar nog even geduld...zal een tipje van de sluier oplichten. Iedereen begint laag in de maatschappelijke ladder dus niemand kan al erg rijk zijn...
glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring »

Ik ga zo dadelijk een nieuw topic openen met het voorberieden van de rpg als doel.
alles wat er hier al gezgd is, wordt beantwoord in dat topic. Hierin komt vandag of morgne nog meer info over de stad die ik en mil nu ana het verzinnen zijn ;)

Dus wend je met je vragen naar dat topic, en laat het hier vrij voor de info over de stad en de commentar daarop.
Milamber
Kosmonaut

Positieve reacties zijn ook welkom :P
glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Op vraag van Milamber post ik de kaart van de stad en de voorlopige wereldkaart:

Stadsmap

wereldmap

zoals al gezegd: dit is voorlopig.

Gedeteailleerde beschrijvingen van de gebieden volgen nog. Binnenkort komt er een stukje over het politieke systeem. Dus keep checking this topic! :-D
Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema »

Binnenkort? Ik check het topic nu wel, maar tis wel al en paar maanden verder ;)
Chaman
Hemelkenner

Ik denk dat Aeron ook een bureaucratie is Lionlover... ;)
Mai
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Mai »

De RPG loopt lekker nu :klap: maar ik vraag me nog een paar dingen af:
  • Welk seizoen is het nu?
  • Wat zijn de belangrijkste godsdiensten in Aeron? (ik neem aan dat er in een stad als Aeron veel verschillende zijn ;))
  • Wat wordt er als voornaamste betaalmiddel gebruikt? Hebben die dingen nog een naam of zijn het gewoon goud, zilver en koperstukken?
En hoe staan de zaken in politiek Aeron? Misschien dat het leuk is om een apart topicje te openen met algemene gebeurtenissen in Aeron, waarbij sommige karakters misschien dicht betrokken zijn, of gewoon algemene dingen, zoals de onthoofding van een verrader, een seriemoordenaar in de rijkenbuurt, een opstand in de steengroeve of de schandalige verhoging van de broodprijzen :P een soort nieuwsomroepertopic dus :-D

toch wel handig zo'n hoe-maak-ik-een-opsomming-cursus Pelican ;)
glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

In de tijd zowat 10000 jaar terug waar Qemwen nu zit, is het momenteel herfst :lol: Ik denk dat het ergens laat herfst, begin winter is in de stad, allezins zo schrijf ik: redelijk koud reeds maar nog geen sneeuw of vries.

De betaalmiddelen zijn standaard de gebruikelijke edele metalen en ruilmiddelen, in bijna elk fantasy boek te vinden.

De politieke situatie staat ergens bij de NPC lijst, die hier ook te vinden is. De regenten besturen de stad, onder leiding van de Kapitein. Maar ik waarschuw: binnenkort staat er iets groots te gebeuren, maar dat zullen jullie wel zien... :evil:
Gesloten