Irritante decks

Goblins, imps en elfen vliegen je om de oren in dit forum over het kaartspel Magic: the Gathering. Deel je nieuwe decks en gekste combo's met ons.

Moderator: Beheerders

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Irritante decks

Ongelezen bericht door Midwinter » 03 sep 2004 12:22

Iedereen heeft wel zo'n type deck waar hij/zij in korte tijd een heuse allergie tegen heeft opgebouwd. Ik heb een absolute hekel aan rode decks die je er alleen maar op uit zijn direct damage te geven. Lightning Bolt, Lava Axe, Ball Lightning... altijd hetzelfde recept. Als er een Morphling op tafel ligt, slaan bij mij ook alle stoppen door. Ik heb teveel traumatische ervaringen met dat ding gehad.

Aan welke decks hebben jullie vervelende zenuwtrekjes overgehouden?

Tynvyrr
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Tynvyrr » 03 sep 2004 19:49

Decks barstend van de 'destroy'kaarten kunnen behoorlijk - wat zeg ik - verschrikkelijk vervelend zijn. Dan laat je je levenspunten teruglopen tot op 3 om toch maar die Avatar of Hope te smijten, en wordt hij meteen weggezwiept door een dark banishing. (Natuurlijk mijn fout, had wat counterspells moeten overhouden...) :-D

Ik vind die rode decks wel leuk om tegen te spelen. Ik prevent nogal graag damage, en rode Vulcanic Hammers en dat soort brol zijn wel erg makkelijk te counteren.

Als er tenslotte nog 1 ding is dat ik haat, dan zijn het decks die gebaseerd zijn op tokens. Dan heb je zo een stuk of tien omgekeerde kaarten op tafel liggen. Als ze dan nog beginnen met zo'n echoing courage... <shiver>

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 03 sep 2004 22:33

Tynvyrr schreef:Als er tenslotte nog 1 ding is dat ik haat, dan zijn het decks die gebaseerd zijn op tokens. Dan heb je zo een stuk of tien omgekeerde kaarten op tafel liggen. Als ze dan nog beginnen met zo'n echoing courage... <shiver>
Tokens... fun! :D Verdant Force goodness. Alleen dat Mirrodin ding dat bij alle creatures die in het spel komen tokens aanmaakt vind ik vervelend. Vooral als je multiplayer speelt, gaat het allemaal zo lang duren. En van veel rekenen houd ik ook al niet, vandaar dat ik liever een leuke combo bedenk.

whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon » 04 sep 2004 08:09

Midwinter schreef: Alleen dat Mirrodin ding dat bij alle creatures die in het spel komen tokens aanmaakt vind ik vervelend.
Sorry hoor :P

Over vervelende decks gesproken: Wat dacht je van een deck van ene Midwinter dat alle mooie dingen die je in wilt gooien countert.... :'( :P

Symbiot
Avonturier

Ongelezen bericht door Symbiot » 04 sep 2004 13:48

Nee, dan Stasis... Wat is dat ****....

en Counterdecks vind ik irri...

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 04 sep 2004 14:06

Nou zeg... *Midwinter kijkt onschuldig* :D Als frequent gebruiker van Counterspell en Mana Leak voel ik toch even de behoefte om één van mijn favoriete strategiën te verdedigen. Het counterdeck bestaat imho niet. Als blauwe Magic-speler is het een natuurlijk verweer, zoals rood haar burnspells en zwart creature removal hanteert. Maar in feite is het spelen van countermagic pure verdediging; je speelt ermee om je deck te ondersteunen. Vroeg of laat glipt er gegarandeerd iets doorheen.

Neemt natuurlijk niet weg dat veel spelers er een hekel aan hebben, en met recht. :P

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 04 sep 2004 14:32

nooit last van irritante decks.. alleen irritante spelers.. maar goed.. misschien heeft dat te maken met het feit dat ik het niet erg vind om te verliezen :P

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 04 sep 2004 15:57

Ik vind het de laatste tijd wat irritant dat ik bij multiplayer uit voorzorg er maar meteen word uitgespeeld. Maar ze hebben wel gelijk, mijn deck is wat langzaam maar als hij goed bezig ben ik -letterlijk- onoverwinnelijk, dus heb ik niet veel kans om beurt 10 te halen.

Stasis decks zijn inderdaad erg irritant, vooral als het oneindigend doorduurt :x

Tynvyrr
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Tynvyrr » 05 sep 2004 19:36

Over counterspells gesproken, Midwinter, heb je al 'Dispersal Shield' uitgetest? Niet op mana gebaseerd, maar op de hoogste converted mana cost. Absoluut mijn favoriet onder de counterspells, slechts twee mana om te spelen en hij countert bijna alles (behalve titanisch machtige spells...)

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel » 07 sep 2004 08:02

hrm.. elk deck dat Lord Idiot tegenover mij in z'n handen heeft is irritant...

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 07 sep 2004 08:26

Irritant deck? Een bepaald vijf kleuren deck dat ze bij mij in de beurt hebben :x

Ik had met mindslaver (Control target players next turn) in multiplayer een leger van saprolings en een verdant force overgenomen, wil ik met dat leger Nar aanvallen, komt hij met een verhaal dat ik beter een andere speler kon aanvallen omdat diegene sterker was, wat eigenlijk ook zo was. Had ik over het hoofd gezien dat die speler geen damage kon krijgen :x

Maar dat deck is gewoon erg irritant:

Sliver queen
Cromat

vs.

Memnarch
Silver myr

Tsja, dan ben je redelijk 'outclassed'.

nar
Avonturier

Ongelezen bericht door nar » 23 sep 2004 09:56

tsja, waylander, je deck is gewoon langzaam. zelfs ik kan er met mn enchantressjesssss van winnen (vanaf beurt 3-4: GROTE beesten EN zware abilities. verder VEEL rapen en veel beschermend gebeuren)

Fitz heeft iets tegen mijn nieuwe merfolk-deck. Hij vind het een counterdeck maar er zitter er maar 4 van in (countereffecten bedoel ik) ik trouwens leuk raapdeck. (coastal piracy: whenever a creature you control deals combat dam to a player, draw a card)

Irritant is: een counterdeck tegen mijn enchantr. duidelijk een weakness.

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 23 sep 2004 14:51

Sabertooth Nishoba
:lol: :lol: :lol:

Mijn deck is nu toch al erg versnelt, ik ben er nog mee bezig, maar 2 Arcbound Ravager's moeten toch al een hoop helpen.

ftechmax
Avonturier
Contacteer:

Ongelezen bericht door ftechmax » 29 sep 2004 22:19

Meest irritante deck?

zijn er een aantal.....
ik noem geen (MIDWINTER!!!!) namen :-D

Maro bad :D

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 30 sep 2004 15:28

keeper decks, kom ze overal tegen :lol:
nee ik irriteer me nooit aan decks, heb wel dat tegen het ene deck spelen leuker is als de andere maar irritant is het nooit om te magiccen.

Plaats reactie