Future Sight

Goblins, imps en elfen vliegen je om de oren in dit forum over het kaartspel Magic: the Gathering. Deel je nieuwe decks en gekste combo's met ons.

Moderator: Beheerders

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 19 apr 2007 23:44

Grandeur lijkt me inderdaad ook een hele leuke.
Dat scry al bestond wist ik nog niet. Kijk, zo leer je nog eens iets nieuws op internet. :)

- Christine -

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 04 mei 2007 10:42

Wat vinden jullie van Steamflogger Boss?

Afbeelding

Aaron Forsythe (director R&D) over deze kaart in zijn wekelijkse column:
Aaron Forsythe schreef:I think the final card does what it is meant to do quite well—be funny, with just a hint of potential, and not actually be worthless in play. Others, including Mark Rosewater, disagree, citing that people now expect us to make Contraptions some day and won't be happy until we do. The card is certainly polarizing and has generated lots and lots of discussion, which is good enough for me.

I don't really expect Contraptions to be realized in the game, but I'm sure some enterprising young designer will surprise me some day; in fact, Kenneth Nagle has already put forth a few ways that the game could incorporate the idea in such a way that Steamflogger Boss actually makes sense.
Goed, dat ze die onsamenhangende kaartenzooi die Future Sight is een set durven te noemen, dat is tot daaraan toe. Maar nu maken ze een kaart die refereert aan een mechanic waarvan ze zelf toegeven dat hij waarschijnlijk nooit gemaakt wordt? Lekker bezig, Wizards!

In kaarten als One With Nothing en Ethereal Champion zat tenminste nog een uitdaging. Ze waren slecht - erg slecht, maar de mechanics werkten tenminste, wat het mogelijk maakte er een deck mee te maken. Want wat is leuker dan een deck laten draaien op kaarten die door iedereen als volstrekt nutteloos worden bestempeld?

Gelukkig was ik toch al niet van plan om boosters van Future Sight te kopen. ;)
Laatst gewijzigd door Midwinter op 04 mei 2007 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 04 mei 2007 12:05

Ik ook niet als ik dit zo zie. Wat een troep zeg. Af en toe vraag ik me inderdaad af waar ze mee bezig zijn.

Is iemand trouwens van plan een precon te kopen? Ik vind ze niet echt denderend, zeker niet als je ze vergelijkt met de Slivers en Fungi van Timespiral.

- Christine -

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 30 mei 2007 13:51

pfffff, dat gaat wat worden op die BBQ meet binnenkort, ik denk dat ik al een jaar of 8 niet meer heb gespeeld en als ik al die abilities zie dan heb ik eerst een cursus nodig.
Ik vind het nieuwe uitzicht van de kaarten niet zo heel mooi, doet me een beetje denken aan starwars kaarten en minder aan magic. Ik heb 2nd edition nog weten uitkomen, er zaten toen nog echte dubbel landjes in de pakjes.
Snif, had ik mijn minotaur dekje nog maar.
Er zat een kaart in, artifact, een staff of zoiets, die je voor enkele mana een minotaur kon laten casten...of zoiets, echt lang geleden.

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 30 mei 2007 14:16

2nd edition? Heet dat niet beta? :s

In elk geval, volgens mij is dit de artifact die je bedoeld Elmer:

Afbeelding.

Overigens heb ik nog steeds geen kaarten van future sight. En al helemaal die lelijke niet.
Ik ga binnenkort wel weer wat bestellen, dan heb je kans dat er iets bij zit, maar voor de rest ben ik nog steeds niet enthousiast over deze set.

- Christine -

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 30 mei 2007 15:35

Christine schreef:2nd edition? Heet dat niet beta? :s
Dat is inderdaad de kaart die ik bedoelde, geen staff maar een didgerido

Eerst had je Alpha, daarna Beta, daarna pas 2nd edition, met tussen Beta en 2nd Arabian nights.

Wikipedia heeft de volgende lijst:
Basisset
Core Set - Tenth Edition (Release zomer 2007)
Core Set - Ninth Edition
Core Set - Eighth Edition
Seventh Edition
Classic - Sixth Edition
Fifth Edition
Fourth Edition
Revised Edition
Unlimited Edition
Limited Edition: Beta
Limited Edition: Alpha (De eerste serie gemaakt door Wizards of the Coast)

Uitbreidingssets
Morningtide (Release Date February 1, 2008)
Lorwyn (Release Date: September 2007)
Future Sight
Planar Chaos
Time Spiral
Coldsnap
Dissension
Guildpact
Ravnica: City of Guilds
Saviors of Kamigawa
Betrayers of Kamigawa
Champions of Kamigawa
Fifth Dawn
Darksteel
Mirrodin
Scourge
Legions
Onslaught
Judgment
Torment
Odyssey
Apocalypse
Planeshift
Invasion
Prophecy
Nemesis
Mercadian Masques
Urza's Destiny
Urza's Legacy
Urza's Saga
Exodus
Stronghold
Tempest
Weatherlight
Visions
Mirage
Alliances
Homelands
Ice Age
Fallen Empires
The Dark
Legends
Antiquities
Arabian Nights

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 30 mei 2007 15:48

Elmer schreef:Eerst had je Alpha, daarna Beta, daarna pas 2nd edition, met tussen Beta en 2nd Arabian nights.
Sorry, maar ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Ik zie ook geen 2nd edition in je lijst van wikipedia staan. Volgens mij hebben de core sets pas cijfers vanaf de 4th edition. Daarom dacht ik dat je met 2nd edition Beta bedoelde.
Maar dat is eigenlijk een discussie voor een ander topic.

- Christine -

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 30 mei 2007 15:49

Unlimited / revised en second zijn door mij over de zelfde kam geschoren. Ik heb revised nog zien uitkomen, door ons toendertijd second genoemd wat dus eigelijk 3th moet zijn. Wazig allemaal, en inderdaad een ander topic. En het is Unlimited waar die dubbellandjes toen inzaten.

Sorry voor de verwarring, het is ook echt allemaal zo lang geleden. :$

Edit door Ysgrublaidd: En dan nu weer on-topic graag.

Plaats reactie