Future Sight

Goblins, imps en elfen vliegen je om de oren in dit forum over het kaartspel Magic: the Gathering. Deel je nieuwe decks en gekste combo's met ons.

Moderator: Beheerders

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Future Sight

Ongelezen bericht door Christine » 11 apr 2007 09:51

Spoilers!

Bij deze alvast een topic over Future Sight, die binnenkort in de schappen ligt.

Ik weet nu al wat ik de leukste kaart ga vinden...

Sliver Legion - - - P I S M F
Legendary Creature - Sliver
All Sliver creatures get +1/+1 for each other Sliver in play.
7/7

Dat pompt behoorlijk op. :-D

Er zit ook een Sliver in die poisoncounters geeft, maar dat vind ik zelf niet zo'n leuke manier van winnen. :s
Slivercycling daarentegen kan erg handig zijn, maar dan moet ik eerst kijken of ik het echt nodig heb.
En nee hoor, ik ben helemaal geen fan van Slivers. :P

Zijn er meer mensen die al enthousiast zijn geworden?

Future Sight spoiler

- Christine -

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 11 apr 2007 10:50

Laat ik ook het meest schokkende van de nieuwe set maar onthullen:

Afbeelding

Nieuwe cardface voor de 'timeshifted' kaarten, wat vinden we ervan? Persoonlijk hoop ik dat ze ooit één van de nieuwe layouts (deze of die van Planar Chaos) standaard gaan invoeren. Ik ben ondertussen wel voldoende gewend aan die van 8th Edition (de huidige standaard dus) om me er niet meer aan te storen, maar ik blijf ze lelijk vinden met al dat wit. De alternatieven uit dit block vind ik vele malen mooier.

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 11 apr 2007 11:43

Ik had het wel gezien, maar wist niet de kaarten er echt zo uit komen te zien. Ik heb op zich geen bezwaar hiertegen, maar ik vind het hoogst irritant dat de casting cost aan de andere kant van de kaart staat. En waarom al die veranderingen? De kaarten zien er goed uit zoals ze zijn, en zijn altijd herkenbaar als Magic-kaarten. Dit lijkt op het eerste gezicht op een rip-off.

Maar buiten dat, de kaart zelf is wél erg leuk.

- Christine -

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 12 apr 2007 11:16

Deze kaarten zien er leuk uit! Ik vind ze erg cool, lekker high tech en moderner. Maar wat was er zo speciaal aan de Planar Chaos timeshifted kaarten dan? Die zijn toch hetzelfde als de andere kaarten? Tenminste in mijn Planar Chaos player's guide zien ze er gewoon net zo uit als de overige kaarten.
Christine schreef:En waarom al die veranderingen?
Dat is om het leuk te houden, anders zijn de kaarten over 50 jaar nog hetzelfde. Voor velen is het veel leuker als dit eens in de zoveel tijd gaat veranderen. Bijkomend is dat je dan nogeens een hand vol verschillende kaarten hebt. :)

En die Sliverkaart is gemeen, Sliverdecks zijn al te sterk. Dan kun je echt alleen nog maar winnen door met rood hem te vernietigen. Two headed giant?

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 12 apr 2007 11:31

after_eden schreef:Dan kun je echt alleen nog maar winnen door met rood hem te vernietigen.
Of niet. :evil:

Maar goed, de lay-out is niet zo heel lang geleden veranderd, en dat vind ik niet zo erg. Wat mij vooral irriteert is de casting cost die aan de andere kant staat. Ik loop iedere keer dan weer te zoeken. En als ze het al veranderen, doe dan een hele set, niet een paar kaarten binnen een set.

- Christine -

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 12 apr 2007 19:23

after_eden schreef:Maar wat was er zo speciaal aan de Planar Chaos timeshifted kaarten dan? Die zijn toch hetzelfde als de andere kaarten?
De evolutie van de layout:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

De nieuwe layout van 8th Edition heeft verbetering gebracht op het gebied van leesbaarheid (met name de witte kaarten waren slecht leesbaar), maar is ergens de charme kwijtgeraakt. Alle tekstboxen op de nieuwe kaarten zijn nagenoeg wit, ongeacht de kleur van de kaart. In de PC-layout zijn de achtergronden terug, zoals je ziet.

Die Sliver Legion zou ik graag aan mijn collectie toevoegen. Leuk, een Coat of Arms, maar dan één thematisch voor slivers. Erg origineel vind ik de kaart echter niet... ik moet zeggen dat ik er meer van had verwacht.

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 13 apr 2007 08:58

Midwinter schreef:Die Sliver Legion zou ik graag aan mijn collectie toevoegen. Leuk, een Coat of Arms, maar dan één thematisch voor slivers. Erg origineel vind ik de kaart echter niet... ik moet zeggen dat ik er meer van had verwacht.
Hij is inderdaad niet erg orgineel, maar als je de enige bent met Slivers wel handiger ten opzichte van Coat of Arms (veel vrienden van me spelen ook met tribal-decks). Nadeeltje is de casting cost van vijf kleuren, maar dat is met Gemhide Sliver op te lossen (ik geloof dat je daar ook mee speelt Mid). Maar goed, we hebben de hele spoiler nog niet, wie weet wat er nog aan komt. :-D

- Christine -

EDIT: Hebbe hebbe hebbe hebbe

beagollum
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door beagollum » 19 apr 2007 13:46

after_eden schreef:En die Sliverkaart is gemeen, Sliverdecks zijn al te sterk. Dan kun je echt alleen nog maar winnen door met rood hem te vernietigen. Two headed giant?
En slivers zijn traag.. En het is leuk om mensen met sliverdecks te kl*ten door hun manabase aan te vallen :)

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 19 apr 2007 13:52

Jaaaaaa, maaaaaaaaar:

Afbeelding

Als je die al op tafel hebt...

- Christine -

beagollum
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door beagollum » 19 apr 2007 13:54

Klopt ja, daar heb ik nog niet tegen gespeeld. Maar kan voorstellen dat dat het wel sneller maakt. Mmm..

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 19 apr 2007 14:28

Jij Slivers.
Ik Wrath of God.
Nuff said ;)

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 19 apr 2007 15:06

Grimreaper schreef:Jij Slivers.
Ik Wrath of God.
Nuff said ;)
Treffend. :lol: Sliver-decks hebben zeker hun zwakheden.

Even iets anders: wat zitten er deze keer verschrikkelijk veel keyworded abilities in de set. MTGSalvation telt er maar liefst 49, waaronder een flink aantal nieuwe. En hebben jullie gezien hoeveel verschillende mulitcolorlandjes er in zitten? Alles bij elkaar zie ik maar weinig samenhang in Future Sight. Wel leuk dat ze nieuwe dingen proberen, natuurlijk...

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 19 apr 2007 18:17

Ik werd ook gek van al die nieuwe dingen.
Als ik het goed heb krijgen we erbij: Scry, Fateseal, Frenzy, Lifelink, Delve, Aura Swap... vergeet ik nog iets?
(Cycling-dingen tel ik niet mee, omdat cycling op zich al bestaat).
Lifelink bestond op zich al, maar de term niet, dus die tel ik lekker wel mee.

- Christine -

beagollum
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door beagollum » 19 apr 2007 18:19

Scry bestond ook al, volgens mij uit Fifth Dawn.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 19 apr 2007 19:24

Klopt. En Lifelink is niet de enige keyword die niet echt nieuw is. We hebben nu namelijk ook reach (this creature can block creatures with flying), deathtouch (whenever this creature deals damage to a creature, destroy that creature) en poisonous (poison counters).

Grandeur vind ik een leuke vondst. Transfigure, creature type cyling en gravestorm zijn ook wel aardig, maar in feite variaties op bekende mechanics.

Absorb, Frenzy en Fateseal vind ik vrij nutteloos.
Laatst gewijzigd door Midwinter op 20 apr 2007 07:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie