[Deckhulp] Zwart Wit

Goblins, imps en elfen vliegen je om de oren in dit forum over het kaartspel Magic: the Gathering. Deel je nieuwe decks en gekste combo's met ons.

Moderator: Beheerders

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

[Deckhulp] Zwart Wit

Ongelezen bericht door Christine » 27 mar 2007 13:38

Ik ben bezig met een zwart/wit deck in elkaar te zetten. Het idee is om je tegenstander leven te laten verliezen en tegelijkertijd je eigen leven op te krikken, ongeacht wat je tegenstander doet. Ik zit op het moment op zo'n 70 kaarten. Eerst waren het er 63, maar ik merkte dat het op zowel verdediging als aanval nog behoorlijk ontbrak, dus ik heb er een beetje aan gesleuteld (en er o.a. twee grote jongens ingestopt).
Nu is het idee van het deck:
Beurt van je tegenstander:
- hij pakt kaart -> verliest leven
- hij speelt een beestje -> ik leven erbij
- hij valt aan -> verliest leven
- ik block -> hij verliest leven, ik erbij
- mijn beurt, upkeep -> hij verliest leven, ik erbij
- ik val aan -> hij verliest leven, ik erbij

Maar goed, oordeel zelf, tips en verbeteringen zijn altijd welkom. Vannavond probeer ik het op Skifreak uit, dus morgen weet ik zelf ook alweer iets meer.

11 Swamp
8 Plains
2 Orzhov Basilica
3 Tainted Field

1 Akroma, Angel of Wrath
1 Avatar of Woe
4 Mourning Thrull
2 Will 'o the Wisp
2 Hypnotic Specter
2 Soul Warden
4 Souls of the Faultless
4 Agent of Masks

2 Hissing Miasma
2 Underworld Dreams
3 Vampiric Link
3 Spirit Link

2 Blessed Reversal
2 No Mercy
4 Dark Ritual
4 Terror
4 Disenchant

- Christine -

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 27 mar 2007 17:24

Kaarten die op zichzelf niets bijdragen aan jouw concept:
-Akroma, Angel of Wrath (ook veel te hoge CC)
-Avatar of Woe is ook zeer twijfelachtig
-hypnotic specter (de link erna doet het overigens ook niet :P )

Overige kaarten die niet zo goed zijn:
Mourning Thrull, 1/1 is te zwak om wat te doen.
Underworld Dreams met een cc van BBB erg lastig te spelen in een deck met meerdere kleuren.
Vampiric en Spirit Link, ze lijken voor de hand liggend maar een extra kaart voor zo'n ability werkt jouw alleen maar tegen (lees: carddisadvantage). Zoek beesten op die het standaard al hebben. En een kaart als Soul Link doet dubbel zoveel.

Tips.
Highway Robber
Syphon Soul (zeker voor multiplayer)
Urborg Syphon-Mage
Death Watch

Kortom, ik zou het gewoon zwart houden. Dan zou je er namelijk ook de volgende kaarten in kunnen doen: Drain Life en Corrupt en dergelijke.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 02 apr 2007 12:07

En heb je je kaarten al binnen? Ik ben benieuwd hoe sterk het is. Het idee is erg vet! Maar ik weet niet hoe de uitvoering is natuurlijk, ik hoop voor je dat het werkt. Wel jammer voor je tegenstander. :P

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 02 apr 2007 12:15

Ik heb één landje en alle Mourning Thrulls eruit gegooid, voor de rest lijkt het best te werken. Akroma gaat er misschien uit, maar meer door een overschot aan kaarten dan door een te hoge casting cost. Avatar of Woe blijft erin, omdat beestjes van je tegenstander afschieten best effectief is.
Hypnotic Specter blijft er trouwens zeker weten in, de kaart is gewoon goed, en je naait je tegenstander behoorlijk (wat toch het doel van dit deck is).
Soul Link staat nu wel hoog op m'n lijstje om erin te stoppen, maar het fijne aan Spirit en Vampiric link is dat ze een lage casting cost hebben en dus snel op tafel liggen.
Underworld Dreams blijft erin. Ik heb geen enkele moeite gehad met de cc daarvan, dus die werkt gewoon.
Syphon Soul is erg leuk, maar dan zou ik er iets anders uit moeten gooien, en op het moment wil ik dat eigenlijk nog niet.
Maar goed, de meeste kaarten komen vandaag ergens met de post binnen, en dan mis ik eigenlijk nog maar 6 kaarten voor het complete deck, dus over niet al te lange tijd denk ik wel een leuk deck te hebben. :)

- Christine -

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 02 apr 2007 22:06

Je vind soul link te traag maar wilt niet underworld dreams eruit halen? Die is eigenlijk per definitie trager (muv de combinatie dark ritual) omdat als je in beurt drie 2 swamps en een plains hebt liggen kun je hem nog steeds niet casten.

En over hippie, ja die is goed, maar dat is Ancestral Recall ook maar die stop je er toch ook niet in?

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 02 apr 2007 22:18

Grim, volgens mij kan ik jou een Forest in de handen duwen, met de vraag om hier een deck omheen te maken waarna je vervolgens met een wit deck komt aanzetten. :lol:
Spirit Link is erg handig gebleken, omdat een paar tegenspelers beurt 1 een beestje opleggen, waar ik dan meteen op kan reageren. Underworld Dreams hoeft beurt 1 niet op te liggen (wat eigenlijk best plausibel is, aangezien Dark Ritual er in zit).
Hypnotic Specter is goed. Ancestrall Recall ook, maar zoals de meeste magic-spelers wel zullen weten veelste duur. En bovendien blauw. Mocht ik ooit een blauw deck maken en een Ancestrall Recall in m'n handen hebben zal ik hem er zeker instoppen. ;)
Maar dat neemt niet weg dat ik waardeer dat je erover nadenkt, maar op het moment lijkt dit te werken, als ik er iets vaker mee heb gespeelt en hem ga aanpassen zal ik zeer zeker je suggesties nog eens nalezen. :)

- Christine -

Plaats reactie