[Deckhulp] Guilty Doll

Goblins, imps en elfen vliegen je om de oren in dit forum over het kaartspel Magic: the Gathering. Deel je nieuwe decks en gekste combo's met ons.

Moderator: Beheerders

Grimreaper
Eeuwentemmer
Berichten: 2475
Lid geworden op: 06 sep 2004 18:33
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

[Deckhulp] Guilty Doll

Ongelezen bericht door Grimreaper » 26 mar 2007 13:22

Toch eens kijken of het concept werkt. Hierbij post ik mijn laatste hersenspinsel op het gebied van Magic en ik vraag jullie om te kijken wat beter kan:

Combo
4 Stuffy Doll
4 Guilty Conscience
4 Pariah

Control
4 Darksteel Gargoyle
4 Wrath of God
4 Staff of Domination (kan ook onder Card advantage)

Card advantage
2 Darksteel Pendant
2 Jayemdae Tome
1 Enlightened Tutor

Mana
10 Plains
2 Tolarian Academy
4 Urza's Mine
4 Urza's Power Plant
4 Urza's Tower

Alternatieve Win
1 Dark Depths
2 Darksteel Colossus

De hoofd combo is Stuffy Doll + Guilty Conscience voor leuke loop die een tegenstander afmaakt. Kan al in beurt 4 (beurt 1 tot en met 3 Urza landjes en Stuffy Doll, en dan beurt 4 plains en Guilty Conscience).
Pariah is niet zo definitief als Guilty Conscience maar je kan er niet altijd op rekenen dat je en Stuffy Doll en Guilty Conscience trekt. Voor diezelfde reden zit er een alternatieve win in, namelijk big ass creatures.

Darksteel Gargoyle is voornamelijk om mee te blocken en voordelig met Wrath of God omdat ie dan blijft liggen.

Staff of Domination kan gewoon lekker veel.

En de rest is gericht om het deck snel te laten draaien. Iemand nog suggesties?

Plaats reactie