Digitaal magic?

Goblins, imps en elfen vliegen je om de oren in dit forum over het kaartspel Magic: the Gathering. Deel je nieuwe decks en gekste combo's met ons.

Moderator: Beheerders

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Digitaal magic?

Ongelezen bericht door Grimreaper » 16 aug 2006 20:00

Ik vroeg me af of hier op aeon ook mensen zitten die digitaal magic spelen (magic online, apprentice, magic workstation). Dus speel je magic digitaal, welk programma, en wat zijn je ervaringen? Wat vind je eigenlijk van digitaal magic, is het wellicht niet 'not done' zoals fake/proxy kaarten?

SchemerRat
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door SchemerRat » 16 aug 2006 21:09

Zelf heb ik wel een tijdje gebruik gemaakt van magic workstation. Het is natuurlijk gratis en daarmee veel aantrekkelijker dan magic online (waar je dus voor al die kaarten nog een keer mag betalen) maar het niveau is wel erg laag. Magic workstation is voor het bouwen van decks erg gebruiksvriendelijk, er zitten downloadable plaatjes bij, en nog wat andere handige functies.

Er zijn twee problemen, tijdens het online spelen legt magic workstation geen regels op, dit is aan de spelers. Meteen daarbij het tweede probleem, veel gebruikers kennen de regels erg slecht. De mensen die de regels wel goed kennen zijn vaak diegene die ook naar toernooien gaan. Als je op die toernooien ook iets wilt berijken ben je practisch verplicht magic online te spelen, want hiermee kun je continu bezig zijn om officiële punten te verzamelen.

Hoe het verder zit met magic online weet ik niet, maar het kost wel geld

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 16 aug 2006 21:24

Ikzelf magic eigenlijk alleen maar met personen die ik 'ken' (van het echt of elders, maar niet wildvreemden puur voor een potje magic). Dan kom je ook sneller op mensen van je nivo. Overigens heb je bij een echt potje magic net zo goed last van dat de regels wellicht niet goed worden nageleefd.
Voor magic online betalen doe ik liever ook niet, heb al genoeg uitgegeven aan echte kaarten ;)
Je kunt overigens geloof ik wel een trial-version downloaden van magic online, heb ik eens gedaan en het is best een aardig programma. Maar in mijn ogen niet om voor te betalen in vergelijking met de gratis alternatieven.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 17 aug 2006 09:34

Ik speel zo nu en dan over Magic Workstation, voornamelijk om deckideeën te testen die ik in het echie ook wil gebruiken. Mijn ervaring is dat de mensen in de lobby daar zijn in te delen in vier categorieën: power players, rule noobs, quitters en leuke spelers.

Power players zijn mensen die rustig met hun Vintage-deck een 'Casual/fun' game komen terroriseren. Niet leuk als je hoopt op een leuk potje waarin je dat Walking Archive-deck eens kan uitproberen. De vocabulaire van deze spelers bestaat in de meeste gevallen uit "gg", "g2?" en soms "g3?" - tot meer sociale interactie zijn ze niet in staat. Jammer.

Een nog altijd niet uitgestorven soort op Workstation zijn de zogenaamde noobs. Ik weet het: iedereen moet ergens beginnen, maar de standvastigheid van sommige van deze spelers kan een man tot waanzin drijven... Toen ik voor het laatst MWS speelde, heb ik ruim een kwartier gediscussieerd over de kaart Chimeric Idol en aanverwante regels. Ik speel al jaren met dit schildpadje en weet echt wel hoe ik hem moet gebruiken, maar mijn tegenstander bleef volhouden dat het ding niet werkte in een tapped-out situatie. Terwijl nota bene in de Official Rulings staat dat dit wel degelijk kan. Helaas zijn er teveel mensen op MWS die dingen beweren zonder ergens verstand van te hebben, en dan ook nog eens zo vigilant dat je gedwongen wordt te...

quitten. Dat is een ander fenomeen dat het online Magic plaagt: je deck loopt goed, je bent aan de winnende hand en <plop> weg tegenstander. Zwaar frustrerend.

Tenslotte houd je een percentage spelers over die wél deugen. Het kan even duren voor je een betrouwbare opponent gevonden hebt, maar als dat eenmaal het geval is en je kan een paar potjes achter elkaar spelen, heeft het zin gehad.

De trial van Magic Online is inderdaad best leuk. MO is gewoon het beste programma om online te spelen, maar ja, centjes... Ik heb toch liever mijn kartonhobby. Apprentice gebruikte ik vroeger regelmatig, maar dat kan naar mijn mening anno 2006 echt niet meer mee.

fallen loremaster
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door fallen loremaster » 18 aug 2006 00:54

Via msn natuurlijk :-D

Vereist wel een kladblok/word met aantekeningen en een leeg bureau naast je pc... 8)

Plaats reactie