Time Spiral

Goblins, imps en elfen vliegen je om de oren in dit forum over het kaartspel Magic: the Gathering. Deel je nieuwe decks en gekste combo's met ons.

Moderator: Beheerders

SchemerRat
Fortuinzoeker

Time Spiral

Ongelezen bericht door SchemerRat » 10 jul 2006 16:45

Het nieuwe block zit er alweer aan te komen. Er is nog bijna niets over bekend, maar onder condename snap komt begin oktober de eerste set Time Spiral. De tweede set van het block, die rond februari komt, heet Planar Chaos en de laatste set, die rond juni zal komen heet Future Sight.

Het klinkt allemaal erg groots en bombastisch, ik hoop vooral dat we weer wat planewalker actie krijgen :-D
-SchemerRat

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 25 aug 2006 09:33

Deze week kwam de eerste officiële preview naar buiten op magicthegathering.com:

Afbeelding

Mijn voorspelling is dat dit wel eens een bijzonder krachtig kaartje kan gaan worden. Daarbij ben ik echt heel enthousiast over deze mechanic! Ik ben zeer benieuwd op welke kaarten Suspend zal belanden.

Er zijn trouwens al maanden aanhoudende geruchten over de omvang van Time Spiral. De set zou uit 422 kaarten bestaan in plaats van de gebruikelijke 301. Een ander gerucht dat momenteel de ronde doet op sites als MTG Salvation en MTG News is dat sommige kaarten in Time Spiral een paarse expansion symbol hebben. Combineer die gegevens en je krijgt een theorie waarin Wizards 121 paarse bonuskaarten in de set stopt.

Klinkt vaag? Ja, dat op zijn minst. Het verhaal is dan ook nog niet officieel bevestigd.

Persoonlijk houd ik me even verre van card spoilers. De previews op de Magic-site zijn genoeg voor mij. Time Spiral belooft een terugkeer naar de goede oude tijd te worden, met volop verwijzingen naar klassiekers als Lord of the Pit, de 'power 9' en slivers. Ik houd me deze keer in tot ik de boosters daadwerkelijk voor mijn neus heb liggen. :D

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 25 aug 2006 17:39

Afbeelding
Nog 1 voor het lijstje! Een die ik zelf erg leuk vind.
Time is Running Out!

The planeswalker Teferi at last returns to his home plane only to find it devastated and barren. Time itself is fracturing, and it's up to Teferi and his companions to find a way to halt the collapse.

It won't be easy when his allies are poised to turn against him.
Oftewel na de 'spirits' en 'guilds' weer terug naar de echte* helden :D

*Daarmee bedoel ik dus de oude verhaallijen

SchemerRat
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door SchemerRat » 27 aug 2006 14:16

supercool dat de planewalkers weer terugkomen -was ook wel te verwachten met deze titels van het block- maar ik hoop toch dat ze de dingen van mirrodin, kamigawa en ravnica niet geheel door de plee spoelen

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 27 aug 2006 18:05

Om eerlijk te zijn ik wel, ik ben juist gestopt sinds mirrodin en de laatste paar sets hebben me ook niet echt kunnen boeien. Zowel verhaal als kaarten vind ik minder van die series. Nee geef mij maar Mishra, Urza, Yawgmoth, Gerrard, Karn, Sissay, Mirri, Crovax, Ertai enz enz.. :-D

Odrush
Toerist

Ongelezen bericht door Odrush » 28 aug 2006 13:30

Hier wat meer info:

Time Spiral

Lange post, de kaarten staan hier:
Gemstone Caverns
Coral Trickster
Strangling Soot
Scion of the Ur-Dragon
Chronatog Totem
Terramorphic Expanse
Grapeshot
Krosan Grip
Kher Keep

Dit is allemaal niet natuurlijk niet officeel, dus of 't waar is...
Naar mijn mening zou het goed kunnen, elke set brengen ze oude abilities (in dit geval dus Storm en Flashback) terug en verzinnen ze wat nieuwe (Split Second dus). Ook staat hier de Lotus op die Wizards later zelf bekend heeft gemaakt, en de Gemstone Cavern was al langer bekend.

Ikhoop zeker dat Kher Keep er gaat komen 8)

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 28 aug 2006 14:29

Zeker leuke kaartjes (hier wordt de lijst bijghouden trouwens). MTGsalvation is in het verleden erg betrouwbaar gebleken. Die split second ability is wel wat raar, interrupts terug brengen :s

Orb of Insight is bekend:

Dragons: 8
Minotaur: 0
Goblin: 16
Suspend: 26
Human: 40
Teferi: 1
Legendary: 20
Spirit: 12
Arcane: 0
Flashback: 23
Threshold: 0
Split second: 0 (Maar split 10 en second 11)
Pool: 31

En toen wist ik het even niet meer. Iemand anders nog een leuk uitgebreid lijstje?

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 13 okt 2006 10:48

Ik heb inmiddels het Sliver Evolution deck gekocht, en ben er superblij mee! De Slivers zijn weer helemaal terug. Hoewel ik het Fun with Fungus deck ook erg leuk vind, ben ik toch voor de Slivers gegaan. Onder mijn vrienden is al paniek uitgebroken en Extinction is weer uit de kast gehaald (ik speel (nog) niet met Crystalline Sliver).
Hebben mensen al ervaringen met de andere precons? Of ben je ook helemaal fan van het Sliver deck? En beter nog: Wie wil er na mijn vakantie het opnemen tegen mijn beestjes? :evil:

- Christine -

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 13 okt 2006 10:57

Ik ben ook weer aan de slag geweest met Slivers en Fungi, al favoriet voordat het weer terug kwam met Time Spiral. Andere precons waren ook wel aardig, maar ik koop nooit pakjes meer alleen losse kaarten.

Wellicht een volgende magic meet? :s

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 13 okt 2006 11:09

Ik heb van Timespiral inmiddels wel een aantal boosters gekocht. Ik was eigenlijk van plan dat niet te doen, maar er zitten best veel goede kaarten in, en ik elke booster zaten minstens drie kaarten die ik zeker wil gaan gebruiken. Paradise Plume bijvoorbeeld. Ik heb nog geen idee in wat voor een deck ik hem ga gebruiken, maar ik ga hem zeker weten gebruiken. Al is het alleen maar vanwege het mooie plaatje :P.

- Christine -

P.S. Mijn Slivers zitten overigens in paarse hoesjes :D.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 14 okt 2006 10:15

Ik moet zeggen: Time Spiral is echt een leuke set geworden met veel verrassende zaken. Zo trok ik in onze gebruikelijke draft zomaar een Mistform Ultimus, een Essence Sliver en nog wat andere 'timeshifted' goodies. Leuk!

Mijn 5-colour-sliver-deck heeft zich dankzij Time Spiral uitgebreid met Gemhide Slivers en een Pulmonic Sliver. En de interactie tussen Epic en Paradox Haze is ronduit gemeen. :evil:

Die fungi zijn inderdaad ook interessant. Ik heb mijn oog laten vallen op Deathspore Thallid en voel dat er een Phyrexian Plaguelord-achtig deck aankomt... En met de nieuwe Pro Tour-kaarten is de saproling collectie weer uitgebreid!

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 25 jan 2007 22:47

Planar Chaos
Om meteen maar met de deur in huis te vallen. In Planar Chaos zitten ook timeshifted kaarten kijk maar.

Deze vind ik wel heel toepasselijk en alle Aeonners die magic spelen moeten hem eigenlijk hebben. :P

Van de 4 preconstructed decks is er maar 1 met groen. Dat is opvallend want ik zie juist overal heel veel groen, nu dus niet.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 25 jan 2007 23:13

after_eden schreef:Deze vind ik wel heel toepasselijk en alle Aeonners die magic spelen moeten hem eigenlijk hebben. :P
Helemaal mee eens. ;) Het is trouwens een kaart die heel goed in mijn geliefde Maro-deck past.

Ik heb inmiddels de spoiler doorgekeken. Over de rares ben ik nog niet bijzonder enthousiast, maar wat zijn er veel leuke commons en uncommons! In dat opzicht bevalt het Time Spiral-blok me sowieso al erg goed. Qua mechanics is het allemaal nog steeds een beetje los zand, maar de flavour en de abilty keywords maken veel goed. :)

Voor mij zijn trouwens al setjes Pongify en Ovinize onderweg. Hoera voor de terugkeer van humor in Magic! :dans: En het zijn nog verrekte goede kaarten ook.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 25 feb 2007 21:41

Ik heb gisteravond een fat-pack van Planar Chaos gehad, daar zaten ook een paar verrekt leuke kaartjes bij. Zoals Essence Warden, daarmee krijg je voor elke kaart die in het spel komt een leven erbij. Ook leuk is dat ik nu een dobbelsteen heb die volgens de speelgoedwinkel niet bestaat, ik moet er eigenlijk nog even heen om ze te laten zien wat het is. :P

Nu nog zelf een deck proberen te maken.

Plaats reactie