Hoe te linken naar kaarten?

Goblins, imps en elfen vliegen je om de oren in dit forum over het kaartspel Magic: the Gathering. Deel je nieuwe decks en gekste combo's met ons.

Moderator: Beheerders

SchemerRat
Fortuinzoeker

Hoe te linken naar kaarten?

Ongelezen bericht door SchemerRat » 30 jun 2006 15:15

klein extraatje voor het welkoms topic van magiërs toren:
Hoe zet ik plaatjes (van kaarten) in m'n topic?
Hoe maak ik een link naar 1 specifieke kaart uit gatherer?

Om een plaatje in je topic te zetten van een kaart moet je eerst de kaart opzoeken. Ga naar the Gatherer en zoek je kaart; als je de kaart hebt gevonden en op de naam klikt, wordt er een nieuw scherm geopend. Klik nu met je rechter muisknop op het plaatje van de kaart, en kies de optie afbeeldingslocatie kopiëren, nu kun je op het forum afbeelding invoegen kiezen (dat plaatje met de berg en de zon) en hier moet je de afbeeldingslocatie plakken.

Als je nou niet het hele plaatje, maar enkel de link in je post wilt zetten, kies je hier op aeon link invoegen (het plaatje met de wereldbol en 2 ketting-schakels), en plak je hier http://gatherer.wizards.com/gathererloo ... ]kaartnaam[/b]#
In deze link moet je alle spaties van de kaartnaam vervangen door een underscore _ en alle apostrophs moet je vervangen door het procent-teken gevolgd door zevenentwintig %27

Voordat je post kun je met de knop voorbeeld even controleren of al je plaatjes en links werken, is dat niet zo dan moet je nog even nakijken of je alle spelling en tekens correct hebt ingevoegd. Veel post plezier tussen de tovernaars, heksen en magiërs,

Als voorbeeld Grinning Demon
Afbeelding

-SchemerRat

PS - mocht het nog niet duidelijk zijn, gebruik dan de reageer met citaat knop bij een post die gebruik maakt van plaatjes en links uit the gatherer, en kijk hoe dat hier gedaan is.

Jorqua
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Jorqua » 30 jun 2006 18:33

Is dit niet meer een sticky voor de magierstoren?
Of is het meer een soort algemene sticky voor het plaatsen van foto's en links?
In dat geval is deze site altijd wel handig: Handige trucjes :-D

-Greetz R-

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 30 jun 2006 20:14

Ik vraag me af: de uitleg is eigenlijk puur hoe je een plaatje invoegt, en nog op de moeilijke manier ook (plaatje zoeken, rechterklik, eigenschappen, copy + paste de link ???). Ik twijfel eerlijk gezegt aan de nuttigheid van dit topic :s. Dit soort handleidingen lijken me meer waarde te hebben als ze aan een topic als deze worden toegevoegd, en niet slechts aan een bepaald onderdeel van het forum worden gekoppeld.

- Christine -

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 01 jul 2006 10:57

Hoi SchemerRat, bedankt voor de uitleg en de tip, ik vind het wel een leuke welkomst topic.
Mij lukte het niet om een plaatje van een magic kaart mee te posten en nu lukt het wel.

Als je mijn profile leest zie je dat ik het echt wel had moeten kunnen :$ maar ik vond het niet zo evident en dankzij de jou tip lukt het wel. :klap:

Jorqua
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Jorqua » 01 jul 2006 14:34

Nou bij deze dan de vraag aan het bestuur... Sticky?
Of zijn wij met z'n allen nou zo scheel dat we de bestaande uitleg over het hoofd hebben gezien?
Anders is het misschien niet onaardig om er net zo een post van te maken als deze: Link

-Greetz R-

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 01 jul 2006 15:05

Elmer schreef:Hoi SchemerRat, bedankt voor de uitleg en de tip, ik vind het wel een leuke welkomst topic.
Ik heb misschien wat onduidelijk gepost. Ik bedoelde meer dat ik het een beetje vreemd vind om dit topic puur aan de Magiërstoren te linken, zeker omdat het topic in het Raadhuis gepost is. Het lijkt me dan handiger om er een algemene handleiding van te maken (zoals Pel dus heeft gedaan in het eerder genoemde topic), zodat meer mensen het leven en het (hopelijk) meer profijt geeft. Magic-kaarten als plaatje plakken gaat (bij mij althans) hetzelfde als een ander plaatje, dus lijkt me een algemene handleiding handiger. Maar dat is mijn bescheiden mening ;).

- Christine -

SchemerRat
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door SchemerRat » 03 jul 2006 00:17

Hoi allemaal, om me nog mar even nader te verklaren, waarom dit topic hier, en waarom wil ik het bij magiërstoren?

Allereerst staat dit topic hier, omdat het een suggestie is voor dit forum en als ik me niet vergis komen die hier terecht.

Dan is dit topic speciaal relevant voor magic omdat je met behulp van the gatherer op zeer elegante wijze links (naar kaarten) en plaatjes kunt posten. Natuurlijk wil iedereen weten hoe je links en plaatjes kunt posten, maar (naar mijn mening) spreekt dit allemaal nogal voor zich. Bij linken naar kaarten in the gatherer (en plaatjes) is dit niet meer helemaal zo vanzelfsprekend omdat de lokatie niet (meer) zichtbaar is (of erg goed verborgen).

Mag dit dan nu sticky in Magiërstoren (of gewoon toegevoegd in het welkomsbericht) ?
-SchemerRat

SchemerRat
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door SchemerRat » 07 jul 2006 02:36

Christine schreef:Magic-kaarten als plaatje plakken gaat (bij mij althans) hetzelfde als een ander plaatje, dus lijkt me een algemene handleiding handiger.
Persoonlijk achtte ik een algemene handleiding niet nodig, maar dat kan pelican natuurlijk altijd aan zijn topic toevoegen.

Maar om voor elke magic kaart (plaatje of link) eerst het plaatje te kopiëren, die te uploaden met photobucket, en daarheen te linken, vind ik nogal omslachtig als het ook zo veel eleganter kan (zoals met the gatherer). De aanleiding van dit topic was het favoriete kaarten topic waar het Elmer niet lukte om de plaatjes op het forum te krijgen. Zelf kende ik deze (ingewikkelde doch elegante) manier eerder ook nog niet, maar heb ik hier geleerd van andere topics.

In ieder geval: sticky (in magiërstoren) ?

Plaats reactie