Dus zodoende deze topic om eens lekker over de precon decks te discussiëren.
Ten eerste dan maar eens een opsomming van de tien decks en per deck een korte uitleg:
- Dimir Intrigues
Dit is globaal een mill-deck; zorgen dat de library van je tegenstander er aan gaat en in het proces kan je ook nog een controleren wat hij/zij trekt. - Golgari Deathcreep
Dit deck gaat door het "Dredge" mechanisme niet dood; je trekt i.p.v. vanaf je library beesten uit je graveyard door zelf te millen. - Charge of the Boros
Dit is de wet in Ravnica; veel goedkope beesten met abilities ala: First strike, Vigilance, en Double strike. Kortom hakken!!! - Selesnya United
Dit deck gaat uit van snel, veel beesten; in no time heb je tonnen tokens die stuk voor stuk door het "Convoke" mechanisme als mana-elfjes kunnen dienenvoor de dikkere beesten. - Code of the Orzhov
De corrupte kerk; hoe maak ik het voor mijn tegenstander zo onvoordelig mogelijk om aan te vallen, terwijl ik van ieders levensaantal snoep. - Gruul Wilding
Grote en sterke beesten draait het bij Gruul om; en elke beurt damage doen waardoor de beesten die volgen door het "Bloodthirst" mechanisme sterker worden. - Izzet Gizmometry
Bouncen en Counteren; zorgen dat je tegenstander niets op tafel krijgt terwijl jij met dat enkele beets hem of haar dood steekt. - Azorius Ascendant
Hier gaat het om veel defenders op tafel te leggen en zo het voor je tegenstander onmogelijk te maken je aan te vallen; wachtend totdat alles defender verleist... - Rakdos Bloodsport
Hoe snel kan je iemand dood slaan? Dit is het Rakdos deck; en hoe sneller je hand leeg is hoe beter het deck zijn werk doet door het "Hellbent" mechanisme. - Simic Mutology
Wat zal aan het einde van de combat het sterkste beest zijn? Door het "Graft" mechanisme kan je +1/+1 counters over en weer sturen tussen je beesten. Een hell voor de tegenstander...
Persoonlijk ben ik helemaal weg van Orzhov; een corrupte religieuze instantie die door heel Ravnica invloed uitoefend...

Daarnaast vind ik het een ongelovelijk leuk dat het controle-principe; je tegenstander totaal platleggen er in deze serie zo goed uit is gekomen.
Ik bedoel hoe leuk is Agent of Masks in een dikke multiplayer.

Laat graag weten wat jullie er van vinden,
-Greetz R-