Ravnica's precon decks

Goblins, imps en elfen vliegen je om de oren in dit forum over het kaartspel Magic: the Gathering. Deel je nieuwe decks en gekste combo's met ons.

Moderator: Beheerders

Jorqua
Ontdekkingsreiziger

Ravnica's precon decks

Ongelezen bericht door Jorqua » 26 jun 2006 17:50

Oké ik was heel benieuwd wat anderen nou van het Ravnica block vinden en dan vooral de precon's.
Dus zodoende deze topic om eens lekker over de precon decks te discussiëren.

Ten eerste dan maar eens een opsomming van de tien decks en per deck een korte uitleg:
  • Dimir Intrigues
    Dit is globaal een mill-deck; zorgen dat de library van je tegenstander er aan gaat en in het proces kan je ook nog een controleren wat hij/zij trekt.
  • Golgari Deathcreep
    Dit deck gaat door het "Dredge" mechanisme niet dood; je trekt i.p.v. vanaf je library beesten uit je graveyard door zelf te millen.
  • Charge of the Boros
    Dit is de wet in Ravnica; veel goedkope beesten met abilities ala: First strike, Vigilance, en Double strike. Kortom hakken!!!
  • Selesnya United
    Dit deck gaat uit van snel, veel beesten; in no time heb je tonnen tokens die stuk voor stuk door het "Convoke" mechanisme als mana-elfjes kunnen dienenvoor de dikkere beesten.
  • Code of the Orzhov
    De corrupte kerk; hoe maak ik het voor mijn tegenstander zo onvoordelig mogelijk om aan te vallen, terwijl ik van ieders levensaantal snoep.
  • Gruul Wilding
    Grote en sterke beesten draait het bij Gruul om; en elke beurt damage doen waardoor de beesten die volgen door het "Bloodthirst" mechanisme sterker worden.
  • Izzet Gizmometry
    Bouncen en Counteren; zorgen dat je tegenstander niets op tafel krijgt terwijl jij met dat enkele beets hem of haar dood steekt.
  • Azorius Ascendant
    Hier gaat het om veel defenders op tafel te leggen en zo het voor je tegenstander onmogelijk te maken je aan te vallen; wachtend totdat alles defender verleist...
  • Rakdos Bloodsport
    Hoe snel kan je iemand dood slaan? Dit is het Rakdos deck; en hoe sneller je hand leeg is hoe beter het deck zijn werk doet door het "Hellbent" mechanisme.
  • Simic Mutology
    Wat zal aan het einde van de combat het sterkste beest zijn? Door het "Graft" mechanisme kan je +1/+1 counters over en weer sturen tussen je beesten. Een hell voor de tegenstander...
Per deck heb ik de link naar een wat uitgebreidere uitleg gezet zodat een ieder meer info kan opzoeken als dat gewenst is.

Persoonlijk ben ik helemaal weg van Orzhov; een corrupte religieuze instantie die door heel Ravnica invloed uitoefend... :kwijl:
Daarnaast vind ik het een ongelovelijk leuk dat het controle-principe; je tegenstander totaal platleggen er in deze serie zo goed uit is gekomen.
Ik bedoel hoe leuk is Agent of Masks in een dikke multiplayer. :-D

Laat graag weten wat jullie er van vinden,
-Greetz R-

whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon » 26 jun 2006 21:47

Ik speel nooit precons helemaal zoals ze gemaakt zijn, maar pas ze altijd nog wat aan. Maar het Rakdos precon deck heeft me wel een goede basis opgeleverd voor een deck dat werkt en dat een van mijn favorieten is geworden. Vooral de hellbent ability werkt erg goed. En het leukste is zowel jezelf als je tegenstanders kaarten laten discarden en dan een megrim in het spel hebben liggen zodat het jou voordeel op levert en de anderen nadeel.

Boros en Gruul heb ik ook geprobeerd maar die werkten niet zo goed, ook niet na aanpassingen.

Odrush
Toerist

Ongelezen bericht door Odrush » 26 jun 2006 22:26

Nou ja, de precons zijn ongeveer de rede dat ik weer een beetje magic aan t spelen ben, dus ben er wel tevreden over :P

Wat me wel opvalt is dat (bijna) alle precons gewoon een redelijk goed, solide deck zijn. Eigenlijk is alleen de blauw/witte versie een beetje troep. Natuurlijk zijn er hordes verbeteringen mogelijk maar ze worden niet gewoon weggevaagd tegen wel 'gewone' decks. Ook lukt 't eigenlijk altijd wel om het mechanisme waar het deck om draait goed af te krijgen. Oftewel, gewoon niet een slechte investering en zeker leuk om met meerdere precons tegen elkaar te spelen.

Ik ben nog wel van plan om een van deze precons tot een echt goed deck om te bouwen, alleen nog even besluiten welke.

SchemerRat
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door SchemerRat » 28 jun 2006 14:11

Van mij eigen ervaring met enkele decks:

Charge of the Boros
Aardig creature deck, kan redelijk meekomen met andere creature decks. Je moet het lang genoeg uithouden tot je Bathe in Light en Rally the Righteous kunt spelen, dan is het in 1 keer over. Deze kill werkt overigens ook prima in multiplayer want met Rally the Righteous untap je ook al je beesten. Om dit een beetje solide te laten werken moet je natuurlijk wel Bathe in Light en Rally the Righteous beide 4 keer spelen (in plaats van 1 en 2 keer), verder heeft het deck zeer weinig aanpassing nodig.

Rakdos Bloodsport
Dit is een bizar snel beestendeck, met genoeg schietkaarten om de tegenstanders defense af te houden en met enkele (zeer sterke) aanvallers te hakken. De bedoeling is om zo snel mogelijk je hand leeg te krijgen, dan krijgen je beesten een flinke boost in power. Vaak blijft de toughness vrij laag, dus het is sterk aan te raden om als je aanvalt ook te zorgen dat er niet geblockt wordt, of dat je je beest kunt regeneraten of sacrificen.
Ik denk dat Delirium Skeins zeer goede toevoeging is (van Jorqua mocht ik hem niet in m'n deck stoppen), deze zorgt sneller voor een lege hand (en dus Hellbent) en veroorzaakt grote wanhoop bij je tegenstander(s). Ook zou ik het Rakdos landje Rix Maadi nog een keer spelen, deze is relatief goedkoop in gebruik, en met een lege hand heb je je mana nergens voor nodig :evil:

whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon » 28 jun 2006 16:11

@ SchemerRat: Delirium Skeins in combinatie met Megrim werkt bij mij wel goed :P

SchemerRat
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door SchemerRat » 28 jun 2006 22:03

Megrim is wel leuk, maar persoonlijk zou ik hem niet in een rakdos deck spelen. In een meer klassiek zwart deck past het perfect, maar in rakdos wil je vooral hard hakken met hellbent, het kaarten laten discarten is enkel bonus omdat het goedkoop kan als je het op iedereen gooit. Hoewel Megrim wel erg goed is als het niet lukt in 1 keer je tegenstander de grond in te boren, dan is het erg prettig nog een soort "back-up" kill-mechanisme te hebben

Jorqua
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Jorqua » 29 jun 2006 08:14

SchemerRat schreef:(van Jorqua mocht ik hem niet in m'n deck stoppen)
En terecht ik zou niet willen dat je daadwerkelijk van me wint. :P

Nee maar Rakdos is een leuk agri-deck wat verassend stabiel is daarnaast.
Persoonlijk heb ik meer ervaring met Code of the Orzhov en Simic Mutology, beide decks die wat langzamer opstarten en ook in multiplayer wel een kans maken.

Orzhov vind ik dan toch het leukst, het is tevens net iets sneller maar vooral het "lock-down" principe vind ik heerlijk. (lekker achterover gezakt kijken hoe je tegenstander zich loopt op te winden :evil: ) En met een simpele combi als Souls of the Faultless met Valor Made Real kun je elk beestjes deck in een keer met de grond gelijk maken. :-D

Simic Daarentegen heeft wat meer nodig om goed te werken en echt wel tijd nodig totdat de tanks komen. Maar als je eenmaal dingen als Simic Sky Swallower komt of als je met de combi Experiment Kraj en Vigean Graftmage +1/+1 counters kan gaan pompen, is het toch snel afgelopen.

-Greetz R-

after_eden
Eeuwentemmer

Re: Ravnica's precon decks

Ongelezen bericht door after_eden » 03 apr 2007 19:55

Jorqua schreef:Oké ik was heel benieuwd wat anderen nou van het Ravnica block vinden en dan vooral de precon's.
  • Azorius Ascendant
    Hier gaat het om veel defenders op tafel te leggen en zo het voor je tegenstander onmogelijk te maken je aan te vallen; wachtend totdat alles defender verleist...
Deze heb ik gekocht, en het is niet geheel wat je zegt defenden. Er zit nogal een leuke tap-untap structuur in. Het makkelijkst te winnen is het door gewoon heel veel flying creatures neer te leggen. Ik heb dit deck vanmiddag uit-getest en met wat aanvullende counterspells is het echt een heel erg leuk deck! :D

Lord_Gaav
Groentje
Contacteer:

Re: Ravnica's precon decks

Ongelezen bericht door Lord_Gaav » 03 apr 2007 21:21

after_eden schreef:
Jorqua schreef:Oké ik was heel benieuwd wat anderen nou van het Ravnica block vinden en dan vooral de precon's.
  • Azorius Ascendant
Deze heb ik gekocht, en het is niet geheel wat je zegt defenden. Er zit nogal een leuke tap-untap structuur in. Het makkelijkst te winnen is het door gewoon heel veel flying creatures neer te leggen. Ik heb dit deck vanmiddag uit-getest en met wat aanvullende counterspells is het echt een heel erg leuk deck! :D
Heh, het grootste sterke punt van dit deck is inderdaad dat de meeste creatures flying hebben. Ook dat getap van mijn creatures is zwaar irritant. Daarnaast zijn de Defenders die kunnen attacken ook wel vervelend.

Kort samengevat: veel Defenders, chaos creeëren onder mijn creatures en flying.

Plaats reactie