Selecting 10th Edition

Goblins, imps en elfen vliegen je om de oren in dit forum over het kaartspel Magic: the Gathering. Deel je nieuwe decks en gekste combo's met ons.

Moderator: Beheerders

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 09 jun 2007 14:31

Midwinter schreef:Core Set-kaarten hebben altijd een witte rand. Maar blijkbaar hebben ze nu met die traditie gebroken.
Tsja het is al een tijdje raak met die 'tradities' breken. Slechte zaak vind ik zelf, maar dat is al wel te lezen in andere topics ;)

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 10 jun 2007 09:57

Mee eens.

Ik vind het erg gimmick-y. Er zijn waarschijnlijk een hoop spelers die zich de kop gek laten maken door het feit dat deze kaarten zwarte borders hebben, maar ik vind het echt nergens over gaan. Kom op, de kleur van de border verandert! Maar daarvoor wordt wel even een vorm van herkenbaarheid overboord gegooid die al bijna sinds het begin van Magic bestaat.

Daarbij is het niet onwaarschijnlijk dat als gevolg hiervan de kaarten uit deze markt duurder worden op de secundaire markt, in verhouding tot kaarten uit andere Core Sets.

Hetzelfde geldt trouwens voor het feit dat er nu legendary kaarten in de Core Set zitten. Misschien leuk dat newbies die regels dan ook snel leren kennen, maar totaal niet gepast. Legends horen bij de verhaallijn van het block, punt. Wizards weet dat heel goed, het was zelfs jarenlang openlijk hun beleid. Alweer een gimmick om deze set maar op de een of andere manier op te laten vallen. Niets meer en niets minder.

Oh, en wisten jullie dat Birds of Paradise nu toch weer in Tenth Edition zit? <zucht> Iedereen die dus fanatiek Ravnica BOPS heeft ingeslagen omdat ze black bordered waren en de laatste ooit in print, heeft dus gewoon pech gehad. "Sorry guys, we changed our minds... (again)"

Misschien sla ik iets tever door in mijn kritiek: ik heb het gewoon even helemaal gehad met dit spel. Desalniettemin hoor ik graag wat jullie ervan vinden. ;)

Plaats reactie