Selecting 10th Edition

Goblins, imps en elfen vliegen je om de oren in dit forum over het kaartspel Magic: the Gathering. Deel je nieuwe decks en gekste combo's met ons.

Moderator: Beheerders

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Selecting 10th Edition

Ongelezen bericht door Midwinter » 21 jun 2006 09:26

Op MTG.com zijn ze alweer van start gegaan met kaarten selecteren voor 10th Edition (release volgend jaar zomer). Dit is dus dé kans voor ons als spelers om onze stem te laten horen. Klik hier om aan Week 2 mee te doen.

Het doel van dit topic is uiteraard te discussiëren over onze keuzes (of zelfs de keuzemogelijkheden).

Ik ga deze week stemmen voor Auriok Champion. Paladin en-Vec zal vast veel beter aanslaan bij de 1-op-1 toernooispelers, maar ik speel veel multiplayer en dan is Soul Warden al een erg leuke kaart. Laat staan één die immuum is voor 80% van alle creature removal. :D

Vorige week heb ik trouwens voor Hurricane gestemd. Eén van de betere wapens die groen heeft tegen flying, en soms ook nog eens een game finisher.

Jorqua
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Jorqua » 21 jun 2006 14:48

Hurricane is idd een blijver, bijna elk groen deck heeft dit iig in zijn side-board zitten omdat het gewoon een lekker wapen is tegen vliegers. Zeker in de nieuwe serie (het Ravnica block) is dit essentieel daar sommige guilds nog wel eens ondervertegenwoordigd zijn op dit gebied.

Deze week stem ik op Paladin en-Vec, zelf ben ik altijd al grote fan geweest van black en white knight en dis is een mooie combi. Daarnaast ben ik niet zo een liefhebber van het life-gain gedoe...(Heb nogsteeds een trauma aan Beacon of Immortality). :P

-Greetz R-

fallen loremaster
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door fallen loremaster » 23 jun 2006 12:33

Mij lijkt het wel leuk om een Scathe zombies terug te zien, voor de rest interesseerd het mij barweinig wat ze nu weer in t2 gaan gooien :evil:

Odrush
Toerist

Ongelezen bericht door Odrush » 26 jun 2006 22:22

Aangezien de paladin al weer in 9th terug te vinden was en er genoeg van die knights (2/2 prot en first strike) door alle sets heen zijn heb ik gestemt op de Auriok.

Wel leuk ook dat er over de landjes gestemt wordt, alleen jammer dat ze niet black-bordered zullen zijn :(

SchemerRat
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door SchemerRat » 30 jun 2006 00:00

Toen 8th net uit was had ik (heel even) het idee om "die goede kaarten" zoals mana leak en dark banishing foil te verzamelen, zodat ik ze met de nieuwe layout en black bordered had :P

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 30 jun 2006 15:07

Beetje off topic?

Misschien een stom vraagje, maar wat ik me nu afvraag (nadat ik al een jaar of 8 niet meer speel), komen er soms kaarten terug die er in een vorige editie uitgehaald zijn?

(Duallands zou toch leuk zijn...alleen zou dat de prijs van die landjes wel sterk naar beneden halen, wat sneu is voor de mensen die net een paar duals gekocht hebben, :-D ook worden ze dan terug toegelaten in type twee).

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 30 jun 2006 15:22

Wizards heeft een heus officieel 'reprint policy' deze kun je hier na lezen.

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 30 jun 2006 18:03

Elmer schreef:Misschien een stom vraagje, maar wat ik me nu afvraag (nadat ik al een jaar of 8 niet meer speel), komen er soms kaarten terug die er in een vorige editie uitgehaald zijn?

(Duallands zou toch leuk zijn...alleen zou dat de prijs van die landjes wel sterk naar beneden halen, wat sneu is voor de mensen die net een paar duals gekocht hebben, :-D ook worden ze dan terug toegelaten in type twee).
Ja, er komen kaarten terug. Hypnotic Specter zat bijvoorbeeld voor het laatst in de 4de editie, maar is in de 9e weer in de coreset teruggekomen (erg leuke kaart overigens). De duallands komen waarschijnlijk niet terug, die zijn veel te goed. Als er duallands terugkomen zal er waarschijnlijk iets negatiefs aan kleven (zoals 1 damage als je hem tapt o.i.d.).

- Christine -

Jorqua
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Jorqua » 30 jun 2006 21:15

Christine schreef:De duallands komen waarschijnlijk niet terug, die zijn veel te goed. Als er duallands terugkomen zal er waarschijnlijk iets negatiefs aan kleven (zoals 1 damage als je hem tapt o.i.d.).

- Christine -
Deze komen idd (ook te vinden in de lijst van Grim) niet meer terug. In plaats daarvan is Wizzards bezig in zowat elke serie weer een nieuw soort dualland met nadeel te introduceren.
Zo heb je bijvoorbeeld;
De "pijnlandjes" zoals: Karplusan Forest of Godless Shrine.
De "deplesionlandjes": River Delta.
De "returnlandjes": Azorius Chancery en nog vele anderen.

Nou ja je begrijpt het idee. En hoewel al deze altijd slechter zullen zijn dan de normale duallands zijn ze in elke set weer erg gewild.

Maar goed nu weer on topic. :P

-Greetz R-

Jorqua
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Jorqua » 07 jul 2006 23:29

Vote voor week 3 is begonnen: Klicky

Mijn keus: Erhnam Djinn!!! de kans om een klassieker te laten terugkeren.
Daarnaast is het gewoon een goeie creature en heb ik het niet zo op niet te targeten beesten.
En Ravenous Baloth zal nooit zo goed tot z'n recht komen als in Onslaught simpel weg omdat er niet zoveel beasts in 10th zullen komen.
Beetje zonde naar mijn mening.

Maar stemmen dus... :-D

-Greetz R-

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 08 jul 2006 09:15

Ik kies voor een 3/2 beestje dat je kan op wekken uit de dood (regenerate) en niet het doel kan zijn van spells of abilities van je tegenstander voor maar 1kleurloze en twee groene mana.

Dus ik ga voor die leuke troll. "It's no coincidense that the oldest trolls are also the angriest".

Jorqua
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Jorqua » 09 jul 2006 13:57

En meteen naar week 4: Klicky

Loxodon Warhammer, zonder twijfel. Je krijgt er +3/0, trample en life-gain door, echt een hele goeie combi voor maar 3 mana (plus 3 om te equipen).

-Greetz R-

Ps. kom op Mid waar blijft jouw wekelijkse mening... ;)

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 10 jul 2006 11:10

Jorqua schreef:Ps. kom op Mid waar blijft jouw wekelijkse mening... ;)
Hehe. :) Ik ga deze keer voor de Warhammer. Het is een veel completer stuk equipment dan Plate. Daarnaast vindt ik Plate weinig toevoegen naast kaarten als Empyrial Armor en natuurlijk Maro.

Ik ben trouwens blij dat de trol vorige week gewonnen heeft (ook al blijft Ernham Djinn gaaf). Ik wil nog wel eens een setje van die kaart en ze zijn nog altijd schofterig duur...

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 09 jun 2007 13:07

Ondertussen is opde Magic the Gathering site een pagina voor de core set. Afbeelding

Alle kaarten zullen een zwarte rand hebben, al hadden ze dat (bijna) allemaal al volgens mij.

13 Juli zal de set uitgebracht worden.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 09 jun 2007 13:15

Core Set-kaarten hebben altijd een witte rand. Maar blijkbaar hebben ze nu met die traditie gebroken.

Plaats reactie