Bizarre combo's: beyond the call of sanity

Goblins, imps en elfen vliegen je om de oren in dit forum over het kaartspel Magic: the Gathering. Deel je nieuwe decks en gekste combo's met ons.

Moderator: Beheerders

SchemerRat
Fortuinzoeker

Bizarre combo's: beyond the call of sanity

Ongelezen bericht door SchemerRat »

Hoihoi, hier een topic om je meest wazige combo's te posten.
2 regels: je combo moet minimaal 5 kaarten gebruiken en je moet ofwel je tegenstander doden, ofwel eindeloos mana maken/kaartenpakken/leven krijgen/beestjes pompen.

Hier een totaal gestoorde combo om een beetje in de sfeer te komen:
Je begint met een random artifact land (je weet wel, die uit mirrodin).
Deze enchant je met dawn's reflection zodat dit land 3 mana maakt per keer.
Vervolgens heb je 1 Clock of omens nodig en 2 maal Staff of domination.
Door je clock of omens kun je je twee staff's tappen om je land te untappen. Met 2 van de drie mana die je krijgt van dit land kun je beide staff's weer untappen en houdt je 1 mana over. Dit truukje kun je zo vaak herhalen als je wilt, je hebt dus oneindig mana. Met al deze mana kun je je Staff of domination ook voor andere dingen gebruiken, zoals alle kaarten uit je deck pakken en oneindig leven krijgen.

Dat is allemaal heel erg leuk en aardig, maar nu nog een kill. Ik weet dat een fireball op dit moment zou volstaan, maar dat zou toch een anticlimax zijn op deze bizarre combo. Dus we gaan verder met de meest gestoorde (en vernederende) kill die er bestaat.

Dus je hebt je combo lopen, oneindig mana, oneindig leven en alle kaarten in je hand. Nu leg je een aantal kaarten op:
Endless whispers
Psychogenic probe
Myr landshaper
Mindslaver
Myr mindservant

Ok, als dit allemaal op tafel ligt gebruik je de mindslaver zodat je de komende beurt van de tegenstaner beheerst. Dan schiet je de Myr mindservant (ja, je schiet je eigen beest) af met bijvoorbeeld een Electrostatic bolt en is je beurt ten einde. Aan het eind van de beurt wordt je Myr mindservant tot leven gewekt in het kamp van de vijand dankzij endless whispers.

Nu is de tegenstander aan de beurt, maar jij maakt alle beslissingen. Als eerste breng je je eigen combo weer op gang. Dan gebruik je je Myr landshaper om je tegenstander een artifact land te geven, dan kun je dus je tegenstander ook oneindig mana geven. Op dit moment gebruik je je Myr mindservant om je tegenstander z'n deck te laten schudden en doet je psychogenic probe hem 2 damage. Net zoals je zijn land kunt untappen, kun je met clock of omens ook zijn myr mindservant untappen en het nog een keer doen, weer doet psychogenic probe 2 damage. Doe dit nog een paar keer en je tegenstander is vernederd zo hard als maar kan :evil:

Mocht je dus tegenover zo een combo komen te spelen, geef dan snel op, misschien speelt je tegenstander wel deze gestoorde kill
-SchemerRat
Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper »

Minimaal 5-kaarten combo's? Waarom zou je die uberhaupt verzinnen? Ik bedoel in een deck zou ik ze nooit of ter nimmer gebruiken, omdat dat gewoon niet haalbaar is voor een combo. Er is al een topic over geweldige wins, die heeft meer inhoud en is realistischer. Oftewel, ik vraag me af of dit topic wel zo veel nut heeft.
Van je voorbeeld werd ik overigens ook niet warm.
Zou je mij kunnen proberen overtuigen waarom dit topic wel nuttig is?
SchemerRat
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door SchemerRat »

Nee, dit topic heeft geen nut. Helaas kan ik je er dan ook niet van overtuigen dat het wel nut heeft.

Maar goed, ik vind dergelijke combo's gewoon grappig en vind het leuk er meer te zien van anderen. Mocht je het nog steeds een vervelend topic vinden, niemand verplicht je te reageren :fluit:
Midwinter
Oprichter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter »

Er zijn nu eenmaal spelers die kicken op de meest ingewikkelde combo's.

Okay, hier is een combo van het huis: Verdant Succession + Mortuary + Shifting Sky + Nature's Revolt + Rain of Filth + Anarchist + Denying Wind.

Als je je nu afvraagt: ontbreekt hier niet iets? Dat klopt: ik gebruikte de engine Noble Benefactor + Mind Slash om de combo pieces op te zoeken, en de Mind Slash maakte het mogelijk de Anarchist te sacrificen (immers: infinite mana).

Wat doet deze combo? Met de eerste drie kaart zorg je ervoor dat je een creature van iedere kleur kan sacrificen, waarna het onmiddelijk terugkeert in het spel. Met Nature's Revolt geldt dat ook voor landjes. Met Rain of Filth kun je landjes tappen voor mana en saccen voor mana, wat je oneindig mana oplevert. Vervolgens speel je Denying Wind om de library van een tegenstander te filteren, en haalt de kaart weer terug naar je hand door Anarchist te sacrificen en opnieuw in het spel te laten komen. Repeat.

Nodeloos ingewikkeld? Ja. Leuk? Zeker! :D
Plaats reactie