Magicje?

Goblins, imps en elfen vliegen je om de oren in dit forum over het kaartspel Magic: the Gathering. Deel je nieuwe decks en gekste combo's met ons.

Moderator: Beheerders

Magic spelen?

Wat??? Dat helse tijdsverdrijf? NO way!!
2
10%
Lijkt me leuk, maar nog nooit gespeeld.
5
25%
Ik ben noob maar het bevalt me wel.
4
20%
Ik ben al een tijdje lid van de "Occult". (namelijk vanaf ...)
4
20%
Super gave game. Wanneer is de meet?
4
20%
Iets anders. (reply)
1
5%

Totaal aantal stemmen: 20

Jorqua
Ontdekkingsreiziger

Magicje?

Ongelezen bericht door Jorqua » 17 mei 2006 21:24

Ok, ok deze topic is inderdaad voor de volle 100% gejat van deze: Dansje?
Maar omdat daar ook een leuke avond (de Aeon-dans-meet) uit is voortgevloeid, hoopte ik dat dat ook voor deze topic mogelijk was. :P
Tevens had Pel me al een beetje in die richting geduwt. :-D

Maar goed geef je mening. (gelieve zonder eindeloze discussie over geld consequenties)

En vooral Wanneer is de meet???

-Greetz R-

p.s. @ Pel, als je het met deze zuiverste vorm van plagiaat niet eens ben hoor ik het wel. :P

Edit: Ik zal bij deze de naam, woonplaats, data en deck-type (T1 of T2 of T3) van iedereen die interesse heeft in een Aeon-Magic-Meet noteren.
Voor iedereen die niet weet wat T1 of T2 is:
  1. T1 staat voor Type 1, dit zijn decks met kaarten uit alle series.
  2. T2 staat voor Type 2, dit zijn decks met uitsluitend kaarten van het laatste block.
    (als je dit niet begrijpt en je speelt toch magic raad ik je aan een beetje bij te lezen :P)
  3. En dan is er nog de allerbelangrijkste T3 !!! Goed wederom onder het motto: beter goed gejat dan slecht bedacht. :P Maar iedereen die kennis wil maken met het spel is hier ook van harte welkom. Zoals als bleek zijn er een heel aantal rotten in het vak, en zal er dus genoeg animo zijn een aankomend "Occult-lid" in te wijden. (deck's en vrijwilligers in overvloed)
Maar goed de lijst:
  • Grimreaper / Zevenbergen (heeft niets tegen wat reizen) / Richting zomervakantie / T1.
  • Jorqua / Amsterdam (heeft een week OV en kan prima reizen) / Ik maak wel tijd / T1.
  • Christine / Amstelveen (week-OV) / Jorqua gaat nergens heen zonder mij :P (ik type dit zelf) / T1 (que?)
  • Midwinter / Wierden, week-OV / Geen specifieke data / T1 / T2
  • Whitedragon / Niet ver van Almelo / week-OV, maar liefst in het weekend / Type ?
  • the Pelican / In de buurt van Delft (als ik het me goed herrinner) en heeft zover ik weet een auto / ??? / T3
  • fallen loremaster / Noorden van R'dam / ??? / T1
  • SchemerRat / Enschede/Amsterdam weekend OV / weekend / T1
Laatst gewijzigd door Jorqua op 29 mei 2006 13:30, 6 keer totaal gewijzigd.

Tynvyrr
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Tynvyrr » 17 mei 2006 21:32

Ik magic'te, maar in consequentie met mijn column en mijn leven de laatste maanden: no way! :-D
Iedereen doet wat hij wil natuurlijk, maar ik zie er inderdaad... 'duivels' tijdverdrijf in, misschien is duivels niet eens een zo slecht gekozen woord in deze context.

(Ik dans wel graag.)

(met alle sympathie voor de wel-magickers natuurlijk)

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 17 mei 2006 22:02

Ik speel al magic sinds fourth (1994), eerst weinig omdat ik geen medespelers had (jaja ik heb het mezelf aangeleerd) daarna een stuk meer (rond HAVO toen ik in Breda ook kwam) en nu weer weinig. Wel lees ik nog wel altijd de kaartlijsten van nieuwe series en lees ik de boeken trouw.

Symbiot
Avonturier

Ongelezen bericht door Symbiot » 18 mei 2006 16:46

Magicspeler ben ik in hart en nieren. En ik vind het altijd leuk om ander spelers te ontmoeten. Een kans als deze laat ik me dan ook niet aan de neus voorbij gaan. Mocht er genoeg intresse zijn, en ik heb de tijd, dan ben ik zeker van de partij.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 18 mei 2006 17:21

Ook niet geheel onbelangrijk voor een mogelijke meet is natuurlijk waar ;) Ikzelf ben nooit vies van een reisje maar niet iedereen is zo fanatiek natuurlijk.

Ikzelf kom uit Zevenbergen en qua datum heb ik liefst iets richting zomervakantie. Ik speel exclusief T1 (ja T1 niet die nieuwere termen, die ken ik niet en wil ik niet kennen). (Misschien handig als starter van dit topic een lijstje bij houd).

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 19 mei 2006 13:58

Daar ben ik wel voor in, ik wil er ook wel een eindje voor de deur uit. Wierden ligt waarschijnlijk een beetje ver van alles af, maar met een OV-weekkaart is het meeste wel te doen.

Ik heb geen voorkeur voor T1 of T2, ik kan decks voor beide formats in elkaar zetten. Veruit het meeste dat ik nu heb valt onder T1, maar ik ben goed bij qua sets, dus aanpassen is geen probleem.

Kleine aanvulling: T2 is kaarten uit het huidige block, het block daarvoor en kaarten uit de laatste coreset. :P

whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon » 19 mei 2006 16:34

Ik wil best naar een magic-meeting maar dan toch wel het liefst in het weekend. Door de week loop ik nu officieel stage (en nee ik heb dus geen vakantie deze zomer) dus overdag kan doordeweeks zeker niet. En 's avonds kan alleen als het niet heel ver van Almelo af ligt. Liever in het weekend dus, ook al heb ik dan geen weekend-OV kaart.

the Pelican
Kind van de kosmos

Re: Magicje?

Ongelezen bericht door the Pelican » 19 mei 2006 16:38

Jorqua schreef:@ Pel, als je het met deze zuiverste vorm van plagiaat niet eens ben hoor ik het wel. :P
Beter goed gejat dan slecht verzonnen ;)
Jorqua schreef:T1 of T2
Is er ook ruimte voor T3? :P M.a.w.: Uberhaubt geen deck?

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 19 mei 2006 20:44

Zoals al in de beginpost te lezen is: ik ben ook van de party. Tenminste.......als jullie mannen een beetje lief zijn voor een beginnend speler ;).
@Pel: Ik denk niet dat iemand bezwaar tegen je aanwezigheid zal hebben. :)

- Christine -

the Pelican
Kind van de kosmos

Ongelezen bericht door the Pelican » 20 mei 2006 00:23

Christine schreef:@Pel: Ik denk niet dat iemand bezwaar tegen je aanwezigheid zal hebben. :)
O. Fijn dat te weten :) Maar dat vroeg ik niet ;)

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 20 mei 2006 09:42

Als je bedoelt: wel Magic willen spelen (of kennis maken met), maar zelf geen deck... dan is er zeker ruimte voor T3. ;) Ik heb een aan het belachelijke grenzende hoeveelheid speelklare decks en vermoedelijk ben ik niet de enige, dus dat zal geen probleem zijn.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 20 mei 2006 21:59

Ik heb, pak hem beet, 10 decks die ik mee zal nemen gok ik, en aangezien ik niet zo'n schaaktype-mastermind ben (het type dat meerdere potjes tegelijk speelt) is het uitlenen van decks geen punt.
Samengevat, ook mensen zonder deck zijn zeker welkom wat mij betreft.

fallen loremaster
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door fallen loremaster » 25 mei 2006 15:34

Al veel te lang geen potje meer gespeeld, teveel te doen en te weinig tegenstanders. Erg jammer, m'n zombies worden oud en roestig...

Wel ooit eens een potje via msn gespeeld, maar daar is wel een redelijke dosis vertrouwen en eerlijkheid voor nodig.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 26 mei 2006 12:53

MSN? Als je het dan toch online doet neem dan een programma als apprentice. Dat komt al een stuk dichter bij het echte magiccen.

Trouwens als er interesse in is kan ik wel een 'hoe werkt apprentice' tekstje gaan schrijven en dan kunnen we wellicht online competities houden?

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 26 mei 2006 13:56

Apprentice, je bedoelt dat stuk antiek uit 1998? ;) Als je dan toch online wil spelen, gebruik dan bijvoorbeeld Magic Workstation. Apprentice, maar dan geavanceerder en met plaatjes.

Gesloten