Ravnica-block

Goblins, imps en elfen vliegen je om de oren in dit forum over het kaartspel Magic: the Gathering. Deel je nieuwe decks en gekste combo's met ons.

Moderator: Beheerders

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ravnica-block

Ongelezen bericht door Midwinter » 03 apr 2006 12:53

Het Ravnica-block, dat met zoveel heisa en goede beloften werd aangekondigd, is alweer een dik half jaar bezig. Hoe bevalt het jullie tot dusver? Ik weet dat Dissension nog moet komen, maar wat daar ongeveer inzit laat zich niet meer zo moeilijk raden. Houd je je strict aan de kleurencombinaties die Wizards probeert te pushen d.m.v. de Guilds of kan je creatieve geest het niet laten toch volop te combineren en experimenteren?

Ik persoonlijk heb tot nu toe heel wat lol met Ravnica en Guildpact. Met een aantal kaarten heb ik mijn bestaande decks kunnen verbeteren of hebben me zelfs geïnspireerd tot het bouwen van nieuwe decks. Voorbeelden zijn Bloodbond March en Eye of the Storm... kun je heerlijke 'Johny' decks mee maken. :P

De enige zuivere Guilds die ik heb gespeeld, zijn Dimir (mill) en Orzhov (life drain), al heb ik ook een poosje een driekleurig deck gespeeld met extreem veel controlekaarten. En ook mijn Guilddecks wijken qua concept redelijk af van het voorgekouwde.

Tynvyrr
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Tynvyrr » 13 apr 2006 10:06

Het probleem met ravnica is dat je idd geneigd bent zo sterk bij die guilds te blijven steken. Ik heb het toch niet kunnen laten en een blauw-groen ninja-edgewalker deck gebouwd, en wat dus wat betrayers stuff erbij gesleurd (+ halcyon glaze + ornithopter!). Maar ik moet eerlijk bekennen, hoe schijnbaar leuk de guilds ook zijn, ik vind het toch allemaal nogal geforceerd en bemoederend.
Bloodbond march is idd wel een superkaart, vooral met skull collector en pakweg bile urchin, of met die dredge plant; ik speel hem ook met pack hunt.

(wat mij persoonlijk betreft: buuurn aan alle orzhov decks, haunt vind ik echt de zieligste mechanic ever, maar soit, de gustis et coloribus...)

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 13 apr 2006 12:13

Haunt vind ik eigenlijk ook helemaal niet interessant, maar de lifedrain strategie past weer heel goed bij mij. Mijn deck draait vooral om de combinatie Ghost Council of Orzhova en Shirei, Shizo's Caretaker, met tal van creatures met sacrifice/graveyard effects eromheen.

Bloodbond March met Pack Hunt is trouwens een erg goed idee. Dat ik daar nog niet op gekomen was... ga ik zeker onthouden. :)

SchemerRat
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door SchemerRat » 28 mei 2006 21:55

Ik persoonlijk vind Ravnica echt een fantastisch block, die guilds zijn een absolute pro. Elke kleurcombinatie heeft z'n eigen flavor en dat komt fantastisch terug in die guilds. Ik moet zeggen dat sommige guilds zeer veel geslaagder zijn dan andere, als je kijkt naar hoeveel van de flavor terug is te zien in de spelstrategie. Boros en Orzhov heb ik al een paar keer gespeeld, beide zijn zeer geslaagd. Maar het Azotius deck lukt dit helaas niet echt (heb het nog niet gespeeld).

Persoonlijk speel ik sowieso graag met de nieuwe kaarten (T2 (wat nu standard heet) of block) omdat je zo een constant veranderende omgeving hebt en omdat je niet de extreme verschillen in deckpower hebt zoals in extended of T1 (dat heet nu trouwens vintage). Op dit moment ben ik weer bezig een beetje op te starten met magiccen, en ik heb nog nauwlijks nieuwe kaarten (sinds kamigawa) dus ik ben nog niet op hoog niveau bezig met ravnica. Voor casual play vind ik het in ieder geval een geweldig block.

Recentelijk heb ik samen met nog wat mensen preconstructed decks gekocht van het ravnica block, en ik adviseer iedereen hetzelfde te doen (zeker groepen met beginnende spelers). Dit omdat iedereen dan een ongeveer even sterk deck heeft, en je zo goed kunt leren magiccen zonder dat er bepaalde decks zijn die altijd winnen of altijd verliezen (deze situatie kennen we vast allemaal wel :P ). Natuurlijk zijn de preconstructed deck niet heel goed, maar probeer het deck zo veel mogelijk in tact te houden. Op deze manier blijven alle decks gemiddeld even sterk, en als je dan wat verandert kun je ook goed aan de beginnende spelers uitleggen waarom bepaalde kaarten wel of niet goed zijn.

Ik kan me goed voorstellen dat het nieuwe block niet een fantastische toevoeging is aan gevestigde formats zoals extended en vintage, maar als block op zich vind ik het zeer sterk.
-SchemerRat

Jorqua
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Jorqua » 29 mei 2006 13:48

Ik vind dit het eerste block waar de procons echt tot spelen uitnodigen.
Als je in het verleden een precon kocht dan was dat wel grappig maar had je bij meer dan de helft van de kaarten zoiets van; maar ik i.p.v. deze er zelf iets veel beters in gooien.
Dit resulteerde meestal in een deck wat binnen de kortste keren totaal overhoop lag en voor 75% uit oude kaarten bestond. (daar ging je precon)
Met dit block is het welliswaar minder makkelijk de kaarten in andere decks kwijt te kunnen. (buiten hun eigen guild) Maar daar staat wel tegenover dat dit juist z'n charme heeft.
Als je nu een precon wilt uitbreiden zal je toch echt boosters van je set moeten aanschaffen. Hierdoor ben je eerder geneigd T2 te blijven spelen wat zo z'n voordelen heeft (geen power 9 :P)
Daarnaast vind ik de guilds overall een erg leuk principe. De lijn die door een heel block heen getrokken is, is nog nooit zo sterk geweest. Plus het komt de flavour text ten goede :-D
Oftewel lekker van het block genieten en precons kopen. ;)

-Greetz R-

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 29 mei 2006 14:00

Jorqua schreef:Daarnaast vind ik de guilds overall een erg leuk principe. De lijn die door een heel block heen getrokken is, is nog nooit zo sterk geweest.
Met de rest ben ik het eens, maar met dit dus niet. Was Mirrodin niet behoorlijk artifact ;)

Jorqua
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Jorqua » 29 mei 2006 15:00

Grimreaper schreef:
Jorqua schreef:Daarnaast vind ik de guilds overall een erg leuk principe. De lijn die door een heel block heen getrokken is, is nog nooit zo sterk geweest.
Met de rest ben ik het eens, maar met dit dus niet. Was Mirrodin niet behoorlijk artifact ;)
Ik bedoelde niet de lijn die met de kaartsoorten getrokken wordt. Inderdaad is mirrodin veel artifact en alles wat daar bij komt kijken. Maar als je naar het verhaal (in Mirrodin: Glissa, Memnarch, Bosch e.d.) gaat kijken vind ik dat ze nog nooit zo leuk een lijn hebben doorgetrokken. Dit dus omdat in elke set weer nieuwe guilds aan het licht komen.
In elke set is wel een lijn doorgetrokken, maar om nou te zeggen dat ik in Ice-age warm liep van de snow-covered onzin... :s

-Greetz R-

Plaats reactie