Rechtzaak: Wizards strijdt tegen Magic-spoilers

Goblins, imps en elfen vliegen je om de oren in dit forum over het kaartspel Magic: the Gathering. Deel je nieuwe decks en gekste combo's met ons.

Moderator: Beheerders

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Rechtzaak: Wizards strijdt tegen Magic-spoilers

Ongelezen bericht door Midwinter » 20 jan 2006 13:18

Wizards of the Coast heeft Magic: the Gathering Rumour Mill icoon Rancored_Elf (MTG News, MTG Salvation) aangeklaagd!
Wizards of the Coast, Inc., the world leader in hobby gaming and a subsidiary of Hasbro, Inc. (NYSE: HAS), today filed suit in U.S. District Court in Washington against Daron Rutter of Vancouver, British Columbia, an administrator of the website "MTG Salvation." The complaint alleges that Rutter intentionally and repeatedly posted on the site Wizards’ proprietary information he unlawfully obtained. Specifically alleged is the unauthorized display of prototypes from planned releases of Wizards' world-famous Magic: The Gathering® Trading Card Game (TCG). Also named in the lawsuit are individuals whom the company believes provided Rutter with Wizards of the Coast trade secrets. The names of these individuals are not known and they are identified as “JOHN DOES 1-10” in the complaint.
Het volledige persbericht is hier te lezen.

Wat vinden de Magic-spelers hiervan? Geven jullie Wizards hier gelijk in of is het juist een verkeerde zet? Rancored_Elf doet dit al jaren en ik denk dat hij met zijn spoilers juist veel enthousiasme teweeg heeft gebracht in de MTG-community. Soms ook het tegenovergestelde, natuurlijk.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 20 jan 2006 13:53

Tsja ik denk dat ze het doen voor de algemene eerlijkheid. Mensen met internet hebben natuurlijk wel een voordeel over mensen zonder als ze daardoor alle kaarten al kunnen bestuderen voor de pre-release. Maar aan de andere kant als ze echt niet willen dat het gebeurt moeten ze hun beveiliging maar eens aanschroeven. Een rechtszaak is wel erg overdreven.

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 20 jan 2006 15:38

Ik vind't wat overdreven. Ik denk dat Rancored_Elf ook zou zijn gestopt als Wizards het gewoon had gevraagd. Ik snap het wel, daar niet van, maar of een rechtzaak nu echt nodig is...

the Pelican
Kind van de kosmos

Ongelezen bericht door the Pelican » 20 jan 2006 15:40

Grimreaper schreef:Maar aan de andere kant als ze echt niet willen dat het gebeurt moeten ze hun beveiliging maar eens aanschroeven.
Dit vind ik wel zo'n onzin.
Wat je feitelijk zegt is dat ik alles van jou mag jatten als jij je spullen niet voldoende beveiligd. :s
Waylander schreef:Ik denk dat Rancored_Elf ook zou zijn gestopt als Wizards het gewoon had gevraagd.
Ik denk het niet. Ik denk dat ze het echt wel gevraagd hebben. Dat is namelijk een stuk goedkoper dan een rechtzaak aanspannen.
Aan de andere kant: Misschien gaat het niet om het stoppen van de activiteiten, maar om de schade die in het verleden is berokkend; die haal je niet terug als je stopt.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 20 jan 2006 16:18

Volgens mij heeft Wizards nooit een 'cease and desist' geuit aan het adres van Rancored Elf. Hij zegt in ieder geval van niet.
Wat je feitelijk zegt is dat ik alles van jou mag jatten als jij je spullen niet voldoende beveiligd.
In dit geval gaat dat denk ik niet echt op. R_E had bronnen die informatie over Magic-producten doorspeelden, loslippige Wizards-werknemers bijvoorbeeld. Zij lekken informatie en houden zich niet aan hun contract. R_E publiceert slechts de info. Ik ben niet bekend met het Amerikaanse rechtsysteem, maar als deze man daarvoor veroordeeld kan worden, dan waarschijnlijk menig journalist met hem.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 21 jan 2006 17:18

the Pelican schreef:
Grimreaper schreef:Maar aan de andere kant als ze echt niet willen dat het gebeurt moeten ze hun beveiliging maar eens aanschroeven.
Dit vind ik wel zo'n onzin.
Wat je feitelijk zegt is dat ik alles van jou mag jatten als jij je spullen niet voldoende beveiligd. :s
Daar heb je wel gelijk in, aannemende dat Rancored_Elf de dingen steelt dan. Maar eigenlijk geloof ik dat niet echt (wat ik natuurlijk dus ook had moeten zeggen in de post, dom dom). Want volgens mij is het, inderdaad zo als Midwinter zegt, dat hij informatie doorgespeeld krijgt van leden van het bedrijf Wizards. Mensen onder een contract waarin staat dat ze dat niet mogen doen. Ik vind niet dat in dat geval zo'n iemand mag aanklagen. Als dit echter niet het geval is, en hij steelt of bedreigt mensen voor de informatie, dan is het een heel ander verhaal.

SchemerRat
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door SchemerRat » 28 mei 2006 22:18

Hoewel ik niet op de hoogte ben waarvandaan alle roddels tevoorschijn komen vind ik het altijd wel sfeerverhogend om zo een hype te hebben vlak voordat een nieuwe set uitkomt. Misschien zou Wizards zelf gewoon meer kaarten moeten vrijgeven om de spelers wat op te fokken zonder dat iedereen op schemerachtige wijze achter de nieuwe kaarten probeert te komen :evil:

Plaats reactie