Magic, hoeveel geld geef jij er aan uit?

Goblins, imps en elfen vliegen je om de oren in dit forum over het kaartspel Magic: the Gathering. Deel je nieuwe decks en gekste combo's met ons.

Moderator: Beheerders

Beriador
Hemelkenner
Contacteer:

Magic, hoeveel geld geef jij er aan uit?

Ongelezen bericht door Beriador » 31 okt 2005 10:41

Ok, vrij simpel lijkt me zo, hoeveel geld geef jij uit aan Magic en hoeveel geld zouden je kaarten ongeveer opleveren?

Nou, mijn 2 broers en ik (vooral mijn broers) hebben jarenlang heel veel aan Magic uitgegeven, misschien wel honderden tot €1000 à €1500. We hebben dan ook bakkenvol met kaarten en mijn broer heeft een deck met alleen maar rares (afgezien van de landen).

Met een beetje geluk kunnen we er nu toch wel behoorlijk wat voor vangen, al hoewel ik niet precies de prijzen op dit moment weet omdat we eigenlijk niks meer aan Magic uitgeven.

Groeten,

Beriador

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 31 okt 2005 10:57

over het algemeen niet echt veel (ben niet zo rijk), maar soms heb ik kicks, en koop ik verdacht veel (voor mijn doen iig).
hoeveel mijn decks waard zijn? Geen idee, zal vast niet zo enorm veel zijn :P

de herrezen draak
Avonturier
Contacteer:

Ongelezen bericht door de herrezen draak » 31 okt 2005 11:28

Ik geef eigenlijk nooit geld it aan magic niet dat k het stom vind maar ik geef mijn geld eigenlijk liever uit aan andere dingen daan aan magic. Ik kan het spel ook niet eens behoorlijk spelen dus dat speelt ook nog eens mee.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 31 okt 2005 14:15

Tegenwoordig eigenlijk zo goed als niks. Eerst heel fanatiek lopen bestellen en elke pre-release meedoen. Maar de mensen waar ik doorgaans mee speelden zijn toen gestopt en toen is dat dus ingezakt. Zelf schat ik mijn verzameling op een waarde van ongeveer 3 à 4 duizend euro. En ja het is veel en je kan zeggen dat je het geld liever ergens anders aan uit zou geven maar mijn verzameling (en met name de black lotus en drie moxen) blijven toch stijgen, ook al doen ze niet meer als stof verzamelen. Mijn black lotus heb ik bijvoorbeeld voor 300 gulden gekocht en is nu ondertussen al weer 300 euro waard.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 31 okt 2005 23:22

Tsja, sinds ik weer aan het spelen ben geef ik meer geld aan Magic uit dan vroeger. Ik ga geen bedragen noemen als je het niet erg vind. ;) Soms denk ik: teveel. Maar aangezien het de enige dure hobby is die ik heb en ik er zoveel creativiteit en plezier in kwijt kan, is het spelletje me dat geld wel waard. Al zijn er natuurlijk grenzen.

Wat de waarde van mijn kaarten betreft: Essential Magic schat mijn verzameling op ruim $1300. Maar ja, zo betrouwbaar vind ik EM niet op dat vlak.

Heeft iemand hier trouwens wel eens overwogen zijn verzameling helemaal weg te doen (of heeft iemand het zelfs gedaan)?
Laatst gewijzigd door Midwinter op 31 okt 2005 23:31, 2 keer totaal gewijzigd.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 31 okt 2005 23:24

Midwinter schreef:Al zijn er natuurlijk grenzen.
En waar liggen die grenzen bij jou dan?

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 31 okt 2005 23:31

Grimreaper schreef:En waar liggen die grenzen bij jou dan?
Zoals ik al zei heb ik geen zin om met bedragen te komen, maar rares met toernooiprijsniveau koop ik al niet. En die overstijgen meestal wel de 4 euro, dus daar ligt de grens ongeveer.

Er zijn altijd uitzonderingen.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 31 okt 2005 23:55

Midwinter schreef: Heeft iemand hier trouwens wel eens overwogen zijn verzameling helemaal weg te doen (of heeft iemand het zelfs gedaan)?
Nog niet in de directe toekomst maar ben het wel van plan. Ik laat nu de waarde nog even wat omhoog groeien, misschien dat ik het nog wel zo lang bewaard dat mijn eventuele kinderen er wat aan hebben maar anders doe ik alles weg. Als mijn schulden de pan uit rijzen bijvoorbeeld :P

the Pelican
Kind van de kosmos

Re: Magic, hoeveel geld geef jij er aan uit?

Ongelezen bericht door the Pelican » 01 nov 2005 01:11

Beriador schreef:hoeveel geld geef jij uit aan Magic en hoeveel geld zouden je kaarten ongeveer opleveren?
Nikkes, nakkes, nada. Helemaal niets dus.

Toen Magic ooit ontstond, lang lang geleden, had ik het niet zo breed en had ik vrij rap ingeschat dat als ik hier aan ging beginnen het me veel geld zou gaan kosten. De keuze was eenvoudig: Niets of veel. Ik had financiële ruimte (fantasy-game gek als ik ben/was) voor een tussenweg, wat geen optie was, en koos voor dus niets.

Mijn complete magic kaarten set bestaat uit 1 kaart, waarvan ik niet eens weet waar ie is. Gok dat de meter dus ergens bij 2 cent zal blijven staan. Dit waren dan ook mijn 2 cent voor dit topic ;)

Beriador
Hemelkenner
Contacteer:

Ongelezen bericht door Beriador » 01 nov 2005 08:36

Heeft iemand hier trouwens wel eens overwogen zijn verzameling helemaal weg te doen (of heeft iemand het zelfs gedaan)?
We hebben het er wel eens voor de grap over gehad, maar dat komt er toch nooit van. Te veel moeite en waarom zouden we het doen, het is nog steeds leuk om ze te hebben en we spelen nog wel Magic.

Groeten,

Beriador
Laatst gewijzigd door Beriador op 01 nov 2005 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.

the Pelican
Kind van de kosmos

Ongelezen bericht door the Pelican » 01 nov 2005 10:43

@ Beriador,

Lees je eigen post nog eens terug, misschien snap jij waarom ik helemaal niets van je post denk te begrijpen. Als het een reactie ergens op is, quote dat gedeelte dan. Zo niet, voeg een of enkele zinnen toe, want dit is me een raadsel.

Edit door Ysgrublaidd: Topic opgeschoond.

whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon » 06 nov 2005 16:47

Ik koop uit elke nieuwe set wel een paar boosters en soms een themepack of tournament pack. De nieuwe sets houden het spel interessant. Ik heb echter geen idee hoeveel geld ik nou precies uitgeef aan magic.

Waldtyr
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Waldtyr » 06 nov 2007 16:58

Ergens rond de vier a vijfhonderd denk ik. Ik kap met kaarten kopen. De kaarten die ik wil hebben zijn ofwel niet meer goed te krijgen of te duur aan't worden.

Edit: Wat zeg ik daar? Te duur? Net 2x Sliver Overlord geregeld voor 15 E. Das E 7,50 per kaart, en E 3,50 goedkoper dan de officiele verkoopwaarde !!!

meesterkoopje !

sima
Avonturier

Ongelezen bericht door sima » 13 nov 2007 21:00

Ik heb ooit eens een paar decks gekregen van iemand, geen idee wat ze waard zijn.
Ik speel het eigenlijk nooit, niemand wil haha.

Waldtyr
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Waldtyr » 14 nov 2007 17:14

sima schreef:Ik heb ooit eens een paar decks gekregen van iemand, geen idee wat ze waard zijn.
Ik speel het eigenlijk nooit, niemand wil haha.
Dat is een bekend probleem. Ik heb zelfs al op marktplaats advertenties gezien van spelers die mensen zochten om mee te spelen :duizel: Ik heb met een paar vrienden op het forum van het plaatselijke ''stamcafe'' al eens een topic erover gemaakt, zonder resultaat natuurlijk :$
Mijn kaarten hebben zeker anderhalf jaar stof liggen vangen voordat ik mensen vond om het spel mee te spelen. 2 jaar lang heb ik met maar 1 ander persoon uit mijn omgeving gespeeld. Toen ik dit jaar ben begonnen aan een opleiding ben ik pas meerdere mensen tegen gekomen die het intensief spelen.

Plaats reactie