Wat voor speler ben jij?

Goblins, imps en elfen vliegen je om de oren in dit forum over het kaartspel Magic: the Gathering. Deel je nieuwe decks en gekste combo's met ons.

Moderator: Beheerders

Waarin herken je jezelf het meest als speler?

Timmy
1
10%
Johnny
7
70%
Spike
2
20%

Totaal aantal stemmen: 10

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Wat voor speler ben jij?

Ongelezen bericht door Midwinter » 04 aug 2005 13:36

Magic is een kaartspel dat op verschillende manieren beleefd kan worden. Sommige mensen spelen om te winnen, anderen kunnen er hun creativiteit in kwijt en weer anderen vinden vooral het verzamelaspect leuk en spelen graag met themadecks.

Bij Wizards of the Coast zijn ze zich er goed van bewust dat mensen Magic om verschillende redenen spelen. Ze onderscheiden drie soorten spelers: Timmy, Johnny en Spike. Ben je benieuwd wat jij bent? Doe dan deze korte testop de officiële site.

Kort samengevat is Timmy de speler die het leuk vindt om dingen groots aan te pakken. Het vooroordeel is dat alleen de hele jonge spelers Timmy kunnen zijn, maar dat is naar mijn mening niet waar. Ik herken in mezelf (en in mijn speelgroepje) voldoende Timmy kenmerken. De meeste spelers vinden het nu eenmaal veel leuker om iemand met een 80/80 creature te verpletteren dan om telkens nipt te winnen.

De Johnny's gaat het allemaal om de uitdaging. Het gaat er niet zozeer om dat je wint, maar hoe je wint. Het liefst doet Johnny dat op een zo creatief, uniek en onverwachts mogelijke manier. Hij draait zijn hand niet om voor combo's waar meer dan tien kaarten bij betrokken zijn. Of hij stelt een 'onspeelbaar' geachte kaart centraal in een deck en probeert een manier te vinden om ermee te winnen. Die zagen je medespelers niet aankomen!

Spike is een speler die het wél erg belangrijk vindt om te winnen. Hoe dat gebeurt, interesseert hem niet zo. Het is dan misschien leuk om een (enigszins) werkend deck om Lichenthrope te bouwen, maar je moet niet verwachten er een toernooi mee te winnen. Spike speelt altijd met de beste kaarten en de beste decks, want het winnen op zich geeft hem de meeste voldoening.

Als je de test op de site van Wizards doet, krijg je overigens een iets uitvoerigere uitleg.

Mijn vraag luidt nu dus: wat voor speler ben je volgens deze test en hoe zie jij jezelf als Magic-speler?

Volgens de test ben ik een Johnny en ik denk dat dat wel aardig klopt. Hoe ingewikkelder de constructie, hoe interessanter ik het ga vinden. Zolang ik het maar uit kan spelen. Een Spike ben ik absoluut niet. Ik vind het alleen vervelend om te verliezen als mijn deck zijn kunstjes niet kon laten zien. Maar ja, dan probeer ik het later gewoon weer opnieuw. Een klein beetje Timmy ben ik daarentegen wel. Het is gewoon leuk om die Multani te spelen wanneer iedereen zijn klauwen vol kaarten heeft. En de blik op het gezicht van je tegenstander wanneer je totaal onverwacht een fatale Rude Awakening speelt... dat is ook onbetaalbaar. :)

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 04 aug 2005 14:20

Johny al the way hiero. Ik bezit vele decks waarvan de meeste onder de Johny catogerie vallen. Ik heb ook enkele saaie Tier1 decks (white weenie, counter, goblin) maar die zijn meer om te testen of mensen te introduceren in de wereld van magic. Ook dienen die als maatstaaf voor mijn andere decks. Een orgineel deck is leuk, maar het moet wel een kans maken tegen de meeste decks vind ik, anders is de lol er ook snel af.

Beriador
Hemelkenner
Contacteer:

Ongelezen bericht door Beriador » 04 aug 2005 15:24

Volgens de test ben ik Johnny/Spike. Kan ik me wel redelijk in vinden. Ik had toevallig gister nog een potje gedaan, ik word altijd heel erg onderschat vanwege mijn leeftijd en omdat ik maar een deck heb van een bijraapsel van kaarten. Ik toon me ook nooit op de voorgrond, maar als iedereen verzwakt is ben ik meestal op mijn sterkst en dan kan ik nog wel eens winnen. Ik hou er ook van om op onverwachte en leuke manieren te winnen en als ik heb gewonnen (wat soms gebeurt, niet al te vaak) dat even lekker mijn medespelers in te wrijven :P

whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon » 04 aug 2005 17:15

Volgens de test ben ik Spike/Timmy. Dat kan wel kloppen want ik hou niet van ingewikkelde combo's en wel van decks die veel damage doen en de tegenstander verpletteren. Helaas ben ik niet zo'n goede deckbuilder dus ik win lang niet vaak genoeg :p. Gelukkig is magic spelen ook erg gezellig, da's ook leuk.

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 04 aug 2005 17:16

Timmy/Johnny

Klopt best, Ik hou van grove effecten en m'n creativiteit erop los laten (ookal heeft dat niet altijd even goede uitkomsten :P)

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 30 jun 2006 15:24

Ik ben een Spike / Timmy

en ja daar kan ik me wel in vinden
Een spelletje wil ik winnen, natuurlijk, mee doen voor de sport, mee doen belangerijker dan winnen...neuh, als ik mee doe dan speel ik om te winnen, dan is het namelijk ook een eer voor de andere. Als die wint is het verdient want je weet dat je oponent alles heeft gedaan om zelf te winnen. liefts win ik door creativiteit, niet door bruut geweld.

Jorqua
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Jorqua » 30 jun 2006 18:50

"Just wait till I get my Leviathan...." :P Johnny / Timmy komt eruit en daar kan ik me prima in vinden. (zelfs de volgorde klopt)
Ik ben nou eenmaal iemand die voor de gekke combo's gaat; heerlijk om je tegenstander te verrassen door opeens een combo op tafel te toveren. :-D Het is ook waarschijnlijk de rede dat mijn decks met grote regelmaat weer over de grond verspreid liggen om ge-edit te worden. Nooit een winnend team veranderen? Nee ik vind het veel belangrijker om lol te hebben met vrienden. Natuurlijk is het leuk om te winnen maar ik vind het veel leuker een tijdje iedereen in de knel te hebben gehad om vervolgens door gebundelde krachten ten onder te gaan. Dan heb je echt je invloed getoond.

-Greetz R-

SchemerRat
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door SchemerRat » 07 jul 2006 02:15

Nou ik heb de test gedaan: ik ben Johnny/Spike.
Klopt niet helemaal (altijd blijven zeuren), ik speel niet om te winnen (erg non-competatief) maar vooral voor fun. Erg vervelend vind ik dan ook denial decks (zwart-blauw) die je het spelen onmogelijk maken, tegen een dergelijk deck ben je niet aan het magiccen, maar gewoon kaartjes pakken en (proberen) op(te)leggen, terwijl er niets gebeurt en je langzaam dood gaat.
Maar als ik moet winnen, dan inderdaad wel met stijl en het liefst in 1 beurt de volle 20 damage. Eerst alles doodmaken en dan met m'n leger zombies aanvallen, of al m'n beest protection geven waardoor ze niet geblockt worden. Verder zoek ik in het magiccen gekke kaartcombinaties en de mental challenge die erbij komt kijken als je op wat hoger niveau speelt, maar het leukst vind ik vooral om veel dingen (creatures) kapot te maken.
-SchemeЯRat

Plaats reactie