You Make the Card 3

Goblins, imps en elfen vliegen je om de oren in dit forum over het kaartspel Magic: the Gathering. Deel je nieuwe decks en gekste combo's met ons.

Moderator: Beheerders

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

You Make the Card 3

Ongelezen bericht door Grimreaper » 25 jan 2005 18:29

Het is weer zover :-D Na Forgotten Ancient en Crucible of Worlds komt nu de derder kaart waar de spelers zelf invloed op hebben! Dit keer begint het met het kiezen van de art. Lees hier verder en stem.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 25 jan 2005 23:31

Leuk, leuk! :) Dus we mogen nu op artwork gaan stemmen. Ik stem in ieder geval niet op #5 of #8. Ik vind ze beide erg mooi, maar ook nogal 'standaard'... en ik heb liever dat de creativiteit van Wizards wat meer wordt geprikkeld. #9 ziet er wel intrigerend uit, dus ik denk dat ik daar maar op stem...

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 25 jan 2005 23:37

Ik heb op 10 gestemd. Negen is opzich wel een leuk plaatje, maar zie jij die al op een magic kaart staan? Ik niet. Drie, vijf en acht zou ik ook wel willen zien uitgewerkt tot magic kaart. De andere zien er niet eens mooi uit eigenlijk, te amateuristisch naar mijn smaak.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 25 jan 2005 23:58

Negen is opzich wel een leuk plaatje, maar zie jij die al op een magic kaart staan? Ik niet.
Zoiets zou je ook van Stasis kunnen zeggen... met als verschil dat die kaart wel geprint is. :D

10 ziet er ook wel leuk uit. Het meest logisch lijkt me een controlekaart (als in Control Magic-achtig). Ik heb dus op 9 gestemd omdat ik me totaal niet kan voorstellen wat ze daar bij zouden kunnen verzinnen. :)

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 11 feb 2005 17:29

En de volgende ronde is van start :) Nu kan je kiezen wat voor type kaart het gaat worden.

lees hier meer

Ik stem voor Enchantment, de art vraagt daar gewoon om als je het mij vraagt.

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel » 11 feb 2005 22:00

Hihi, de plaatjes die ik het mooist vond zijn 1,2 en 3 geworden! :-D Het lijkt mij ook wel een instant, eigenlijk. Iets met zand dat in je ogen waait... :P (ik denk te flauw denk ik)

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 12 feb 2005 15:47

Ik heb ook Enchantment gestemd, ik ben het met je eens Grim. Puur op de art afgaande lijkt me dit een erg 'controle' kaart. Zo'n kaart die je op de wekelijkse casual Magic avond speelt en iedereen onmiddelijk doet denken "waar is die disenchant?". :)

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 15 feb 2005 17:22

Het is wederom niet geworden wat ik persoonlijk wou, met 43.5% van de stemmen word de kaart een instant of sorcery (afhankelijk van de mechanic). Nu komt het meest creative van het proces: wat gaat de kaart precies doen? Je bent vrij om te verzinnen, de enigste regels zijn dat het niet te lang moet zijn qua text en het moet overeenkomen met de art.
Lees meer hier

Ik zelf vond het wel een fog-effect, alleen dan heb ik er me eigen twist aan gegeven. Mijn inzending is dan ook: Prevent all combat damage that would be dealt this turn. Gain control of up to X attacking creatures.

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 15 feb 2005 18:05

Hier ben ik dus helemaal niet goed in, maar toch een poging van mijn kant:

Target opponent gains another attack fase afther his/her first one, you gain life equal to the number of creatures that player controls

Voor wat hoort wat, alleen is het misschien wat aan de zwakke kant :s

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 15 feb 2005 18:51

Voor mijn gevoel is deze kaart wit of mogelijk blauw, maar ik zou het echt heel jammer vinden als het weer zo'n afgezaagd, typisch wit effect krijgt. Eén van de leukere witte kaarten waarvan het concept volgens mij nooit echt is doorgezet, is Balance. Na heel wat gedachtendwalingen heb ik het volgende idee ingezonden:

Choose attack or block. Whenever a creature is declared either attacker or blocker this turn, whichever you chose, remove it from the game at end of turn unless its controller pays 1.

Het is een beetje omslachtig en klunzig verwoord, maar een mechanic in deze richting leek mij gezien de artwork wel redelijk toepasselijk. :$

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 08 jun 2005 12:48

Het is eindelijk zo ver! We kunnen we weer stemmen, en dan wel hier. Op de mechanics. De deadline is 12 Juni dus je moet er wel snel bij zijn, maar de keuze uit 10 zou niet zo lang hoeven te duren (volgens WotC).

Mechanic A, vind ik zelf wel wat hebben en past ook wel bij art.
Mechanic B, is in mijn ogen te rommelig om echt leuk te werken.
Mechanic C, die kan niet anders als overpriced worden omdat hij zo makkelijk te misbruiken is.
Mechanic D, niet echt interressant.
Mechanic E, een balanced time walk? Zeker wel leuk :) En zie ik ook wel in de art zitten.
Mechanic F, aardig, aardig maar haalt het niet bij de andere
Mechanic G, net als C zal deze in alle waarschijnlijkheid een te hoge CC krijgen.
Mechanic H, leuk voor mirrormatches maar dat houd dus vaak saai toernooi spel in
Mechanic I, ook wel leuk maar ik vind hem niet bij de art passen
Mechanic J, zeker een leuke kaart bij een redelijke CC, maar ik betwijfel of hij die gaat krijgen.

Blijft over: A en E, en omdat ik E toch iets meer bij de art vind passen kies ik daar voor.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 08 jun 2005 13:22

De echt interessante vind ik E (flexibele kaart, kan voor meerdere doeleinden gebruikt worden) en F (allesbehalve flexibel, maar lijkt me leuk en origineel om te spelen). J en C lijken me in potentie de meest krachtige, maar dat hangt ook allemaal af van welke casting cost ze hem gaan geven, zoals Grim al zei.

Meest waardeloos vind ik B. Wat moet je er in hemelsnaam mee. Het is één beurt uitstel van executie. Tenzij tegen alternatieve win condities (a la Coalition Victory), die je misschien 1 op de 100 keer tegenkomt.

Kortom, ook ik heb E gestemd. :)

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 11 jun 2005 15:42

Mechanic F
You win the game if there are no cards in your library.

Trouwens, best wel grappig met Leveler eigenlijk :-D

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 13 jun 2005 13:29

Hm, ik kan de uitslag nergens vinden op Wizards. Vind het sowieso al een beetje rommelig daar, ik zal er wel overheen kijken.

Mechanic F... valt mij ook niet tegen moet ik zeggen. Daar is tenminste iets creatiefs mee te doen!
Trouwens, best wel grappig met Leveler eigenlijk :D
Nee, dat vind ik dan weer niet grappig. Dat vind ik gewoon een stomme combo waarbij het spel in één keer voorbij is. :P Al is het natuurlijk de meest logische keuze als je een deck om deze kaart wil bouwen.

Ik zit al een poosje te spelen met Dreamborn Muse en deze kaart zou wel eens de spreekwoordelijke 'icing on the cake' kunnen zijn. Doel van dit deck: iemand millen. Iemand, maakt niet uit wie, ik win toch wel. :P

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 13 jun 2005 16:31

Maar het is wel een risico die je neemt, als je tegenstander die kaart dan tegenhoud kan het nog weleens lastig uitpakken. Behalve die twee kaarten moet je daar dus nog iets op verzinnen, wat het boven een saaie 2-kaart-win-combo verheft.

Dan hoop ik wel voor je dat de kaart met zo'n mechanic uitkomt als een instant, anders word het heel lastig aangezien je draw-phase tussen je upkeep en main phase zit.

Plaats reactie