You Make the Card 3

Goblins, imps en elfen vliegen je om de oren in dit forum over het kaartspel Magic: the Gathering. Deel je nieuwe decks en gekste combo's met ons.

Moderator: Beheerders

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 14 jun 2005 18:31

Dat klopt, het is altijd oppassen met counterspells, maar dat is met een Leveler evengoed zo. Gelukkig zijn mijn medespelers bijna principieel tegen countermagic, ik ben de enige die nog wel eens een Counterspell of Mana Leak op tafel gooit. :P

Het concept ligt er in ieder geval, dat is 1.

Dat het een instant moet zijn... is inderdaad een vereiste. Ik had er zelf nog niet eens bij stilgestaan. :)

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 21 jun 2005 11:28

En we zijn bij de volgende stap aangekomen: Mana Cost.
De gekozen mechanic is J geworden:
Remove target creature from the game and draw cards equal to its power. At the beginning of your next upkeep, return it to play and discard cards equal to its toughness.
We kunnen kiezen uit:
  • White sorcery – AfbeeldingAfbeelding
  • White instant – AfbeeldingAfbeelding
  • White/Blue sorcery – AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • White/Blue instant – AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ik ga dan toch voor multi-color vanwege de lagere CC en aangezien een instant veel meer mogelijkheden bied als een sorcery (voor maar Afbeelding) ga ik voor de laatste.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 21 jun 2005 11:54

Ik ben ook voor de laatste gegaan. Deze kaart moet een instant worden, als sorcery vind ik hem maar matig interessant. Zoals in het artikeltje al gezegd wordt heeft deze kaart kenmerken van beide kleuren, dus een multicolour kaart zou toepasselijk zijn (en een mana goedkoper).

Kortom, precies dezelfde redenering als Grimreaper. Wat zijn we toch eensgezind. :D

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 17 aug 2005 16:18

Dan vraag ik me af hoe eensgezind we dan in de nieuwe ronden zijn. Deze keer kan je kiezen voor de kaart die er zo zal uitzien: Afbeelding

De namen waar je voor kan kiezen zijn:
A. Astral Pilgrimage
B. Astral Sojourn
C. Dreamless Sleep
D. Dust of Dreams
E. Journey Through Dreams
F. Somnomancy
G. Tranceport
H. Trial of Sands
I. Vanish into Memory
J. Wander in Dreams

Ikzelf heb voor B gekozen, vind het in het algemeen wel een mooie naam en bij deze kaart past ie al helemaal mooi.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 27 aug 2005 15:02

Iets minder eensgezind deze keer dan. :D

Voor mij was het een keuze tussen Dust of Dreams en Trial of Sands. Dat zijn naar mijn idee de enige namen die niet alleen refereren aan de kaart zelf, maar ook de artwork. Uiteindelijk heb ik gekozen voor Trial of Sands. De kaart voelt een beetje aan als een 'trial': eerst kaarten pakken, dan kaarten discarden - hoe is de balans? Het zand houdt verband met de tijd die het creature elders besteedt (zandloper) en natuurlijk aan de artwork...

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 22 sep 2005 18:47

Vanish into Memory is het uiteindelijk geworden met 15.5%. Mijn favoriet Astral Sojourn deed het met 5.8% niet zo heel goed :s Ach ja, door naar de volgende stap: Flavor tekst.

Dit onderdeel is een vrij deel dus ik ben benieuwd wat de rest ervan zal maken. Ik zelf moet nog even nadenken. De deadline ligt overigens op de 28ste.

Afbeelding

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 14 dec 2005 13:32

En het is weer zover de volgende stap:
#1 - "Death is a hero's first step to immortality." - Boros Drill Master. [NOTE: ATTRIBUTION WILL CHANGE]
#2 - “Knowledge manifested from power, memory vanished from weakness...."
#3 - Out of sight, into mind.
#4 - "Shut eyes memorize; open eyes mesmerize." - Wizard's incantation
#5 - The trick is not to find treasure in the mind, but to keep it with open eyes.
#6 - ...and emerge as possibility.
#7 - A dream is just a reality vanished into memory. A reality is a dream come true.
#8 - A memory is what is left when something happens and doesn't completely unhappen.
#9 - Its absence brings wealth, and sadness;
Its return, both joy and madness.
#10 - Which do you choose; fleeting valor or wisdom soon unremembered?
Ikzelf vind 3 wel erg sterk en heb daar dus ook voor gekozen. Bekend zinnentje net iets veranderd en dan past ie nog precies bij de kaart ook.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 19 dec 2005 18:28

Er zit een hoop onzin tussen. 3 en 4 zijn de enigen die me aanspreken. Uiteindelijk is het 3 geworden: slim, kort, krachtig, lijkt ook nog daadwerkelijk over deze kaart te gaan. :)

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 25 jan 2006 15:26

Midwinter schreef:Er zit een hoop onzin tussen. 3 en 4 zijn de enigen die me aanspreken. Uiteindelijk is het 3 geworden: slim, kort, krachtig, lijkt ook nog daadwerkelijk over deze kaart te gaan. :)
Vooruitziende blik gehad? :P Het is uiteindelijk inderdaad optie 3 geworden. Hier vind je de dan ook de kaart die uiteindelijk zal voorkomen in Coldsnap!
Afbeelding
Bron

Waldtyr
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Waldtyr » 04 nov 2007 20:24

Grimreaper schreef:Mechanic F
You win the game if there are no cards in your library.

Trouwens, best wel grappig met Leveler eigenlijk :-D

Wat dacht je van met:Snake Basket, Barrins codex, Ashnods Altar, Keep Watch en Library of Leng ?

Snake Basket + Ashnod's Altar + Keep Watch = dubbele tokens en dus veel kaarten.
Library of Leng spreekt voor zich, zo ook Barrins codex.

Dat deckje raap je wel leeg :evil:

Ok, een vergezochte combo wat niet bepaald snel op gang komt maar kom op, zo wel spannend in casual play :evil:

Plaats reactie