Welke decks heb jij?

Goblins, imps en elfen vliegen je om de oren in dit forum over het kaartspel Magic: the Gathering. Deel je nieuwe decks en gekste combo's met ons.

Moderator: Beheerders

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Welke decks heb jij?

Ongelezen bericht door Grimreaper » 15 nov 2004 21:00

Het is niet de bedoeling dat je nu al je decklists hier gaat neer planten maar gewoon eventje zegt welke je hebt met een korte beschrijving en eventueel een link naar een decklist.

Mijn grootste trots: Amusing Miller Deck
Dit deck is tot stand gekomen door mijn liefde voor mill-decks, ik hem mijn versie zelf vanaf helemaal niks in elkaar gezet :) Het deck zal door zijn traagheid niet gauw winnen maar komt toch altijd wel heel ver, en dat is voor mij genoeg.

Mijn nieuwste aanwinst: Brain Eater
Een redelijk standaard discard deck, mijn versie bevat alleen niet de grootste beginnersfout: megrim. Uitleg: Hij past niet in de mana-curve. Als je hem in het begin kunt casten dan houd hij kaarten in zijn hand over en dat is niet goed, als je hem later cast hoort zijn hand al leeg te zijn en heb je er dus nauwelijks wat aan.

Ook heb ik een deck om Biorhythm.
Het idee begon al te borrelen toen ik de spoiler zag, teleurstelling alleen dat de spoiler nogal verschillde in mana cost met de uiteindelijke versie. Dus toen het deck omgetoverd in een groen-wit mana-kweek deck die alles opruimt en dan dmv manland op 1 staat terwijl de andere naar 0 gaat. Een typisch voorbeeld van een fundeck wat niet echt competief is dus ;)

Ook heb ik een standaard counter deck, maar die is niet leuk en gebruik ik alleen om te playtesten.

Dan is er ook nog mijn Gobbo-Sligh deck.
Met goede goblins niet die zooi zoals warchief enzo, maar SGC, piledriver, fanatic, lackey en raging. Verder burn ondersteuning, speelt heel makkelijk.

Wat nog makkelijker speelt zelfs is mijn redelijk Old-Skool-WhiteWeenie.
Een deck dat verder weinig uitleg nodig heeft lijkt mij zo :)

Dan is er nog mijn eerste echt werkende zelfgecreërde Pestilence deck.
Die draait om pestilence te spelen met enkele pro. black weenies en jezelf er tegen beschermen. De structuur, hier te vinden, is na vele aanpassingen zo verfijnd dat echt elke kaart samen werkt met een andere.

En dan is er nog Sneak Attack.
Hiermee werd ik eerst altijd verslagen en later vond ik het toch wel leuk om zoiets zelf te maken. Het deck werd in 3 stappen. Gooi een zooi mana neer, speel sneak attack, CHARGE!!! Het heeft verder wat burn om in het begin enige lastpakken aan te pakken.

Verder ben ik nog bezig met een Lich/Mirror Universe deck te maken, maar dat wil niet echt lukken. Het mist nog iets en ik heb al 2 versies ondertussen. versie 1, versie 2

Symbiot
Avonturier

Ongelezen bericht door Symbiot » 25 nov 2004 11:41

Mijn decks?

Leonin Pride deck
Leonin is misschien wel mijn favoriete ras van mirrodin. Stijlvolle, elegante wezens met een attitude... in dit deck zitten Skyhunters, Skyhunter Prowlers, Leonin Den-Guards en uiteraard Raksha, Golden Cub (twee keer!), bijgestaan door Auriok steelshapers die onder andere Fireshrieker en Loxodon Warhammers uitdelen...
een zware variant op de white weenies...

The Forces of Memnarch Deck

Memnarch bijgestaan door Vedalkens en 'Constructs', veel 'Constructs'... Een deck naar het verhaal rond mirrodin. Arcbounds zorgen voor minimaal verlies van mijn aanval en verdedigingskracht door de modular-ability, terwijl Vedalken Engineer en Cloudpost voor grote hoeveelheden mana zorgen. Memnarch maakt van die mana dankbaar gebruik en neemt al mijn tegenstanders goodies over. Vedalken Archmages, Arcbound crushers en Serum tanks halen het beste uit de grote hoeveelheid artifacts in dit deck. Arcbound overseer pompt nog meer kracht in mijn leger, en Platinum angel voorkomt een eventuele ondergang...

Council of the Ur-Dragon Deck
Een deck in een wat klassiekere uitstraling. Dit is mijn enige multicolor deck, en ik probeer met Kodoma's Reach, Elvish Pioneer en Darksteel Ingot om zo snel mogelijk zo veel mogelijk kleuren op tafel te krijgen. Die kleuren zijn nodig voor zes wezens, die ik opzoek met Fierce Empath... Darigaaz, the Igniter, Dromar the Banisher, Crosis the Purger, Treva the renewer en Rith the Awakener, bijgestaan door Draco!

Tynvyrr
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Tynvyrr » 27 nov 2004 21:32

Mijn niewste creatie is een zombiedeck, aangevoerd door de gruwelijk 'graveborn muse' :P die me meer in haar ondergang meesleurt dan wat anders. Nu ja, op een of andere vreemde manier komt ze altijd in mijn hand terecht... Plus 'grotesque hybrid' en 'zombie trailblaizer' natuurlijk. Het is een deck met slechts twee rares: persecute (mwoehaha) en dus die muse.

Dan is er nog een lichtjes aangepast snakedeck (van Kamigawa). Shishato is werkelijk machtig als je hem op een of andere manier onzichtbaar maakt. Wat kan de tegenstander beginnen als zijn landen niet untappen? Monsterkaart die Shishato. :-D

En dan nog een Cleric deck onder leiding van Avatar of Hope en een krankzinnig deck met 'Planar chaos' en soortgelijken.

ftechmax
Avonturier
Contacteer:

Ongelezen bericht door ftechmax » 12 dec 2004 16:46

Ik ben momenteel bezig met een Dampen Thought Deck...
Het deck bevat één creature... the unspeakable.

Het idee achter dit deck is om je tegenstander te decken.
Mja... dat ist wel zo'n beetje... mete en beetje geluk kan ik em vanavond spelen.

Symbiot
Avonturier

Ongelezen bericht door Symbiot » 03 jan 2005 17:57

ik begin steeds meer vertrouwen te krijgen in mijn deck-creaties... De Council of the Ur-Dragon is echt een monster aan het worden! en nu had ik de kans om dat uit te testen op een locaal tournooi, Mis ik het!!!! :x

Ik Ga in iedergeval naar de spelmiddag van 22 januari, en ik doe mee aan het eerstvolgende tournament gaat me denk ik beter af dan de laatste keer...
wat jij Ftech?

Ftechmax(links) in actie met zijn Engelen:
Afbeelding

Symbiot(links) met Arcbounds
Afbeelding

Symbiot(rechts) tegen een ping/lockdown deck.... Akelig Irritant!
Afbeelding

ftechmax
Avonturier
Contacteer:

Ongelezen bericht door ftechmax » 10 jan 2005 19:56

En daar is de Symbiot ook nog in actie te zien :P

Afbeelding

Symbiot
Avonturier

Ongelezen bericht door Symbiot » 10 jan 2005 23:13

Zie je die gozer in het gele shirt zorgelijk kijken? dat is vanwege twee Arcbound Overseers en een Platinum angel die hij net voor z'n plaat kreeg.... :evil:

ftechmax
Avonturier
Contacteer:

Ongelezen bericht door ftechmax » 10 jan 2005 23:15

SHELL: Waar ik stop gaat hij verder.... :-D

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 23 mei 2005 18:44

Ik zie tot mijn grote schrik dat ik nog niet in dit topic gereageerd heb. Mijn lijstje met decks die op dit moment in elkaar zitten:

Maro Madness
Dit deck is in constante staat van ontwikkeling, zoals de meeste decks die ik heb. Het draait, hoe verrassend, om de kaart Maro. Mijn huidige versie is mono groen (eerst was het groen-blauw) en maakt gebruik van Verduran Enchantress en Whip Silk om het aantal kaarten op pijl te houden. 20/20 tramplers zijn geen zeldzame verschijningen met dit deck.

Elvish Weather
Een vrij standaard elfjesdeck dat vertrouwt op haar snelle mana productie om de tegenstander te overweldigen met een zwerm bijtjes of een vernietigende Hurricane, in combinatie met Wellwisher. Gewoon hersenloos op de tegenstander inbeuken met elfjes kan ook natuurlijk...

Serpent in my arms
Een uitgebouwd pre-constructed deck dat draait om het creature type snake. Uitgebreid met onder andere River Boa, Umezawa's Jitte en een aantal snake legends die opgezocht kunnen worden wanneer ze nodig zijn met Time of Need. Verder zitten er wat grappige trucjes in met Lure.

The Cursed
Eén van mijn meer recente creaties: een thematisch vampierdeck. Een reden om dit deck in elkaar te zetten was op passende wijze hoofd te bieden aan ftechmax' angel themadeck. Het deck is zeeeer traag en probeert met behulp van Breeding Pit de vampiers beurt voor beurt in kracht te doen groeien. Ook zijn er wat leuke trucjes met Krovikan Vampire. Nog genoeg ruimte voor verbeteringen. :D

Citadel
Het begon met een saai burn deck dat gebruikte maakte van Citadel of Pain. Inmiddels zitten er een paar allesverschroeiende combo's in, waar ik helaas telkens zelf mijn vingers aan brand (letterlijk). Ik wil er in de toekomst dan ook wat wit in gooien om me tegen mezelf te beschermen.

Mijn Hocus Pocus-deck
Dit deck heb ik nu sinds twee weken. Het motto is: "waarom kaarten pakken als je ze kan zoeken?". Tallowisp, Pattern of Rebirth en Nomad Mythmaker vormen de motor van het deck. Zodra die draait, zoek ik creatures en creature enchantments op waarmee ik de tegenstander kan dwarsbomen. Grote diversiteit aan kaarten in dit deck, want ik probeer op ieder mogelijk probleem een antwoord in het deck te stoppen. Er zijn verschillende (mini-)combo's bij elkaar te leggen. Uiteindelijk win ik door een Thran Golem met iets gemeens te enchanten, controle te nemen over de creatures van de tegenstander of hem/haar af te schieten met een untap-bare Hermetic Study.

Al deze decks zijn per definitie casual. Ik speel dan ook uitsluitend casual. :) Decks die momenteel uit elkaar liggen: stasis, counter, soldiers, clerics, storm cauldron, stompy en ongetwijfeld nog wel een aantal. Natuurlijk liggen er alweer een paar nieuwe in de planning. Decks bouwen is leuk. :)

fallen loremaster
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door fallen loremaster » 04 okt 2005 09:28

Zombies :D

Legers rottende lijken, met een Noxious ghoul en een Bidding alle legioenen van je tegenstander vernietigen en met grote gemuteeerde soulless ones aanvallen. Niks beters dan een overwinning met zombies :D. Festering goblins doen het ook erg goed, zeker omdat niemand het 1/1'tje vaak durft te blokken ;).

Daarnaast skeletjes. :D (Iets minder vlees op de botten, maar ze doen het bijna net zo goed). Hordes van Restless dead, unworthy dead en drudge skeletons. Daar tussenin een Fallen Angel (zoek er nog steeds 1 met een zwart randje) en een drudge spell.

Ook leuk erin zijn bad moons en Navelyrral's disks, alles opblazen en je eigen skeletjes regeneraten :). Vroeger gebruikte ik daarvoor een world-slayer (ook alle landjes dood, was al helemaal lachen), maar ik combineer nooit 2 lay-outs. :P

Zo had ik ooit een Fallen Angel opgepomp tot een 31/nogwat flying monster door al mijn skeletjes te saccen terwijl mijn lieve tegenstandster nog steeds op 20 stond. Hahaha, en toen speelde ze een prevent-al-damage :evil: (mijn vriendin en ik ben trots op haar) Dat zijn momenten op te koesteren :D.

Tynvyrr
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Tynvyrr » 09 okt 2005 10:16

Zombies zijn inderdaad de max: heel leuk en eenvoudig om mee te spelen en je hebt zo ontzettend veel mogelijkheden.
Mijn nieuwste deckcreatie is van een andere orde. Mijn tribalkronkel zorgt ervoor dat ik altijd bij beestjes uitkom als ik decks maak :P en deze keer is het niet anders. Het is een deck rond het meest ondergewaardeerde magic-ras, birds.

In het kort komt het er in mijn deck op neer zo snel mogelijk veel birds te hebben, tokenbirds dmv ordered migration/dream trush en battle screech, en die dan te offeren aan soulcatcher's aerie. Verdedigster van dienst is Commander Eesha (protection from creatures), geënchant met een entangler, waardoor ze any number of creatures kan blokken. Seaside haven laat me birds offeren als mijn oppo ze niet wil blocken, airborne aid heeft me de kaarten die ik nodig heb. Als ik het lang genoeg rek komt Kangee op de proppen, die voor een enorme bird-boost kan zorgen, maar meestal ligt de tegenstander hier al onderuit, mwoeha.
Misschien nog tips, iemand? :s

Waldtyr
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Waldtyr » 05 nov 2007 11:11

Mijn deckjes:

Dragon reanimate. Altijd al een drakenfanaat geweest.
3 kleuren multi-color deck (blue, red, black). De cruciale reanimate kaart is Recurring Nightmare. Deckje loopt redelijk snel.

Poison counter deck. Zwart groen creature / mana deck om zo snel mogelijk veel beesten die poison counters uitdelen op te leggen, in combinatie met kaarten om ze unblockable te maken. Dit deck is nog in de experimentele fase.

Counter / kaartraap deck. Blauw deck om een flinke hand te krijgen en zoveel mogelijk leuks van je opponent te couteren. Voorname kaarten in dit deck zijn: Thieving magpie, Library of Leng, Barrins Codex, Cloak of mists en Zephid's embrace. De bedoeling is om Thieving magpie unblockable te maken met cloak of mists en met Zephid's embrace sterker te maken en tegen spreuken te beschermen. Ook nog in de experimentele fase.

Ik werk nog aan een wurm deck en een rood direct damage deck.

Reldon Brimstone
Toerist

Ongelezen bericht door Reldon Brimstone » 05 nov 2007 13:13

Hoewel ik al tijden geen magic meer gekocht of gespeeld heb, heb ik nog een deck liggen. het is een white En-Kor damage redirection deck. Belangrijkste kaarten zijn de diverse En-Kor creatures en Lashknife Barrier.

Lashknife barrier zorgt ervoor dat van elke damage stack 1 schade afgaat. Als je dan punt voor punt de schade d.m.v. En-Kor beestjes gaat redirecten, worden al die keren 1 schade dus gereduceerd naar 0. Enige nadeel...trample loopt over mijn deck heen.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 05 nov 2007 19:58

Midwinter schreef:Ik zie tot mijn grote schrik dat ik nog niet in dit topic gereageerd heb.
Ik zie tot mijn grote schrik dat dit lijstje verschrikkelijk gedateerd is.

Dit is wat ik momenteel heb liggen:

Multiplayer
- Zwart/groen creature control: mede mogelijk gemaakt door Bloodbond March en Phyrexian Plaguelord. Dit is mijn favoriete multiplayerdeck, omdat het veel denkwerk vereist (waar het natuurlijk regelmatig spaak loopt :P) en omdat het in lategame tegen creature based decks enorm dominant kan zijn.
- Prismatic Sliver: een defensief toolboxdeck dat volledig op slivers gebaseerd is. Weer eens wat anders dan aggroslivers of counter-sliver decks.
- Experiment: nog een toolboxdeck, deze keer gebouwd om de kaart Experiment Kraj. Erg leuk en uitdagend.
- Rhystic: een deckidee dat begon met het combineren van 'pay the 1' kaarten (Rhystic Study, Propaganda, etc.), maar dat nu een wat algemener wit/blauw control deck is.

Thema's
- Ponies: enkele Aeoners hebben er al kennis mee gemaakt. Think pink! :D
- Vampire classic: mijn klassieke vampierendeck (met alleen kaarten in de oude borders) dat de familie Sengir en hun broeders en zuster uit het graf doet verrijzen. Vrijwel alle kaarten zijn op thema gekozen.
- Vampire modern: de moderne equivalent van mijn vampierendeck, omdat er na 8th Edition toch ook een aantal prachtige vampieren zijn geprint.
- Snakes: een tribal deck dat voornamelijk op kaarten uit Kamigawa draait.
- Atlantis Rising: merfolk tribal deck met Rising Waters.
- Boskatten: een groen-wit cat deck, met 'wilde' katten (niet de veel te beschaafde Leonin), een verzameling krachtige equipments en wat foefjes met Concerted Effort.

Plaats reactie