Wie speelde er, wie speelt er nog, en wat voor deck(s)

Goblins, imps en elfen vliegen je om de oren in dit forum over het kaartspel Magic: the Gathering. Deel je nieuwe decks en gekste combo's met ons.

Moderator: Beheerders

Hellknight
Toerist
Contacteer:

Wie speelde er, wie speelt er nog, en wat voor deck(s)

Ongelezen bericht door Hellknight » 03 jun 2010 14:11

Ik zag dat het subforum hier aardig uitgestorven is, dus zal ik maar eens een poging doen wat activiteit te brengen.

Er zijn vast nog wel andere spelers hier te vinden, niet dan?
Ik ben eigenlijk wel benieuw wanneer iedereen begon met spelen, en waarom je eventueel gestopt bent, en weer begonnen, of definitief gestopt.

Ikzelf ben een half jaartje terug ofzo voor begonnen met spelen, na jarenlang niet gespeeld te hebben.
Ik ben begonnen met spelen ergens half jaren '90, rond het einde van Ice Age, in de tijd van Fourth Edition.
Na een jaartje of 1-2 was de hype voorbij, en waren er maar weinig spelers meer te vinden in de buurt, dus ben ik ook gestopt.
Toevallig kwam ik er vorig jaar achter dat enkele van mijn collega's ook jarenlang gespeeld hebben, en nog fors aantal kaarten hadden. Alle 3 hadden we wel zin om weer eens een potje te spelen, dus zijn we allemaal een deck gaan maken, en zijn we aan paar potjes 1vs1vs1 gaan spelen.

Ik speel zelf mono-white - ik heb eigenlijk 2 pre-constructed decks gepakt (het divine deck van het divine vs demonic duel deck, en time spiral: hope's crusaders) en met delen daarvan, gecombineerd met wat oude fourth-edtion/ice-age whites een eigen knight&angels deck gebouwd, wat best lekker werkt (1x met een beetje geluk een sliverdeck verslagen met dat deck).
Ik wil nog wel een ander deck gaan bouwen, maar moet even kijken wat ik van de andere kleuren heb - ik zit te denken aan groen-blauw of rood-blauw.

Wat voor decks gebruiken jullie?

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Re: Wie speelde er, wie speelt er nog, en wat voor deck(s)

Ongelezen bericht door Midwinter » 07 nov 2010 00:47

Welke decks? In mijn zeer stoffige Magic-kabinet liggen redelijk competitieve aggro en control decks naast supertrage toolboxdecks voor multiplayer, maar ook enkele themadecks rond specifieke creature types (waaronder het beruchte deck met hoge schattigheidsfactor en roze sleeves). Kleur maakt me niet zoveel uit, maar ik heb wel altijd een voorkeur gehad voor een controlerende speelstijl.

Eigenlijk speel ik al jaren niet of nauwelijks. Magic is voor mij altijd een gezelligsheidsspel geweest, en sinds vrienden te ver weg wonen om te kaarten (of geen zin hebben), is de hobby vrijwel volledig naar de achtergrond verdwenen.

Ik zie het best zitten om het spelletje ooit weer eens op te pakken, maar het begint bij leuke mensen. :)

Plaats reactie