Film van Wickie de Viking

Wanneer gaat Stephen King met pensioen? Wordt de Hobbit echt verfilmd? Hier lees je het laatste nieuws over het fantastische genre.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Film van Wickie de Viking

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd »

Hey hey Wickie, hey Wickie hey... Wie kent dat deuntje nou niet? Het intro van de Japans-Duitse tekenfilmserie over de viking Wickie. Het slimme, soms angstige zoontje van Halvar, de aanvoerder van het fictieve vikingdorp Vlaken. Wickie schiet zijn vader vaak te hulp met vindingrijke oplossingen.

De tekenfilm Wickie de Viking werd in de jaren zeventig in Nederland uitgezonden. Waarna ze vele malen zijn herhaalt. De serie was gebaseerd op het boek Vicke Viking van de Zweedse schrijver Runer Jonsson uit 1963, die hiervoor de Duitse Jeugdboekenprijs ontving.

En Wickie de Viking komt vanaf 9 september weer terug. Al is het dit keer niet in de vorm van een tekenfilm, maar een heuse bioscoopfilm. Althans, dit riep regisseur Michael Herbig vandaag in München.

In Herbigs film Wickie en de sterke mannen speelt de 11-jarige Jonas Hämmerle de rol van Wickie. Waldemar Kobus speelt Wickies vader Halvar en Günther Kaufmann speelt de verschrikkelijke Sven.

Bron: AD.nl
after_eden
Eeuwentemmer

Re: Film van Wickie de Viking

Ongelezen bericht door after_eden »

Cool, dat is grappig. Weet niet of ik hem ga bekijken maar ik vind het wel gaaf dat ze dit gaan doen!
Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain »

Komt deze film dan ook naar Nederland? Op de radio hoorde ik dat dat nog niet zeker was.

~ Agravain ~
nachtschaduw
Toerist

Ongelezen bericht door nachtschaduw »

Is Wicky dus een jongetje!?
Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie »

De serie wordt nu hier ook terug uitgezonden vie KZoom. Een nieuwe kinderzender in Vlaanderen.
Mijn zoontje vind het leuk om naar te kijken. (samen met Pippi Langkous en nog enkele andere oude kinderseries :) )
Ik ging er toch ook vanuit dat Wickie een jongetje was. Door zijn manier van doen. Aan de stem en aan de kleding kun je het minder goed afleiden. :)
Plaats reactie