Ursula K. Le Guin wint Nebula Award

Wanneer gaat Stephen King met pensioen? Wordt de Hobbit echt verfilmd? Hier lees je het laatste nieuws over het fantastische genre.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ursula K. Le Guin wint Nebula Award

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd »

Schrijfster Ursula K. Le Guin (1929) heeft voor de zesde maal de prestigieuze Nebula Award gewonnen. Haar boek Powers, de laatste in de trilogie Annals of the Western Shores, werd verkozen tot beste Amerikaanse fantasyroman van 2008. Dit door de leden van Science Fiction and Fantasy Writers of America

De Nebula Award geldt als de belangrijkste prijs op het gebied van fantasy en sf in de Verenigde Staten. Le Guin won de prijs al eerder in 1969, 1974, 1990, 1995 en kreeg in 2002 de Grand Master Award voor haar hele oeuvre. Tot de vorige winnaars behoren o.a. ook JK Rowling, Michael Chabon en Neil Gaiman.
Minnie
Beheerder

Re: Ursula K. Le Guin wint Nebula Award

Ongelezen bericht door Minnie »

Sjiek! Vooral op haar leeftijd, om dan nog zo'n verhalen te blijven schrijven!
Ik heb hier nog de Aardzee-serie van haar staan, nog ongelezen maar dat komt ooit nog!
Midwinter
Oprichter
Contacteer:

Re: Ursula K. Le Guin wint Nebula Award

Ongelezen bericht door Midwinter »

Wow, inderdaad knap dat ze die alweer in de wacht sleept. Ik moet bekennen dat ik alleen de eerste twee Aardzee-boeken van haar heb gelezen. Terwijl dit volgens mij iemand is die zeer uiteenlopende verhalen heeft geschreven. Is er misschien iemand die meer Le Guin kan aanbevelen?
Plaats reactie