Anderland in 2010 echt virtueel

Wanneer gaat Stephen King met pensioen? Wordt de Hobbit echt verfilmd? Hier lees je het laatste nieuws over het fantastische genre.

Moderator: Beheerders

after_eden
Eeuwentemmer

Anderland in 2010 echt virtueel

Ongelezen bericht door after_eden »

Gameontwikkelaar Real U gaat een online game genaamd Otherland maken, geïnspireerd op het werk van SF-schrijver Tad Williams.<!--break--> De studio maakt gebruik van het Unreal Engine 3 en verwacht dat het spel rond 2010 klaar is.

Otherland ontleent haar titel aan de gelijknamige serie van Williams. Het spel heeft echter enkel raakvlakken met de serie. Het bevat geen verhaal uit een van de boeken. Uitgever DTP Entertainment wilde Tad Williams vanaf het begin bij het project betrekken, waarop de schrijver zijn jawoord gaf.

In het spel kan de speler vertrekken vanaf een centraal punt, genaamd Lambda Mall, naar allerlei virtuele werelden. Elke wereld kan en zal compleet anders zijn. Zo is er een sciencefiction en een historische wereld, een hedendaagse en een cartooneske wereld. Bovendien kan de wereld tijdens het spelen veranderen.

Bron
Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain »

Als ik de screen shots bekijk dan "herken" ik de rivier (de blauwe buis). Ook de luchtballon, en de Egyptische wereld zijn toch wel goed herkenbaar. Ik ben benieuwd welke werelden ze nog meer gaan nabouwen.

~ Agravain ~
Midwinter
Oprichter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter »

Het ziet er best interessant uit. De betrokkenheid van Tad Williams kan qua stijl en verhaal alleen maar een positieve uitwerking hebben, lijkt me. Als er iets meer te doen is dan dan in Second Life en het minder eentonig is dan de meeste MMO's, wil ik die virtuele werelden best eens bezoeken.
Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala »

Zaak dat ik tegen die tijd dan toch echt een andere pc heb dan mijn steenkolen-pc. Volgens mij mis ik toch al een hoop. :)
Midwinter
Oprichter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter »

Op Williams' blog staan nog meer screenshots, met opmerkingen van Tad zelf. Best interessant, en Tad heeft het over een quest, wat in ieder geval aangeeft dat het meer wordt dan een SF-variant op Second Life.
Plaats reactie