Nieuw hoofdstuk voor schrijfster van Harry Potter boeken

Wanneer gaat Stephen King met pensioen? Wordt de Hobbit echt verfilmd? Hier lees je het laatste nieuws over het fantastische genre.

Moderator: Beheerders

after_eden
Eeuwentemmer

Nieuw hoofdstuk voor schrijfster van Harry Potter boeken

Ongelezen bericht door after_eden »

J.K. Rowling is toch nog niet helemaal klaar met Harry Potter.<!--break--> De Britse schrijfster heeft aangekondigd dat op 4 december aanstaande een nieuw boek van haar gaat verschijnen met indirect een link naar de succesvolle eerdere serie van de schrijfster. De titel is The Tales of Beedle the Bard en in het Nederlands komt dat neer op De vertelsels van Baker de Bard. Eén verhaal uit dit sprookjesboek figureerde al eerder in Harry Potter en de Relieken des Doods.

De Nederlandse versie zal pas ergens in 2009 gereed zijn, een exacte datum is nog niet bekend.

Bron
Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie »

Lijkt me wel leuk. De wereld van Harry Potter is toch leuk om in te vertoeven.
neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel »

Ze heeft het boekje oorspronkelijk alleen als handgeschreven exemplaar gemaakt, en zelf geillustreerd, en verkocht op een veiling. Wel leuk dat er nu ook een massmarket exemplaar van komt. Per toeval kwam ik op Amazon de kaft van de deluxe editie tegen. Deze verkopen ze alleen via Amazon. Wel heel gaaf.. maar duur!
Ik begreep dat dit niet een nieuw hoofdstuk voor Rowling was, maar juist de definitieve afsluiting van een periode waar ze 14 jaar in geleefd heeft. En daar kan ik haar geen ongelijk in geven. Op een gegeven moment moet het toch over zijn.
Plaats reactie