Materiaal schaars voor tweede Hobbit-film

Wanneer gaat Stephen King met pensioen? Wordt de Hobbit echt verfilmd? Hier lees je het laatste nieuws over het fantastische genre.

Moderator: Beheerders

Midwinter
Oprichter
Contacteer:

Materiaal schaars voor tweede Hobbit-film

Ongelezen bericht door Midwinter »

Het verhaal van The Hobbit 2 wordt nog een heel gepuzzel. Dat liet regisseur Guillermo del Toro zich ontvallen.<!--break--> Het probleem is niet dat het nalatenschap van Tolkien te weinig aanknopingspunten biedt, maar dat studio New Line alleen filmrechten heeft voor The Hobbit en The Lord of the Rings.

New Line wil eerst het boek verfilmen en de tweede film gebruiken om losse eindjes uit de eerste film en de Lord of the Rings-trilogie aan elkaar te knopen. De geschiedenis die zich tussen de twee boeken afspeelt, is echter grotendeels in The Silmarillion en The Book of Lost Tales opgetekend. Die boeken mag de studio niet in haar films betrekken.

Desondanks is Del Toro optimistisch. "Er is genoeg overbrugging. Er zijn andere stukken verhaal en suggesties en aantekeningen in de appendix om iets te maken waarmee we binnen de lijnen blijven. Maar het is te vroeg om beloftes te doen. Dit wordt de grote creatieve uitdaging van de tweede film."

Bron
Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd »

Hmm, krijg nu echt het gevoel dat die tweede film een chaos wordt en dat ze het beter niet kunnen gaan filmen. Het zal in ieder geval niet tot zijn recht komen lijkt me.
Midwinter
Oprichter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter »

Daar begin ik nu ook bang voor te worden. Aanvankelijk leek het me wel aardig dat we een film voorgeschoteld kregen die het boek niet op de letter hoeft te volgen, maar dit perkt hun creatieve vrijheid alleen maar in. Niet handig.
Plaats reactie