Alice in Wonderland nieuw doelwit voor Tim Burton

Wanneer gaat Stephen King met pensioen? Wordt de Hobbit echt verfilmd? Hier lees je het laatste nieuws over het fantastische genre.

Moderator: Beheerders

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Alice in Wonderland nieuw doelwit voor Tim Burton

Ongelezen bericht door Midwinter » 20 nov 2007 17:54

Tim Burton heeft een nieuw sprookje gevonden om te verfilmen. Na Edward Scissorhands en recenter Charlie and the Chocolate Factory, wil de regisseur graag Disney's Alice in Wonderland aan zijn CV toevoegen.<!--break--> Burton staat bekend om zijn creatieve talent en gevoel voor stijl.

De film wordt een combinatie van live-action materiaal en computeranimatie, vergelijkbaar met de techniek die gebruikt werd om de film Beowulf tot leven te wekken. Met zogeheten 'motion capture' worden de bewegingen van acteurs in 3D vastgelegd.

Bron

Andreoden
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Andreoden » 20 nov 2007 18:20

Was daar al geen film van? :? Enfin, het zal wel geld opbrengen zeker. :P

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 20 nov 2007 18:21

Laat het alsjeblieft dan iets worden als The Night Before Christmass en Corpse Bride. Want dat stijltje vind ik prachtig van hem. Want persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van zijn stijl qua filmen zoals van Edward Scissorhands en Charlie and the Chocolate Factory.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 20 nov 2007 18:26

Alice in Wonderland lijkt me iets dat zich bij uitstek leent voor zijn 'donkere kant'. Maar je weet het natuurlijk nooit (het is tenslotte Disney). Edward Scissorhands en Charlie spraken mij ook niet zo aan.

Andreoden
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Andreoden » 20 nov 2007 18:34

Ik heb geen van de films gezien :) Ga ik ook niet doen, nu ik dit hier gelezen heb.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 20 nov 2007 20:54

Ik zit nu naar Edward Scissorhands te kijken. Prachtige film met wonderschone metaforen. *zucht* Ik kan hier keer op keer naar kijken. Heel mooi. Eigenlijk ken ik geen slechte film van Tim Burton. Alice in Wonderland is altijd één van mijn favo kinderboeken geweest, dus hulde aan Burton. Dit zal ik graag gaan zien!

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 20 nov 2007 20:56

The Nightmare Before Christmas is inderdaad geniaal. En heel apart, zoiets is er verder niet, ik zou het jammer vinden als hij geen films meer in die richting maakt. :(

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 20 nov 2007 20:59

aphrael schreef:Eigenlijk ken ik geen slechte film van Tim Burton.
Laat me raden, nooit zijn remake van Planet of the Apes gezien? :) Dat is echt een van de beroerdste films die ik dit jaar gezien heb, zeker gezien het geweldige origineel. Maar goed, ik snap sowieso niet waarom je een remake moet maken van een klassieker.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 20 nov 2007 21:39

Aaaaaaaarg, remake van Planet of the Apes. Hoe kun je het origineel zo verk****ten? Dus die is ook van Tim Burton? Oké, dan hoop ik nog meer dat hij richting een poppen-versie gaat.

delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea » 20 nov 2007 22:01

Ysgrublaidd schreef:Laat het alsjeblieft dan iets worden als The Night Before Christmass en Corpse Bride. Want dat stijltje vind ik prachtig van hem. Want persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van zijn stijl qua filmen zoals van Edward Scissorhands en Charlie and the Chocolate Factory.
Ik vind ze allemaal geweldig, degene die jij noemt :-) Is Sleepy Hollow trouwens ook niet van Burton?
In Edward Scissorhands en Charlie vind ik vooral het design van allerlei machines heel leuk (ik vond de animatie bij de menu's van Charlie al helemaal geweldig nog voor ik één seconde van de eigenlijke film had gezien :-) ).
Andreoden: ik raad je aan om geen oordeel te vellen nog voor je een film van Burton gezien hebt. Geef hem een kans, want die verdient hij absoluut!

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 21 nov 2007 07:24

Sleepy Hollow is inderdaad ook van Burton. Een van zijn vele films met Johnny Depp.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 21 nov 2007 08:27

Midwinter schreef:
aphrael schreef:Eigenlijk ken ik geen slechte film van Tim Burton.
Laat me raden, nooit zijn remake van Planet of the Apes gezien? :) Dat is echt een van de beroerdste films die ik dit jaar gezien heb, zeker gezien het geweldige origineel. Maar goed, ik snap sowieso niet waarom je een remake moet maken van een klassieker.
Nee, inderdaad! Ik wist niet eens dat ie bestond :-D Ik heb ooit de originele film gezien, uit de 50'er jaren of zo en toen was ik al voorgoed genezen van dat fenomeen...

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 28 nov 2007 10:17

Jeej! Tim Burton! Vooral zijn films met Johnny Depp (Sleepy Hollow, Charlie and the Chocolate Factory, Corpse Bride, Edward Siccorhands) vind ik erg geslaagd! Ik ben benieuwd wat hij van deze film gaat maken.
Midwinter schreef:Alice in Wonderland lijkt me iets dat zich bij uitstek leent voor zijn 'donkere kant'. Maar je weet het natuurlijk nooit (het is tenslotte Disney). Edward Scissorhands en Charlie spraken mij ook niet zo aan.
Disney!? Als ik me niet vergis is dit boek door Lewis Caroll geschreven, en pas jaren later door Disney verfilmd!
Midwinter schreef:Maar goed, ik snap sowieso niet waarom je een remake moet maken van een klassieker.
Ik wel. Heb je sommige klassiekers wel eens gezien? :P
Bovendien, sommige van zijn remakes zijn wél goed uitgepakt. Denk hier aan Sleepy Hollow (dit was een Disneyfilm met in de hoofdrol een pad!) en CatCF.

- Christine -

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 28 nov 2007 11:27

Christine schreef:
Midwinter schreef:Alice in Wonderland lijkt me iets dat zich bij uitstek leent voor zijn 'donkere kant'. Maar je weet het natuurlijk nooit (het is tenslotte Disney). Edward Scissorhands en Charlie spraken mij ook niet zo aan.
Disney!? Als ik me niet vergis is dit boek door Lewis Caroll geschreven, en pas jaren later door Disney verfilmd!
De nieuwe film is van Disney, dat bedoelde ik. Met andere woorden: ik vraag me af of Disney oren heeft naar een macabere interpretatie van Tim Burton.
Christine schreef:Ik wel. Heb je sommige klassiekers wel eens gezien? :P
Bovendien, sommige van zijn remakes zijn wél goed uitgepakt. Denk hier aan Sleepy Hollow (dit was een Disneyfilm met in de hoofdrol een pad!) en CatCF.
Bij echte filmklassiekers vind ik toch dat het anders ligt. Klassiek betekent dat het tand des tijds moet kunnen doorstaan, het lijkt mij dan overbodig om er nog aan te schaven. Bovendien hebben veel van deze films iets bijzonders dat je gewoon niet kan reproduceren. Wie kan zich een Clockwork Orange zonder Malcolm McDowell voorstellen? Of een Hollywood anno 2007 versie van Alien? Ik zou wel kunnen janken...

Het zal wel iets persoonlijks zijn, een 'poten af van mijn favoriete films'. ;) Ben ik de enige? Is voor jullie niets heilig?

Arachne
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Arachne » 09 dec 2007 17:39

Midwinter schreef:De nieuwe film is van Disney, dat bedoelde ik. Met andere woorden: ik vraag me af of Disney oren heeft naar een macabere interpretatie van Tim Burton.
Aaah... maar Tim Burton is eigenwijs,he. :p
Ik herinner me een verhaal over Tim Burton (als ik me niet vergis staat het zelfs op Wiki):
Bij Disney werkte hij onder andere mee aan de lange tekenfilm Frank en Frey, wat hem naar verluidt letterlijk gek maakte. Zo zou hij bizarre dingen hebben gedaan als in een kast kruipen en weigeren eruit te komen, op of onder zijn bureau zitten, iedereen die te dichtbij kwam bijten en zelfs zijn verstandskies eigenhandig uittrekken en ermee (met bloedend tandvlees) door de gang lopen.
Ik denk dat Tim Burton na deze smerige toestanden wel een reputatie zal hebben en dat ze hem wel rustig laten doen. :p
Bij echte filmklassiekers vind ik toch dat het anders ligt. Klassiek betekent dat het tand des tijds moet kunnen doorstaan, het lijkt mij dan overbodig om er nog aan te schaven. Bovendien hebben veel van deze films iets bijzonders dat je gewoon niet kan reproduceren.
Hmmm..niet volledig akkoord. Als er nu iemand nog een LOtr-versie zou proberen maken zou ik hem inderdaad voor gek verklaren, maar bij bijvoorbeeld Jesus Christ Superstar, de musical van Andrew Lloyd Webber, de Milleniumversie veel beter dan oorspronkelijke versie.

Maar als Tim Burton een versie maakt van Alice in Wonderland wil ik die zeker zien. :)

Plaats reactie