Shannara-film wordt zo getrouw mogelijk

Wanneer gaat Stephen King met pensioen? Wordt de Hobbit echt verfilmd? Hier lees je het laatste nieuws over het fantastische genre.

Moderator: Beheerders

Midwinter
Oprichter
Contacteer:

Shannara-film wordt zo getrouw mogelijk

Ongelezen bericht door Midwinter »

Scriptschrijver Eldon Thompson doet in een interview met A Dribble of Ink een boekje open over de verfilming van De Elfenstenen van Shannara.<!--break--> Twee jaar geleden was Thompson de initiatiefnemer voor de eerste film gebaseerd op het werk van fantasyschrijver Terry Brooks.

Thompson stelt naar eigen zeggen alles in het werk om de verfilming zo trouw mogelijk aan het boek te maken. "Ik kan garanderen dat wat ik heb geschreven extreem trouw aan de bron is. Als ik vond dat Shannara een nieuwe visie nodig had om er een film van te maken, was ik nooit aan dit project begonnen," stelt de schrijver, die wel toegeeft dat enkele kleine subplots uit het verhaal zijn verdwenen. "Er zijn een paar scenes die de film volgens mij niet nodig heeft, zoals beraadslagingen en geschiedenissen."

De bekendmaking van de verfilming kwam voor veel fans als een verrassing. Met name opvallend was de keuze voor Elfenstenen van Shannara, het tweede deel in de eerste trilogie. Waarom wordt het eerste boek Het Zwaard van Shannara genegeerd? "Elfenstenen was mijn favoriete boek, korter en compacter in vergelijking met Het Zwaard," verdedigt Thompson. Volgens hem zou het eerste deel veel lastiger te verfilmen zijn, en heeft Elfenstenen het voordeel dat het los van de andere boeken te lezen is.

Een andere reden om niet voor Het Zwaard te kiezen, was de kritiek dat het eerste boek in verhaal teveel op In de ban van de Ring lijkt, waarvan de verfilming nog vers in het geheugen van de bioscoopbezoekers ligt.

Over de datum van Shannara's eerste avontuur op het scherm is nog grote onzekerheid. Momenteel is de film in productie, wat betekent dat opnames nog moeten beginnen.

Bron
after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden »

Weet iemand of dit nog doorgaat?
Midwinter
Oprichter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter »

Ze zijn nog geen jaar geleden begonnen en ik heb nadien geen nieuws vernomen, dus ik neem aan van wel. Op IMDB staat de film op 'in production', met als geschatte release in 2009.
Plaats reactie