Van Hamme stopt met Thorgal

Wanneer gaat Stephen King met pensioen? Wordt de Hobbit echt verfilmd? Hier lees je het laatste nieuws over het fantastische genre.

Moderator: Beheerders

after_eden
Eeuwentemmer

Van Hamme stopt met Thorgal

Ongelezen bericht door after_eden » 26 nov 2006 00:34

De Belgische stripscenarist Jean van Hamme stopt met de series Thorgal, XII en Blake & Mortimer.<!--break--> De serie Thorgal zal nog doorgaan, maar wordt voortgezet door Yves Sente, die Van Hamme al eerder heeft geholpen met Blake & Mortimer.

Van Hamme wil niet in herhaling vallen en al helemaal niet vallen. Zijn verhalen tot dusver konden de lezers altijd goed bekoren, maar aangezien er geen uitgevers meer zijn die hem bekritiseren zouden volgende verhalen weleens te ingewikkeld kunnen worden. Ook van lezers krijgt Van Hamme weinig feedback. Hooguit enkele geboortekaartjes, van mensen die hun zoon of dochter naar een van de hoofdpersonen hebben vernoemd.

Van Hamme heeft alle verhalen altijd met veel plezier geschreven, maar aan alles komt een eind.

Bron

Wendekind
Toerist

Ongelezen bericht door Wendekind » 26 nov 2006 17:30

Hooguit enkele geboortekaartjes, van mensen die hun zoon of dochter naar een van de hoofdpersonen hebben vernoemd.

Mijn neefje heet Jolan.

Afbeelding

Mijn broer zal het wel jammer vinden, is wel een echte fan geloof ik.

Afbeelding

Ben niet de enige fantasy freak in de familie.

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 28 nov 2006 11:40

Wendekind schreef:Mijn broer zal het wel jammer vinden, is wel een echte fan geloof ik.
Als hij dit jammer vindt dan was het een Jean van Hamme fan en niet zo zeer een Thorgal fan want Thorgal blijft gewoon bestaan als we het artikel mogen geloven. De Poolse tekenaar Gregorz Rosinski blijft de tekeningen voor zijn rekening nemen en het verhaal wordt tegenwoordig geschreven door Yves Sente.

ghalomandron
Toerist

Ongelezen bericht door ghalomandron » 28 nov 2006 19:42

Weet er iemand of Blake en Mortimer ook blijft doorgaan na het afhaken van Van Hamme?

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 28 nov 2006 19:50

ghalomandron schreef:Weet er iemand of Blake en Mortimer ook blijft doorgaan na het afhaken van Van Hamme?
Als ik het artikel goed begrijp dan is Yves Sente reeds langere tijd betrokken bij het schrijven van Blake en Mortimer. Ik veronderstel dat ook hier op korte termijn het Yves Sente gaat worden die het scenario zal schrijven.

Plaats reactie