Gwywens roman ligt in de winkels!

Wanneer gaat Stephen King met pensioen? Wordt de Hobbit echt verfilmd? Hier lees je het laatste nieuws over het fantastische genre.

Moderator: Beheerders

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Gwywens roman ligt in de winkels!

Ongelezen bericht door Gwywen » 05 sep 2006 19:56

Na ruim anderhalf jaar ploeteren, redigeren, herschrijven, deadlines halen, discussiëren en zuchten, ligt eindelijk mijn roman Pont du Gard in de winkels!<!--break--> Weten jullie nog? Zo is het allemaal begonnen. Wist ik veel dat dit het begin zou zijn van iets geweldigs!

Gisteren werd het boek gepresenteerd op een grote beurs voor uitgevers in Amsterdam. Hier was ik uiteraard zelf bij aanwezig. Ik werd op slag behandeld als een beroemdheid en heb zeker een uur handtekeningen uit staan delen.

Hieronder de voorplaat en de flaptekst. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
  • [img=right]http://www.elbertinck.nl/uploads/titels ... 1157482416[/img]Rome, 71 na Christus.
    Wanneer een van de leerlingen van de Griekse architect Celer in het kantoor van zijn meester
    op zoek is naar een bouwtekening, valt er een strak opgerold bundeltje op de grond. Hij kan
    zijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en rolt het open. Gejaagd schieten zijn ogen over de tekst.
    Hij schrikt van de inhoud en beseft dat zijn meester in gevaar verkeert. Dan klinken er voetstappen.

Zuid-Frankrijk, 1921.
    Een excentrieke archeoloog stuit in een tunnel van het aquaduct van Nîmes op een halfvergaan foedraal uit de Romeinse tijd. Hoewel de inhoud nauwelijks nog leesbaar is, springt de naam Nero
    meteen in het oog. Hij beseft dat hij aan de vooravond staat van een grote ontdekking en
    houdt zijn vondst angstvallig verborgen voor de buitenwereld. Samen met zijn assistent stelt
    hij alles in het werk om te achterhalen welke geheimen het foedraal herbergt.

Nederland, 82 jaar later.
    Op een koude morgen in januari ontdekt de alleenstaande schrijfster
    Julia Valkenier dat er een vreemde man in haar achtertuin staat. Met zijn linkerhand leunt hij
    tegen een boom, alsof hij houvast zoekt. Hij lijkt volkomen verloren en niet op zijn plaats. Na een
    korte aarzeling overwint ze haar vrees en vraagt hem binnen te komen. Hij heeft duidelijk nog nooit
    een huis als het hare vanbinnen gezien. Aanvankelijk lijken deze gebeurtenissen niets met elkaar te maken te hebben, maar wanneer Julia haar onverwachte gast beter leert kennen, wordt haar rustige leven ondersteboven gegooid en beginnen verleden en heden door elkaar te lopen.

Een roman met een magisch-realistisch tintje.
Pont du Gard is verkrijgbaar via de reguliere boekhandel (ISBN 9085690293) en via Bol.com.

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 05 sep 2006 20:05

Alvast veel succes...ik wil hem kopen (natuurlijk)

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 05 sep 2006 21:10

Och wat leuk zeg. Ik kijk er naar uit. Gefeliciteerd :) Hopelijk word het een hit....

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 06 sep 2006 19:07

Pont du Gard

Nog niet verschenen
Paperback | 400 Pagina's | Elbertinck, Uitgeverij | 2006
ISBN: 9085690293

Deze titel is momenteel niet leverbaar.
Al die 100.000 exemplaren die Bol bestelde zijn reeds verkocht.

Tynvyrr
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Tynvyrr » 06 sep 2006 19:28

Ben je zeker Elmer? 100.000 is een immens cijfer voor de benelux, dat zou een instant bestseller betekenen. :s

Helena Rentmeester! Prachtig. 8)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 06 sep 2006 19:50

Gefeliciteerd Gwywen, hopelijk wordt het een succes voor je.

Al een idee voor je volgende project?

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 06 sep 2006 20:12

Ehm, 100.000 is licht overdreven hoor. 1000 komt meer in de buurt.
En Bol loopt gewoon een paar dagen achter. Ik denk dat je het best al kunt bestellen, dan kom je op de reserveringslijst. Als jullie dat nou massaal gaan doen, denkt Bol: goh, wat een geweldig boek moet dat zijn, laten we er daar maar een paar honderd van op voorraad nemen :P

Met een ander boek was ik al jáááren bezig, maar dat project heeft even stil gelegen toen ik met dit boek bezig was. Binnenkort als de drukte rond dit boek een beetje geluwd is, ben ik van plan vol goede moed (en met flink wat meer ervaring) verder te gaan met boek twee (wat dus eigenlijk boek één is, maar ik wil het ook weer niet al te ingewikkeld maken voor jullie)

-G-
Laatst gewijzigd door Gwywen op 07 sep 2006 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 06 sep 2006 22:33

Dit is geweldig nieuws! Gefeliciteert Gwywen! :klap:
Ik ga hem morgen meteen bestellen bij de boekhandel, dan heb ik hem maandag in huis :D.

- Christine -

Edit: De titel Literair Grootheid verdien je nu zeker!

delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea » 07 sep 2006 08:45

Wauw, prachtig! Zou hij in België ook verkrijgbaar zijn? Ik hoop van wel!

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 07 sep 2006 09:42

delea schreef:Wauw, prachtig! Zou hij in België ook verkrijgbaar zijn? Ik hoop van wel!
Via Bol.com kun je sowieso in België laten bezorgen: zie hier.

Nogmaals mijn felicitaties richting Gwywen. En, hoe voelt het nu een gepubliceerd schrijver te zijn? :) Ik ben binnenkort in ieder geval één van je lezers.

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 07 sep 2006 10:29

Echt helemaal geweldig, dat wordt tijd om eens een boekenbon uit de kast te zoeken :P

Ik ben trouwens deze zomer nog in Nimes en bij het Pont Du Gard geweest, echt supermooi, als ik wat foto's heb zal ik die wel posten in het foto topic. Ik wens je veel succes met de verkoop van je roman ;)

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 07 sep 2006 10:52

Heel, heel hartelijk gefeli meid. Het was een flinke bevalling he? ;) Bol.com, here i come!

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 07 sep 2006 13:15

delea schreef:Wauw, prachtig! Zou hij in België ook verkrijgbaar zijn? Ik hoop van wel!
Ja, het wordt in België verspreid via Agorabooks.
Ik heb zelfs een interview met een Belgische krant in het verschiet! (nog niet helemaal zeker of dit doorgaat)

caelis
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door caelis » 07 sep 2006 13:51

Wow!! Dat is even fantastisch om te horen!!
Zal em binnenkort bestellen ben namelijk erg nieuwschierig!!

In elk geval heel erg gefeliciteerd en ik hoop dat ie in de smaak gaat vallen....

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 07 sep 2006 14:15

Bij de boekhandel hadden ze hem nog niet! Maar hij is besteld en ik krijg een belletje als hij er is :D.

- Christine -

Plaats reactie