Twee boeken van Thea Beckman worden verfilmd

Wanneer gaat Stephen King met pensioen? Wordt de Hobbit echt verfilmd? Hier lees je het laatste nieuws over het fantastische genre.

Moderator: Beheerders

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Twee boeken van Thea Beckman worden verfilmd

Ongelezen bericht door Gwywen » 09 dec 2005 14:30

Het was al een tijdje bekend dat Kruistocht in Spijkerbroek verfilmd gaat worden, nu is ook bekend geworden dat Hasse Simonsdochter van Thea Beckman verfilmd wordt.<!--break-->
Kruistocht in Spijkerbroek wordt een Engelstalige productie. Men is al bezig met de opnames en op televisie zijn al beelden te zien geweest.
Vandaag meldt RTV Oost dat regisseur Pieter Kuijpers het prachtige boek Hasse Simonsdochter gaat verfilmen. De opnames vinden gedeeltelijk plaats in Kampen, omdat het historische verhaal daar begint en eindigt.
Helaas heeft Kuijpers nog een ander project op zijn agenda staan, waardoor het nog twee jaar kan gaan duren voor hij daadwerkelijk met de opnames voor Hasse Simonsdochter kan beginnen.
Crusade in Jeans staat vooralsnog voor 2006 gepland.

Bron

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 09 dec 2005 15:48

Twee van mijn favoriete Thea Beckman boeken, Kruistocht in Spijkerbroek heb ik vroeger ontelbaar keer gelezen, Hasse Simonsdochter vond ik ook helemaal geweldig, ik was bijna verliefd of Hasse :love:

Ik ben benieuwd hoe Crusade in Jeans zal zijn, ik ga in ieder geval zeker kijken, al ben ik bang dat ik het boek zo leuk vond dat de film alleen maar tegen kan vallen (in grote of kleine mate). We zullen zien ! :)

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 09 dec 2005 16:00

Ik ben ook heel benieuwd wie ze voor Hasse gaan casten, waar vind je zo'n meid met van dat ravenzwarte haar en van die felle zwarte ogen?
Ik was trouwens half verliefd op Jan...<zucht> (maar ok, dat is dan al weer zo'n 15 jaar geleden)

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 09 dec 2005 17:47

Heb zowat alle boeken van Thea Beckman gelezen. Vond het altijd een heel erg goede schrijfster. Ik denk inderdaad dat Kruistocht in spijkerbroek alleen maar tegn kan vallen eigenlijk. Maargoed we zullen zien. Het is in het Engels dus dat is alvast een minpuntje. Weinig zullen het me hierop mee-eens zijn maar het boek is oorspronkelijk Nederlands dus moet de film dat ook , vind ik. Maar dit trekt wel meer bezoekers dus vanuit dat oogpunt is dit beter.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 09 dec 2005 20:45

Zijn er ook mensen die boeken van Thea Beckman hebben? Zelf heb ik wel een aantal boeken van haar gelezen, maar allemaal uit de bibliotheek, en allemaal heel lang geleden. Nu ik even op bol.com heb gekeken zie ik dat er nog best veel van haar te koop is. Misschien dat ik 'de gouden dolk' en 'Hasse Simonsdochter' wel ga bestellen.

~ Agravaìn ~

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 09 dec 2005 22:29

Agravain, ik heb er een aantal tweedehands via Marktplaats besteld. Veel goedkoper :-D
Uiteraard Hasse Simonsdochter ook in mijn bezit.
Wist je dat de oudste klok in de kerktoren van Oldenzaal (where I live) gegoten is door Gerrit van Wou? Ja, die Gerrit van Wou, de echte dus, de man met wie Hasse aan het eind van het boek uiteindelijk toch trouwt.

-G-

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 21 apr 2006 20:23

Deze wachtpost verdient wel weer eens een schopje omhoog. Bij deze dus.
Na wat naspeuren op internet vond ik deze link. Het lijkt er op dat de film dit jaar op 18 november in de bioscopen komt. Wat vinden jullie eigenlijk van dit project? Denk je dat het succesvoller wordt omdat het engelstalig wordt of zal dit een negatieve invloed hebben op het oorspronkelijke verhaal?

~ Agravaìn ~

whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon » 21 apr 2006 21:41

Ik vond de verfilming van de ontdekking van de hemel van Harry Mulisch wel geslaagd en dat was ook een engelse produktie. Dus het kan wel goed gaan. Ik verwacht dus niet dat het minder goed wordt omdat het in het engels is.

Wendekind
Toerist

Ongelezen bericht door Wendekind » 16 okt 2006 18:09

Kruistocht in spijkerbroek, de film, gaat 15 november in premiere!

(was toch wel een van de eerste boeken die ik letterlijk stuk gelezen heb als kind, dus die ga ik echt wel zien)

Plaats reactie