Vervolg op The Dark Crystal

Wanneer gaat Stephen King met pensioen? Wordt de Hobbit echt verfilmd? Hier lees je het laatste nieuws over het fantastische genre.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Vervolg op The Dark Crystal

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd »

De Jim Henson Company is wederom van plan een vervolg te maken op de poppenfilm The Dark Crystal met als titel The Power of the Dark Crystal.<!--break--> Het script is geschreven door David Odell en Annette Duffy. Het is de bedoeling dat er deze herfst wordt begonnen met het filmen en men verwacht dat de film in 2007 wordt uitgegeven.

Het verhaal van de film zal zich vele jaren na het verhaal van de originele film afspelen. De helden uit het origineel, Jen en Kira, zijn nu koning en koningin. Ook ditmaal zullen ze weer een gevecht moeten leveren om het koninkrijk te redden wanneer de crystal wederom gespleten wordt.

De spelers en overige medewerkers zijn nog niet bekend, al heeft men al wel te kennen gegeven dat men zoveel mogelijk gebruik wil maken van de mensen die ook werkte aan de eerste film.

Bron
Samuel
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Samuel »

Cool!!
The Dark Crystal is al een mooie film, ondanks dat hij zo oud is. Ik vraag me af of ze het weer met de poppen zullen doen...
Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper »

Mij lijkt het ook heel leuk, maar aan de andere kant denk ik wel dat deze erg zal tegenvallen. De eerste was een klassieker en erg origineel. Bij vele films is een deel 2 al een tegenvaller en ik ben bang dat bij deze ook wel eens het geval zou kunnen zijn, de verwachtingen zijn natuurlijk hoog.
Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch »

Hay,

Jammer dat het nog zolang duurt voordat deze film in de bios te zien zal zijn, maar ik verheug me er nu al op.
flynn
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door flynn »

Ik weet zeker dat het wachten de moeite waard zal worden, want in de regel is het meeste wat uit de Henson fabriek komt zeker te gek.

En bovendien doen er veel van de oude garde mee en dat is al helemaal top natuurlijk, en een vervolg hoeft ook niet automatisch te betekenen dat het minder is dan het origineel.

Dus wat mij betreft heb ik er alle hoop in dat het een te gekke film gaat worden.
the Pelican
Kind van de kosmos

Ongelezen bericht door the Pelican »

Een klein verschil met het eerste deel: Henson is dood. Dat doet mij vermoeden dat deel 2 duidelijk minder of op zijn minst anders zal zijn dan de eerste film.
neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel »

Z'n zoon zal erg betrokken zijn bij het project dus er zit nog wel een beetje Henson in. Maar inderdaad, het zal wel anders zijn. Al is Brian Froud er dus ook alweer voor benaderd dus de poppen zullen nog wel in dezelfde stijl zijn. Gelukkig.
Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper »

flynn schreef:Ik weet zeker dat het wachten de moeite waard zal worden, want in de regel is het meeste wat uit de Henson fabriek komt zeker te gek.

En bovendien doen er veel van de oude garde mee en dat is al helemaal top natuurlijk, en een vervolg hoeft ook niet automatisch te betekenen dat het minder is dan het origineel.

Dus wat mij betreft heb ik er alle hoop in dat het een te gekke film gaat worden.
Toen deel 1 uit kwam zat je in een hele andere periode van je leven. Omdat je hem in die tijd hebt gezien heb je toen al je mening er over uitgesproken. Je kijkt ondertussen al weer heel anders tegen films aan, wat toen orgineel was is nu misschien wel helemaal niet meer interressant.
Ook heb je nu hele hoge verwachtigingen en dan kan het al veel sneller tegenvallen.
flynn
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door flynn »

@ Grimreaper mijn mening van jaren geleden over deze film is weing veranderd ten aan zien van het heden.
Ik ben altijd al gek geweest van de muppets en de creaties die uit de henson fabriek kwamen en komen.

Toen Jim Henson was overleden dacht ik ook dat het het einde van de muppets en de rest was, maar gelukkig is het tegendeel al bewezen.
En er is een belangerijk ding en dat is dat Brian Froud meedoet aan het vervolg van de Dark Crystal en deze beste man heeft destijds ook de tekeningen gemaakt voor het eerste deel.

Maar je kan gelijk hebben en het kan zwaar tegenvallen, maar ik denk dat het nog best wel eens mee kan vallen.
We zullen het nog zien ik hoop dat ik het bij het juiste einde heb en het wederom een te gekke film word.
the Pelican
Kind van de kosmos

Vervolg op The Dark Crystal eta 2011

Ongelezen bericht door the Pelican »

Update:

Waar men 4 jaar geleden de planning had het vervolg op de klassieker the Dark Crystal uit te brengen eind 2007, is de huidige planning nu 2011. Nog even wachten dus.

"Bron": Imdb.com
Topic op Aeon over de eerste film.
Plaats reactie