Magic komt met vervolg op Time Spiral

Wanneer gaat Stephen King met pensioen? Wordt de Hobbit echt verfilmd? Hier lees je het laatste nieuws over het fantastische genre.

Moderator: Beheerders

after_eden
Eeuwentemmer

Magic komt met vervolg op Time Spiral

Ongelezen bericht door after_eden »

Magic: the Gathering komt met een vervolg op het eerste deel van Time Spiral.<!--break-->

Planar Chaos is de naam van de tweede serie Time Spiral-kaarten. Er is een complete minisite opgebouwd om de serie te introduceren. De prerelease van de serie komt in het weekeinde van 20 en 21 januari.

Deze kaart is alvast een gemeen voorproefje op de nieuwe kaarten. Een belangrijk thema in de nieuwe set zijn de zogenaamde 'off color' kaarten: kaarten die in de huidige design eigenlijk onder een specifieke kleur horen te vallen, maar gezien het verleden van Magic weer in een andere kleur te bewonderen zijn.

Bron: minisite
Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine »

Sorry voor de oneliner, maar hij moet eruit: AU

- Christine -

P.S. Om er toch maar geen oneliner van te maken, ik vraag me af of deze set net zo overpowered wordt als Timespiral. Daar zitten belachelijk goede kaarten in.
Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper »

Christine schreef:Sorry voor de oneliner, maar hij moet eruit: AU

- Christine -

P.S. Om er toch maar geen oneliner van te maken, ik vraag me af of deze set net zo overpowered wordt als Timespiral. Daar zitten belachelijk goede kaarten in.
Ah gut wat schattig, een (relatief) nieuwe speler die een nieuwe set overpowered vind :P Er is niks overpowered aan Timespiral, noem maar eens wat van die belachelijk goede 'nieuwe' kaarten ;)

Over het oorspronkelijke bericht: Eerste reactie was eigenlijk dat het nep was totdat ik de bron bekeek :lol: Ze hebben de layout alweer veranderd. Niks beters te doen ofzo :fluit:
after_eden
Eeuwentemmer

Hmm ik vind Time Spiral niet overpowered. Ik speelde gisteren tegen een vriend en hij had een kaart waarmee hij in een keer 3 zwarte mana kon maken. Kostte bijna niets en hij speelde alleen met zwart, die kaart schijnt op toernooien ook verboden te zijn.
Laatst gewijzigd door after_eden op 17 jan 2007 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Midwinter
Oprichter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter »

Wow, spoilerama! Goed, ik weet nu in ieder geval dat er een zwarte Wrath of God in zit... :s

Wat betreft de discussie over overpowered: nah, zo indrukwekkend vond ik Time Spiral eigenlijk helemaal niet qua power. Natuurlijk beleef ik zo'n beetje alles vanuit een multiplayerperspectief, maar ik heb ook nog geen kaarten uit TS gezien die het potentieel hebben de Magic-scene de komende twee jaar te domineren (zoals bijvoorbeeld een Umezawa's Jitte).

Ik zie vooral mindere versies van ijzersterke kaarten, zoals de Power 9 suspenders en de Magi. Als het echt overpowered was, hadden ze Counterspell wel een reprint gegeven in plaats van Cancel. :P

Overigens vind ik wel dat ze goed bezig zijn met Time Spiral: de tijdgerelateerde mechanics Suspend en Split Second zijn echt leuk en verfrissend om mee te spelen. En ik kon mijn geluk niet op toen ik zag dat Richard Kane Fergusan weer illustreert! Wel vind ik alles een beetje rommelig, het lijkt alsof ze teveel verschillende dingen in één set wilden proppen.
Grimreaper schreef:Over het oorspronkelijke bericht: Eerste reactie was eigenlijk dat het nep was totdat ik de bron bekeek :lach: Ze hebben de layout alweer veranderd. Niks beters te doen ofzo :fluit:
Ik kan me haast niet voorstellen dat ze dat weer gedaan hebben. Ik gok dat het alleen opgaat voor de kaarten die zij 'off color' vinden. Ze zijn de laatste jaren namelijk gek met grafische verrassingen (Mirrodin nieuwe border, Kamigawa flipkaarten, Ravnica hybridekaarten). En dit kan ik nou niet echt een verbetering noemen.

Ligt het trouwens aan mij, of heeft die Damnation een grijze border? :?
Ik speelde gisteren tegen een vriend en hij had een kaart waarmee hij in een keer 3 zwarte mana kon maken. Kostte bijna niets en hij speelde alleen met zwart, die kaart schijnt op toernooien ook verboden te zijn.
Dark Ritual? Hij is ooit gebanned voor Extended-toernooien. Maar als ik me niet vergis kan hij daar überhaupt niet meer gespeeld worden, aangezien alle sets waar hij in zat inmiddels zijn uitgeroteerd.
Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Midwinter schreef:Overigens vind ik wel dat ze goed bezig zijn met Time Spiral: de tijdgerelateerde mechanics Suspend en Split Second zijn echt leuk en verfrissend om mee te spelen.
Dat bedoel ik met overpowered. Dit mannetje maakt meteen een einde aan die twee mechanismes. Ook overpowered vind ik een aantal van die Timeshifted kaarten. Komt ene Akroma je bekend voor?
Ok, tegen de hele oude sets kan het niet op, maar als je een recente speler bent en dus alleen de laatste sets kent zitten er toch wel heel wat goede kaarten tussen.

- Christine -
Midwinter
Oprichter
Contacteer:

Christine schreef:Dat bedoel ik met overpowered. Dit mannetje maakt meteen een einde aan die twee mechanismes.
Hoe bedoel je? Split Second en Suspend werken nog uitstekend tegen Teferi. Sterker nog: laat hem eens kennis maken met een Sudden Death of Wipe Away. :) Als de meer gebruikelijke Terror, Char of Boomerang al geen opties zijn. Ik bedoel: een kaart als Teferi is goed, maar niet onoverkomelijk.
Ook overpowered vind ik een aantal van die Timeshifted kaarten. Komt ene Akroma je bekend voor?
Akroma is goed als ze op tafel ligt, maar met een idiote casting cost van 8 mana gebeurt dat niet zo snel.
Ok, tegen de hele oude sets kan het niet op, maar als je een recente speler bent en dus alleen de laatste sets kent zitten er toch wel heel wat goede kaarten tussen.
Klopt, maar ik vind dat er een verschil is tussen goede kaarten en 'overpowered' kaarten. Ik ben in Time Spiral nog geen spelbedervers tegengekomen. Umezawa's Jitte vind ik dan een veel beter (en recent) voorbeeld: die was zeer flauw om mee en tegen te spelen.
Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper »

Creatures zijn per definitief al niet overpowered tenzij ze makkelijk tegen destruction kunnen, zoals Morphling of Anurid Brushopper bijvoorbeeld. Umezawa's Jitte is inderdaad wel goed maar vereist wel dat je deck een redelijk aantal creatures moet hebben om nuttig te zijn (zie vorig punt :P ). De enige echte overpowered kaart die ik ken uit de 'nieuwere' sets is Isochron Scepter. Ik bedoel er is een rede waarom je instants maar 1 keer mag spelen voordat ze naar de graveyard gaan :P
after_eden
Eeuwentemmer

Vanaf vandaag is het tweede spoilerblock van de minisite te bekijken. De wallpaper die je door de puzzel kunt behalen is weer erg gaaf (Net als de eerste overigens).
Skifreak
Avonturier

Ongelezen bericht door Skifreak »

Planar Chaos

Hier vind je een (bijna complete) lijst van de nieuwe serie. Er zitten best wat leuke kaarten bij (twee fungussen voor in mijn fungus-deck), maar ik vind het niet zo spectaculair als Time Spiral.
Er zitten hier ook geen Time Shifted cards meer bij (met het paarse tekentje).

Ik ben benieuwd wat er in de precons zit, maar dat kan ik nog nergens vinden.
Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ik vind het ook niet zo denderend. Er is een Sliver die al je Slivers trample geeft, maar die kost in totaal 6 mana om te spelen! Voor 3 mana speel je Horned Sliver en dan heeft ook alles trample. Dat die nieuwe 2 punten meer toughness en 2 meer power heeft zijn de extra kosten in mijn ogen niet waard. Dat pomp je toch zo omhoog.
Wat wél leuk is.....stel je eens voor.......al je slivers........vigilance :-D

- Christine -

EDIT: even de namen opgezocht. De vigilance-sliver heet Synchronous Sliver, de nieuwe trample sliver heet Battering Sliver.
Laatst gewijzigd door Christine op 20 jan 2007 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Midwinter
Oprichter
Contacteer:

Voor multiplayer zijn een aantal van die slivers nog altijd heel speelbaar, zoals bijvoorbeeld ook Might Sliver. Dan heb ik soms liever de dure kaarten met extra belachelijke effecten dan al het kleine grut waar je het gewoon niet mee red in een slopende, langdurige multiplayer.

***Spoiler***

Ik zie Planar Chaos dus nog wel ontzettend zitten: ik vind het 'what if...' thema fantastisch. Kom op... een witte Crovax? Mirri veranderd in een vampire cat warrior (check de artwork!)? Een nieuwe dragon legends cycle, Invasion-style? Heerlijk, de flavour van Time Spiral smaakt me erg goed. En dan de offcolorkaarten: ik mag straks mijn vampiredeck helemaal binnenstebuiten gooien vanwege Vampiric Link. :)
calpolvid
Groentje

Re: Magic komt met vervolg op Time Spiral

Ongelezen bericht door calpolvid »

Ik denk dat er een verschil is tussen goede kaarten en 'overpowerde' kaarten. Ik ben nog geen spelbrekers tegengekomen in Time Spiral.
Plaats reactie