Schrijf je zelf wel eens (korte) verhalen?

Waar topics aan een ongelukkig einde komen. Knijp je neus dicht!

Moderator: Midwinter

Ja, ik ben dol op schrijven en neem het vrij serieus.
9
25%
Ik schrijf wel eens wat, maar dan puur voor mezelf.
11
31%
Nee, ik heb genoeg inspiratie maar krijg het niet op papier.
7
19%
Nee, dat laat ik liever over aan mensen met talent.
8
22%
Schrijven? Hoe spel je dat? Oh...
1
3%

Totaal aantal stemmen: 36

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd »

Ben je een verhalen schrijver of laat je dat liever aan anderen over? Of zou je het wel graag willen maar lukt het niet?

Geef hier uw stem daarover en beargumenteer hieronder eventueel uw keuze.
Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolenthoniel »

Ik schrijf wel eens een verhaal ja. Heel af en toe schrijf ik een verhaal over iets wat er in me om gaat en wat ik vervolgens ga uitwerken. Soms schrijf ik iets over op wat er op dat moment in me op komt, maar ik ben natuurlijk geen proffesioneel schrijfster en dat zal ik ook nooit worden. Ik schrijf korte verhalen, puur voor mezelf, om gewoon even wat van me af te schrijven.
Ik schrijf ook regelmatig in een weblog (verhalen over wat je die dag heb beleefd of je gevoelens op papier zetten), maar ik denk niet dat dat hieronder valt. :P

Mijn keuze was dus: 'Ik schrijf wel eens wat, maar dan puur voor mezelf'.
whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon »

Ik schijn wel te kunnen schrijven, want toen we voor de toneelclub eens een paar korte verhalen moesten schrijven werden de mijne erg goed ontvangen. Maar ik vind het gewoon niet leuk genoeg om er echt iets mee te doen. De moeite die het zou kosten om een hele reeks korte verhalen te schrijven heb ik er niet voor over. Ik lees liever verhalen dan dat ik ze schrijf.
Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen »

Korte verhalen schrijven ligt mij niet zo, ik vind het altijd moeilijk om in een paar duizend woorden tot de kern te komen.
Bovendien vind ik het meestal niet zo interessant om maar over één gebeurtenis in het leven van een personage te schrijven, ik ben altijd veel te benieuwd naar de rest van het leven van mijn personage, wat hem drijft, hoe zijn jeugd eruit zag, enz.
Dus schrijf ik liever lange verhalen. Boeken, eigenlijk ;)
Bij mij is het ook gewoon begonnen als hobby, en nu ligt er zomaar ineens een boek van mij in de winkels.
Dus wie van schrijven houdt en erin door wil gaan: volhouden! Het kan echt!

-G-
Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper »

Ik schrijf wel eens wat, maar dan puur voor mezelf.

Hoewel ook deels wel serieus, maar niet full-time ofzo. Ik zou het wel leuk vinden om die stap te zetten maar voorlopig zo ie zo niet, want ik heb a) geen tijd, b) geen zekerheid dat ik goed ben en dus er brood mee zou kunnen verdienen (ik gok van niet ;) ).
delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea »

Ik schrijf wel eens wat, heb ook al iets van mezelf gepost hier, maar mijn probleem is dat ik geen verhaal kan afmaken. Dat komt deels ook doordat ik heel onregelmatig schrijf, er kan gemakkelijk een half jaar voorbij gaan zonder dat ik nog een woord op papier zet... en dan ben je natuurlijk je verhaal kwijt. Ik kprobeer daar tegenwoordig wel iets aan te veranderen (maximaal een maand er tussen :P ), maar aan dit tempo duurt het nog jaren eer ik een afgerond verhaal voor me heb liggen...
Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes »

Ik heb al aardig wat korte verhalen geschreven en doe dat nog steeds als ik er zin in heb. Of als ik een goed idee krijg. Schrijven doe ik vooral voor mijzelf. Ooit heb ik wel eens meegeholpen aan het schrijven van een vehaal van stripwedstrijd, vriendinnen die ook aan die wedstrijd meededen en niet wisten dat ik dat wel deed, herkende mijn stijl in dat verhaal. Dat vertelde ze mij later.
Jammer genoeg toen niet gewonen.
Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer »

Ik heb gekozen voor optie "dat laat ik over aan mensen met talent".
Ik ben niet zo best in taal, eind 'd' en eind 't' willen het wel eens laten afweten, en ik krijg dat regeltje er echt niet in.
Dat is voor mij een show stopper, dan begin ik andere zinsconstructies te bedenken met de infinitieven van de werkwoorden erin en dan is de spontaniteit er ook meteen uit.
Plus, ik schrijf helemaal niet zo graag.
Wel veel inspiratie maar die uiten zich in andere 'kunsten' zoals tekenen, schilderen, beeldhouwen, breien, etc...
after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden »

Nee, ik heb genoeg inspiratie maar krijg het niet op papier.

Ik schrijf wel eens wat, maar ik ben nogal kort. Met andere woorden om een gebeurtenis te beschrijven waar anderen een paar pagina's voor nodig hebben ben ik al na een paar regels klaar. Ik hou het wel bij RPG's, dan heb je nog input van anderen ook.
aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael »

Verhalen schrijven doe ik al jaren, het voor mij een goede vorm van ontspanning. Ik zou het geweldig vinden als ik al die verhalen eens kon bundelen en uitgeven, maar daar heb ik simpelweg het lef niet voor geloof ik. Ik word doodnerveus als ik ze aan iemand moet laten lezen. :$
neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel »

Er zit bij mij een verhaal in m'n hoofd, dat heel erg langzaam de weg naar het papier begint te vinden. Ik hou wel van schrijven, maar korte verhalen worden bij mij dan altijd verhaaltjes van een pagina lang, soms 2. Ik kan er nooit zo m'n ei in kwijt, dus lange verhalen zijn het meer. Maar ik ben er wel serieus mee bezig, ja.
Gwywen schreef:Dus wie van schrijven houdt en erin door wil gaan: volhouden! Het kan echt!
Ik hou hoop! :P
Midwinter
Oprichter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter »

Ik schrijf graag. Mijn probleem is echter dat ik mezelf soms iets té serieus neem. Zodra ik aan een verhaal begin, krijg ik last van een enorme perfectiedrang en verlies ik heel snel de hoop in dat 'waardeloze baggerstuk' dat al deels op het scherm staat. Ik schrijf dus maar zelden iets af, meestal blijft het bij een opzet of een paar eerste pagina's. Noem het maar een soort permanent writer's block. ;) Over de dingen die ik wel voltooi, ben ik meestal maar matig tevreden. Zijn er mensen die dit herkennen?

Dus: "ja, ik ben dol op schrijven en neem het vrij serieus". Ooit hoop ik ook daadwerkelijk iets van betekenis op papier te kunnen zetten...
Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen »

Ja, dat klinkt mij wel bekend in de oren. Al meteen vanaf het begin té perfect willen schrijven.
Een oplossing tegen zo'n writer's block is om je schrijfsels minimaal een half jaar uit het zicht te leggen en er dan pas weer eens een (frisse) blik op te werpen.
En vooral niet willen redigeren tijdens het schrijven, dat werkt gewoon niet. Gewoon laten meevoeren met die flow, de rest komt later wel.

-G-
Midwinter
Oprichter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter »

En vooral niet willen redigeren tijdens het schrijven, dat werkt gewoon niet. Gewoon laten meevoeren met die flow, de rest komt later wel.
Hm, dat zou me wel extreem zwaar vallen, want ik ben continu aan het redigeren. Dat had je vast al geraden. Het is echter wel duidelijk dat er iets in mijn schrijfproces moet veranderen. Misschien moet ik gewoon wat minder over mijn schouder kijken en mijn werk pas later afbreken, zodat ik weer kan herschrijven. Bedankt voor je opmerking, Gwywen. :)
neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel »

Ik krijg altijd het commentaar van mensen dat de stukken die ik het eerst had staan, vaak het beste waren. Beter dan de stukken tekst die ik later nog heb gereviseerd. Dit geldt ook voor schoolwerk, ik moet veel essays schrijven, maar ik haal vaak maar een 6 of 6,5 omdat ik teveel ga schrappen achteraf. Maar toen ik een essay als tentamen moest schrijven haalde ik een 7,5 en een 7+! Dus ik ga mee met de tip: niet schrappen als je aan het schrijven bent. En pas schrappen als je klaar bent met schrijven!
Plaats reactie