Manon

Net gearriveerd? Introduceer je aan je mede-Aeoners!

Moderator: Beheerders

Plaats reactie
Manon
Groentje
Contacteer:

Manon

Ongelezen bericht door Manon » 11 sep 2008 19:26

Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Mijn favoriete auteurs zijn Asimov, Douglas Adams, Robert Heinlein en nog zovele anderen... Films, 2001 a Space Odeyssey en de film Tideland van Terry Gilliam.
Ik heb zelf ook een sci-fi avontuur geschreven, humoristisch en buitenaards, en ben nu bezig aan het tweede deel. Daarover kan je alles lezen op mijn website www.manonsite.eu
Nog veel groetjes aan iedereen hier.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 11 sep 2008 19:40

Welkom op het forum Manon!

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 11 sep 2008 19:58

Hoi Manon,

welkom op Aeon. Als je van schrijven houdt, neem dan ook eens een kijkje in de Herberg. Daar is net een nieuwe RPG gestart.

~ Agravain ~

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 11 sep 2008 21:09

Welkom en dat je maar veel plezier mag beleven op Aeon.

Wat vraagjes:
- Speel je wel eens videogames? Zo ja, welke zoal?
- Wetten der robotica of liever een galactische reisgids?

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 12 sep 2008 07:46

Hoi Manon,
welkom op Aeon!

Wat een leuke site heb jij!

Groetjes Gwywen

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 14 sep 2008 10:55

Welkom Manon!

Leuk dat je schrijft, ik zal die site eens onderzoeken ;)
Hoop dat je het hier naar je zin zal hebben (vast wel :P ) en moge je Aeon-dagen je nog lang heugen :3

Groeten,
Dema

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 14 sep 2008 15:26

Welkom op Aeon Manon!

Manon
Groentje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Manon » 15 sep 2008 20:09

Bedankt allemaal voor jullie welkomstwoordjes. Ik kon helaas niet eerder reageren want mijn modem is stukgegaan, na een blikseminslag (het is al meteen heel avontuurlijk!) maar vanaf nu zal ik het forum zeker regelmatig volgen. Dus tot gauw hoop ik.

Videogames speel ik niet veel meer, vroeger speelde ik nogal wat adventures, maar er verschijnen er niet zoveel goeie meer. Als er iets schitterends uitkomt, ga ik het wel halen. (Voorlopig vraag ik me eerder af of ik eens naar Second Life zou gaan, heb er al eens rondgekeken en werd meteen gebeten door een vampirella!)
De keuze tussen robotica en een galactische reisgids is niet te doen, zo leuk zijn ze allebei... als het echt moet, toch Douglas Adams, of misschien de depressieve robot Marvin uit de intergalactische reisgids? Hoewel, hij is natuurlijk juist ook niet te doen!
Nog veel groeten aan iedereen!

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 15 sep 2008 20:47

Hoi Manon, nog een hartelijk welkom van mij. Leuk om er weer een SF-liefhebber bij te hebben.
Manon schreef:Videogames speel ik niet veel meer, vroeger speelde ik nogal wat adventures, maar er verschijnen er niet zoveel goeie meer. Als er iets schitterends uitkomt, ga ik het wel halen.
Dan hebben we iets gemeen. :) Wat zijn je favoriete adventures? De nabije toekomst ziet er trouwens erg gunstig uit, wanneer ik een blik op de Hype-o-Meter van Adventure Gamers werp.

Beriador
Hemelkenner
Contacteer:

Ongelezen bericht door Beriador » 16 sep 2008 15:10

Welkom op Aeon en veel plezier Manon!

Manon
Groentje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Manon » 19 sep 2008 20:27

In het verleden heb ik nog King's Quest gespeeld! Heerlijk om daar nu aan terug te denken. De andere titels weet ik niet meer, maar het waren altijd detective stories, ik zat toen helemaal in de crime-verhalen.

Verder zijn er dit jaar wel wat adventures uitgekomen - dat is al iets meer dan wanneer er alleen actiespelen en RPG uitkwam, maar ze moeten ook nog goed zijn. Ik baseer mij op PC-gameplay, en daar krijgt bvb. 'Dracula' 70% met een recensie die het heeft over een charmant adventure, maar met soms onmogelijke spelpuzzels, zonder hintsysteem, waardoor je dus ofwel in slaap valt terwijl je duizend oplossingen moet proberen, ofwel onmiddellijk door het spel gaat razen met een walkthrough die je van het internet moet halen. Ook krijgen de personages maar één animatie, en zijn er vaak lachwekkende dialogen... ik heb het spel na veel aarzelen toch niet gehaald.
Misschien was Belief en Betrayal beter, hoewel de stemacteurs daar alles dan weer verknoeien.
En dan was er nog een leuk adventure waarvan ik de naam vergeten ben, maar de oplaadtijd van elk scherm schijnt zo lang te zijn dat je in slaap viel in plaats van spanning te ervaren.

Kortom, bedrijven werken weer wat aan adventures, en dat is leuk nieuws, maar technisch zijn ze nog niet goed. Maar als ze door blijven werken komen er ooit wel weer goeie uit, daar vertrouw ik toch op. Als je er goeie weet, zeg het maar. Ik blijf het ook volgen, en hoop op een super spannend en verbluffend mooi sci-fi adventure!

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 20 sep 2008 09:04

Er zijn net twee visueel uitstekende SF-adventures uitgekomen: Perry Rhodan en Nikopol. Ik heb ze echter nog niet gespeeld (althans niet meer dan demo's), dus weet niet hoe ze inhoudelijk zijn. Nikopol had een interessante setting.

Heb je de nieuwe Sam and Max-games al gespeeld? Die zijn recent en van een hoog niveau, maar je moet dan wel van het genre houden. Ook Overclocked: A History of Violence vond ik sterk. Ook een soort detective, maar dan vanuit een psychiater in plaats van een rechercheur of PI.

Belief and Betrayal heb ik een poosje met interesse gevolgd, tot Adventure Gamers het met de grond gelijk maakte. Ik ben het vaak met die mensen eens, dus waag het er maar niet op...

Manon
Groentje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Manon » 23 sep 2008 11:54

Bedankt! Dit geeft eindelijk weer perspectief om adventures te proberen.

Plaats reactie