Inloggen  •  Registreren

Blog •
Archief Zoeken
Recensies •
Boekrecensies Filmrecensies Spelrecensies
Discussie •
Forumoverzicht Nieuwe berichten Populaire topics Zoeken Chat
Mijn Aeon •
Instellingen Prive-berichten Ledenlijst Wie is online? Gedragscode
Informatie
Over Aeon Crew Geschiedenis Forum FAQ Contact
  • Forumoverzicht ‹ Fantastische fictie ‹ Museum
  • Verander lettergrootte
  • Afdrukweergave
Algemene fantasy-, SF- en horrorgerelateerde onderwerpen.

Beheerder: Beheerders

Plaats een reactie
20 berichten • Pagina 1 van 2 • 1, 2

Wat is de meest zwakke ras?

Berichtdoor the Pelican op 16 sep 2005 08:41

Na een korte ondervraging onder de bezoekers van de Wizards of the Coast site met (o.a.) de vraag "Wat is de meest zwakke ras" (volgens de regels van DnD 3.5), kwam daar het volgende rijtje uit:
WotC site schreef:Half-Elves 33.5%
Half-Orcs 20.1%
Gnomes 16.4%
None 11.0%
Halflings 8.2%
Humans 5.9%
Elves 2.5%
Dwarves 2.5%

Mijn vraag aan jullie is heel eenvoudig:
Zijn jullie het hier mee eens? Vinden jullie inderdaad de half-elf en half-orc onder de huidige regels de zwakste rassen? En waarom dan wel / niet?
the Pelican

Kind van de kosmos

Berichtdoor Grimreaper op 16 sep 2005 11:56

Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Als je een half-elf tegen over een dwerg zet heeft de dwerg +2 strength voor een -2 charisma, goede ruil zou ik zeggen. De half-elf daarintegen heeft alleen immunity to sleep en wat andere kleine dingetjes waar je alleen wat in een bepaalde situatie iets aan hebt. Een half-orc heeft ook wel een lekkere strength boost maar ook ten koste van intelligence en das toch wel zonde, daarnaast ben je ook heel gauw het doelwit tijdens het spelen lijkt mij (omdat half-orcs nou niet altijd overal worden geaccepteerd).
Grimreaper

Eeuwentemmer

Berichtdoor Ysgrublaidd op 19 sep 2005 15:46

Ik ben niet zo thuis in DnD dus kan er qua statestieken en dergelijke weinig over zeggen. Voor mijn gevoel lijkt mij een Halfling erg zwak. Klein (korte slagruimte) en vaak niet super sterk. Een dwerg is dan wel sterk maar heeft ook maar een korte slagruimte, voor mijn gevoel dan, en dat vind ik een groot nadeel.

Ook een leuk stukje:
None 11.0%

Wat is nu weer een None? :P
Ja ja, ik weet het dat zijn de mensen die roepen dat er geen zwakke rassen zijn. Je zou dus kunnen zeggen dat de rassen niet goed zijn opgebouwd, want er is in werkelijkheid op één of andere manier altijd wel een zwak ras. Of de regels zijn juist, voor de game, goed opgebouwd omdat elk ras voordelen heeft waardoor het niet zwak is.
Ysgrublaidd

Forum admin

Berichtdoor Grimreaper op 19 sep 2005 15:55

Wat een halfling mist in brute kracht en bereik compenseert ze door 'stealthy' te zijn en moeilijker geraakt kunnen worden. Als je minder groot bent is er een grotere kans dat men je mist natuurlijk. Zo heeft alles wel zijn voor en nadelen. En verder is het bereik van een dwerg nauwelijks kleiner als een mens. Een dwerg is maar een kop, misschien twee, kleiner als een mens maar heeft voor zijn postuur wel lange armen. Denk maar aan Neandertalen die hadden ook lange armen tot bijna de grond.
Grimreaper

Eeuwentemmer

Berichtdoor Count Melwasul op 20 sep 2005 14:44

Het zwakste ras?

Het is te zien. Elk ras heeft wel zijn voordelen. Toegegeven ken ik niet echt de regels DnD. Misschien kunnen wij eens een kleine poll houden over welk ras het zwakst is? Volgens mij zijn toch de Halflings de zwakste. In een 1 vs 1 gevecht moeten zij beslist het onderspit delven.
Count Melwasul

Ontdekkingsreiziger

Berichtdoor Shadar-Kai op 28 nov 2005 21:40

Ik vind het eigenlijk een beetje zielig om een ras als zwakste ras neer te zetten, want alle rassen horen toch eigenljk evengoed te zijn en het ene ras kan dingen die het andere ras niet kan, dus ik vind dat ze allemaal even zwak of anders even sterk moeten zijn :-D
Shadar-Kai

Hemelkenner

Berichtdoor Waylander op 28 nov 2005 21:44

@grim: Ik kan me nu ontzettend vergissen, maar had een dwarf geen +2 consitution bonus? ipv strength?

[powerplaymode]Half orc ben ik het niet mee eens, is het ras dat als snelste van de begin rassen devestating critical kan halen (lvl 21 dacht ik)[/powerplaymode]
Waylander

Kosmonaut

Berichtdoor Shadar-Kai op 28 nov 2005 22:09

Waylander, je vergist je niet. In Monster Manual 3.5 staat dat dwergen een +2 constitution bonus en een -2 charisma bonus hebben dus jij hebt gelijk :)
Shadar-Kai

Hemelkenner

Berichtdoor the Pelican op 28 nov 2005 22:20

Waylander schreef:[powerplaymode]Half orc ben ik het niet mee eens, is het ras dat als snelste van de begin rassen devestating critical kan halen (lvl 21 dacht ik)[/powerplaymode]

Nou ben ik wel weer nieuwsgierig waar je dat dan weer van hebt :s . In het standaard DnD spel lopen de regels maar tot 20. Of je moet Epic levels gaan nemen, maar dan zou ik niet weten waarom alleen die halve Orc een feat zou hebben die andere niet hebben. Dus: Verklaar je nader :)
the Pelican

Kind van de kosmos

Berichtdoor Grimreaper op 28 nov 2005 23:20

Mijn fout, het moet inderdaad constitution zijn.

DEVASTATING CRITICAL [EPIC]
Prerequisites: Str 25, Cleave, Great Cleave, Improved Critical (chosen weapon), Overwhelming Critical (chosen weapon), Power Attack, Weapon Focus (chosen weapon).

Benefit: Whenever the character scores a critical hit with the chosen weapon, the target must make a Fortitude save (DC 10 + 1/2 character level + character’s Strength modifier) or die instantly. (Creatures immune to critical hits can’t be affected by this feat.)

Special: A character can gain this feat multiple times. Its effects do not stack. Each time a character takes the feat, it applies to a different type of weapon.

Ik snap ook niet het half-orc gedeelte. Ja die heeft een strength bonus zodat ie eerder aan de 25 kan komen maar ieders personages ontwikkeld toch anders? Dan maken die 2 puntjes ook niet erg veel verschil als je al voor een andere puntensysteem kiest als 4d6 gooien en de laagste negeren.
Grimreaper

Eeuwentemmer

Berichtdoor Shadar-Kai op 29 nov 2005 21:03

:duizel: Wow hoelang duurt het wel niet voordat je die feat kan? 25 str, is dat niet een beetje heel erg veel en van de feat Overwhelming Critical heb ik nog nooit gehoord :?
Shadar-Kai

Hemelkenner

Berichtdoor Grimreaper op 29 nov 2005 21:10

Ligt eraan op wat voor manier je punten aan je character toekent. Met half-orc 2 minder natuurlijk, nou ja je hebt er dan al standaard al wat meer laten we het daar op houden. En anders 1 strength per 4 levels he ;) Maar goed, gauntlets of ogre power zijn dan ook wel handig natuurlijk.

Overigens Overwhelming Critical (chosen weapon) is net als Devastating Critical geen standaard feat maar een epic feat. Kijk anders eens hier voor meer info.

Over EDIT2 hier beneden: Tot Waylander met zijn verklaring komt wel ja :P
Laatst bijgewerkt door Grimreaper op 29 nov 2005 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Grimreaper

Eeuwentemmer

Berichtdoor the Pelican op 29 nov 2005 21:17

Grimreaper schreef:Maar goed, gauntlets of ogre power zijn dan ook wel handig natuurlijk.

Die gaan je niet helpen. Die prerequisites moet je aan voldoen met je eigen scores zonder magische hulpmiddelen.

Edit: ... al kan ik de regel waar dat in staat zo snel niet vinden :s . Misschien vergis ik me wel en vind ik het alleen maar logisch dat je neutraal aan die prerequisites moet voldoen. Ik zou het iig anders niet toestaan in mijn wereld, maar dat terzijde.

Edit 2:
... maar gaan we inmiddels niet te off-topic?
the Pelican

Kind van de kosmos

Berichtdoor Shadar-Kai op 30 nov 2005 08:40

Ja dat zou je wel kunnen zeggen maar misschien ook weer niet :s , we zitten nu met een mogelijke oplossing om de half-orc van zijn plaats te laten steigen plus ik vind het best wel interessant :)
Shadar-Kai

Hemelkenner

Berichtdoor Jo0st op 30 nov 2005 10:25

Let your weakness be your strength ! :P

Als iedereen denkt dat een ras het zwakste is heb je eigenlijk al een klein voordeel ten opzichte van die mensen, omdat ze je dan sneller onderschatten :D

*gaat meer posts over D&D zoeken :s*
Jo0st

Sterrenschipper

Volgende

Plaats een reactie
20 berichten • Pagina 1 van 2 • 1, 2

Keer terug naar Museum