Beheerder: Beheerders
Kind van de kosmos
Christine schreef:Als een artiest al hun aandelen weet te verkopen door middel van hun muziek op die site, krijgen zij het geld dat is gestort om daarmee de studio in te gaan en een album af te leveren.
Beheerder
after_eden schreef:Ze krijgen helemaal niks. Van dat geld wordt voor hun een studio betaald en er worden een paar cds van gedrukt. Dan word er nog een deel in promotie gestopt. En de rest gaat gewoon naar Sellaband, net als alle losse deeltjes die gekocht zijn van bands die wel onwijs goed zijn misschien maar gewoon niet genoeg fans hebben.
after_eden schreef:Ik ben nog steeds sceptisch over het geheel. Daar komt bij dat ik cd's verzamel en dit word op deze manier onmogelijk gemaakt natuurlijk. De cd van Nemesea zal straks niet in de winkel komen te liggen maar enkel gratis te downloaden zijn. Ik wil een origineel in mijn handen hebben.
after_eden schreef:En niet door, waarom dollars, te investeren in een vage website. Sowiezo hadden ze even de Euro moeten bedenken voor het Europese deel. Is wel zo handig.
after_eden schreef:Stel ik zou een aandeel kopen dan zou ik dat alleen doen als een band die onbekend is (tenzij Nightwish ofzo met hen in zee gaat natuurlijk) Het nadeel van zo'n band is dat het nog jaren kan gaan duren voordat ze een keer die 50k hebben.
after_eden schreef:Volgens mij was ook een doel van de website om de bands 1 cd te laten uitbrengen en daarmee proberen een platencontract te bemachtigen.
Kind van de kosmos
Groentje
pim schreef:Hi,
Ik ben Pim, de oprichter van SellaBand. Ik las jullie discussie en wilde graag even reageren. Ik vind het helemaal niet erg als mensen sceptisch zijn, maar dan wil ik wel zeker zijn dat de feiten kloppen.

pim schreef:Van de 50,000 die opgehaald wordt op SellaBand blijft geen stuiver hangen bij SellaBand. Al het geld wordt gebruikt voor de productie van het album. We zetten een netwerk open van experts die je demo muziek naar een professioneel niveau brengen. Een kans die je in de oude wereld nooit zou krijgen.
pim schreef:Wij verdienen ons geld met 1/3 van de advertentie inkomsten (de rest gaat naar de artiesten en de investeerders). rente en publishing. Een nieuw business model waarbij de verdiensten verdeeld worden tussen muziekliefhebbers en de artiest. Zoals het hoort vind ik...
Christine schreef:Dat vond ik eerst ook, maar het antwoord van Sellaband was logisch: het is zo een rond bedrag. Het wordt gewoon in euro's afgeschreven, maar om € 9,68 op de site te zetten is wat omslachtig.
Beheerder
after_eden schreef:Als ik naar de platenmaatschappij kijk van een kennis dan zie ik dat het voor hem geen 50,000 kost om een album te maken en promoten.
after_eden schreef:Als je dat stuk een beetje leest lijkt het erg veel op een pyramide spel. Als jij iemand aantrekt krijg je terug, en als je genoeg aantrekt krijg je je inzet uiteindelijk weer terug.
after_eden schreef:Is de markt niet voornamelijk Europa, het is zelfs door een Nederlander gemaakt. Ik ben wat dat betreft een beetje heel erg pro-Europa. Nee dat hadden Euro's moeten zijn. Ook al zijn de parts dan 38 cent duurder.
after_eden schreef:En ik vind het jammer dat de cd's niet in winkels belanden.
Kind van de kosmos
Christine schreef:after_eden schreef:En ik vind het jammer dat de cd's niet in winkels belanden.
Zei je net zelf niet dat ze wel in de winkels komen

Christine schreef:Je denkt nu erg Europees.
Christine schreef:Hier ben ik wel benieuwd naar! Kan je hier iets meer over vertellen? Welke platenmaatschappij, welke gecontracteerde bands, en natuurlijk: welke studio's, producers en in hoeverre promotie?
Beheerder
Kind van de kosmos
Kind van de kosmos
Beheerder
.
Kind van de kosmos
Beheerder
Dear Christine,
It have been hectic days at SellaBand. The good news is that SellaBand has new owners who are more than destined to not only make SellaBand a succes, but also to fulfill all obligations towards artists and believers. Because of the change in ownership we have to formally ask you to agree with this handover and the new terms and conditions. Unfortunately this involves some official, legal language.
Due to financial and banking regulations we were forced to make a change in the T&C regarding the depositing and withdrawal of money in paragraph 4.5 of the Believer Terms and Conditions.
Above all we hope that you will continue being part of SellaBand.
best,
The SellaBand Team
Kind van de kosmos
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast