Secret of Mana reeks

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Plaats reactie
Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Secret of Mana reeks

Bericht door Ysgrublaidd » 12 okt 2005 13:24

De Secret of Mana reeks (ook wel Seiken Densetsu reeks) is ooit begonnen als Spin-off op de Final Fantasy reeks. De lijst van de delen ziet er op dit moment zo uit:

- Final Fantasy Adventure/ Mystic Quest ~ Seiken Densetsu (GameBoy)
- Secret of Mana ~ Seiken Densetsu 2 (SNES)
- Secret of Mana 2 ~ Seiken Densetsu 3 (SNES, nooit buiten Japan uitgebracht)
- Legend of Mana (PlayStation, nooit in Europa uitgebracht)
- Sword of Mana (GameBoy Advanced)
- World of Mana (PlayStation2, nog in ontwikkeling)
- Children of Mana (NintendoDS, nog in ontwikkeling)

Secret of Mana wordt als één van de beste RPG-games van de SNES gezien. Indien je een SNES hebt zeker de moeite waard om te spelen. Sword of Mana is een remake van Final Fantasy Adventure/ Mystic Quest.

Zijn er leden die ook één of meerdere delen uit deze reeks hebben gespeeld?
Welke en wat vonden je ervan?
Welke verwachtingen heb je t.a.v. de aangekondigde games?

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: Secret of Mana reeks

Bericht door Ysgrublaidd » 19 okt 2008 20:08

Even een oud topic omhoog kicken.

En wel omdat ik eigenlijk best teleurgesteld ben in Square-Enix. Zo is World of Mana (PlayStation2) nooit naar Europa gebracht, omdat de verkoopcijfers toch wel slecht waren. Dit omdat de gameplay niet geweldig scheen te zijn. Toch zou ik deze game best wel eens willen spelen, en dan vooral voor dit soort gedeeltes:

Ook Children of Mana (NintendoDS) schijnt door de gameplay niet veel soeps te zijn. Tot op heden heb ik deze game nog niet gespeeld. En toch zou ik deze wel eens willen spelen, al was het alleen maar omdat het een "... of mana" game is.

Verder was er nog Heroes of Mana (NintendoDS) die ook een totaal ander soort gameplay systeem had dan de eerste delen.

En waarom? Omdat nu Squaresoft, Square-Enix is geworden de serie wordt gebruikt als test serie. Want de probeersels die het bedrijft uitprobeert met de "... of mana" serie, zie je ook weer terug komen in titels uit bijvoorbeeld de Final Fantasy reeks. Erg jammer. Nee, erger nog... het is gewoon belachelijk. Want het had allemaal zo mooi kunnen zijn... maar nee, we gaan een geweldige serie om zeep helpen. Bah.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: Secret of Mana reeks

Bericht door Ysgrublaidd » 28 aug 2018 21:08

Secret of Mana is in een remake uitgebracht op de Playstation 4.

Omdat Secret of Mana één van mijn favoriete SNES games is wilde ik deze remake zeker een kans geven. En ik moet bekennen dat het een beetje een luie remake is. Visueel ziet de game er wel wat moderner uit, maar je moet echt van de nieuwe stijl houden om het te waarderen. Ik vond de oude graphics toch net wat gelikter. Daarnaast zijn de graphics lang niet zo mooi als dat ze in deze tijd hadden kunnen zijn. Wat is dat toch met die bewegingloze gezichten. Ze praten wel, maar er is geen mond die beweegt.

Qua geluid is het prima. De vernieuwde muziek past bij de nieuwe vorm en als je die muziek niet trekt, dan kun je altijd kiezen voor het origineel. Ik wissel een beetje tussen beide. De ene keer is de nieuwe muziek erg aantrekkelijk bij de remake, maar soms is de vernieuwde muziek erbarmelijk en dan wissel ik liever niet het origineel.

De gameplay is gewoon weer goed. Er zijn wat aanpassingen gemaakt en soms zijn dat verbeteringen, soms niet. Maar over het algemeen voelt de game goed aan. Al heb ik zelf wel het gevoel dat de game wat makkelijk is dan toen ik het origineel speelde. Al kan dat ook komen dat meer game ervaring.

Al met al ben ik wederom aan het genieten van de wereld van Secret of Mana en voor mensen die het origineel niet gespeeld hebben is het een prima game. Al zou ik toch aanmoedigen om ook het origineel te gaan spelen.

En even als side note. Wat jammer dat ze de Secret of Mana collectie die in Japan is uitgebracht voor de Nintendo Switch niet naar het westen hebben gebracht. Het originele Secret of Mana, Secret of Mana 2 (die hier nooit is uitgebracht) en Final Fantasy Adventure die op de Game Boy origineel is uitgebracht. oftewel de eerste drie delen van Seiken Densetsu. Ik blijf hopen op een westerse release.

Plaats reactie