Paolini onthult derde en vierde Eragon

Wanneer gaat Stephen King met pensioen? Wordt de Hobbit echt verfilmd? Hier lees je het laatste nieuws over het fantastische genre.

Moderator: Beheerders

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Paolini onthult derde en vierde Eragon

Bericht door neffalathiel » 30 okt 2007 19:07

Groot nieuws voor alle Eragon-fans! De releasedatum voor het derde deel is eindelijk bekend gemaakt: vanaf 23 september 2008 zal het derde deel te koop zijn in de boekhandel.<!--break--> Wanneer de Nederlandse vertaling uitgegeven wordt, is niet bekend.

Dit maakte Random House vandaag bekend in een op internet gepubliceerd persbericht. Maar in dit bericht maakte de uitgeverij meer bekend dan alleen de langverwachte datum van het derde boek. Er komt namelijk een vierde.

Christopher Paolini schreef in het persbericht: "Ik bedacht de Inheritance-trilogie toen ik vijftien was. Toen ik eindelijk aan boek drie begon, bleek al gauw dat het overgebleven deel van het verhaal te groot zou worden, om in één boek te passen. Omdat ik altijd heb gedacht aan het verhaal als een trilogie was het moeilijk om me te realiseren dat, om alle personages en verhaallijnen goed tot hun recht te laten komen, ik boek drie in tweeën moest splitsen."

Op de website Alagaesia.com, de officiële website van Paolini, staat een exclusief interview met de schrijver, waarin hij meer vertelt over het vierde boek.

Een releasedatum voor het vierde deel is nog niet bekend gemaakt. Ook de titels van de laatste twee delen zijn nog niet openbaar, hoewel er op internet veel speculaties de ronde doen. De meeste fans op het forum Shurtugal.com denken dat de Engelse titel Empire zal worden, omdat de titel hoogstwaarschijnlijk ook met een ‘E’ begint en zes letters lang zal zijn, net als Eragon en Eldest.

Bron
Officieel persbericht
Shurtugal.com, officieel forum Christopher Paolini

after_eden
Eeuwentemmer

Bericht door after_eden » 30 okt 2007 19:09

Nee, nog een heel jaar wachten... Het is niet dat ik de serie geweldig vind ofzo, er hoeft van mij geen vierde hoek te komen, maar ik wil nu gewoon weten hoe het afloopt. Het liefst z.s.m.

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Bericht door neffalathiel » 31 okt 2007 09:29

Ik ben allang blij dat er eindelijk een datum bekend is, bij mij in de winkel komen iedere week wel mensen die er op zitten te wachten. Ik ook wel, ik ben heel erg benieuwd hoe het nou afloopt, maar ik heb ook geen zin om nou nog langer te wachten op deel 4... Zo weet 'ie het wel uit te smeren zeg. Bovendien schrijft Paolini met een tempo van een kleuter van 3, dus ik ben bang dat deel vier dan ergens in 2010 pas uit gaat komen :'(

whitedragon
Kosmonaut

Bericht door whitedragon » 01 nov 2007 10:39

Ik ben bezig in deel 1 en ik ben niet bijzonder onder de indruk... Ik vraag me af of ik het de moeite waard vind om nog 3 delen te lezen om te weten hoe het afloopt. Paolini weidt uit over dingen die ik niet interessant vindt en schrijft over interessante dingen juist weer heen. En erg origineel is het verhaal ook al niet.

ghalomandron
Toerist

Bericht door ghalomandron » 05 nov 2007 19:52

Wat je zegt is waar, hij schrijft heel traag. Ik heb wel nog niks gelezen, maar ze staan op mijn boekenkast. Als ik kijk naar de dikte, dan verwacht ik toch dat hij er op één jaar tijd ééntje kan schrijven. Maar ja, hij is nog jong. misschien beter dat hij traag werkt en goed werk aflevert. Dus wachten maar.

Lizzz

Re: Paolini onthult derde en vierde Eragon

Bericht door Lizzz » 08 jan 2009 20:41

Wat zijn jullie allemaal negatief en/of ongeduldig! Ik vind deel 1 Eragon juist erg leuk/goed geschreven voor zo'n jonge schrijver. Deel 3 vind ik helemaal super (o.a. Murtaghs verhaallijn/dilemma) (y) .
En een extra deel is alleen maar meer leesplezier. Natuurlijk wil ik ook graag zsm weten hoe het afloopt, maar dan zal ik het ook weer jammer vinden dat het dan echt afgelopen is. Dus ik kijk uit naar deel 4 en hoop dat een heeeel dik boek wordt :-D !

delea
Kosmonaut

Bericht door delea » 09 jan 2009 09:05

(opm: ik heb de boeken niet gelezen)
Lizzz schreef:Ik vind deel 1 Eragon juist erg leuk/goed geschreven voor zo'n jonge schrijver.
Doet er helemaal niet toe, toch? Als ik een boek lees, heb ik liefst gewoon een goed boek, misschien wel een overweldigend goed boek, maar niet een dit-is-rotslecht-maar-ach,-'t-is-geschreven-door-een-puber-met-grootheidswaan,-dus-knijp-ik-wel-een-oogje-dicht-en-lees-ik-enthousiast-verder-boek.
Voor de duidelijkheid, ik vind Paolini geen puber met grootheidswaan, en zoals ik gezegd heb, heb ik de boeken niet gelezen, dus kan ik ook niet zeggen of ze rotslecht zijn of niet. Ik bedoel alleen dat de leeftijd van de schrijver m.i. niet echt een doorwegende factor behoort te zijn als je over de kwaliteit van een (uitgegeven en populair!) boek oordeelt.

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Bericht door neffalathiel » 15 jan 2009 09:11

Als het een enkel boek zou zijn, zou ik het met je eens zijn. Maar omdat je kwalitatief gezien al zoveel verschil kunt zien tussen deel 1 en 2 is het wel van toepassing op hem. Deel 1 is niet slecht, zeker niet, er zitten heel veel leuke elementen in die het een heel interessant boek maken. Maar het is geen knaller en je merkt er aan dat hij erg jong was toen hij het schreef, bijvoorbeeld omdat hij soms wat kromme zinnen er uit perst die een volwassene al niet meer zou maken, of juist bepaalde woorden of zinnen schuwt omdat hij die waarschijnlijk toen nog niet wilde gebruiken. In deel 1 hoort ook een liefde te ontluiken tussen Eragon en Arya, maar ik zag die nog niet. Ik zag een geïrriteerd meisje en een puberaal en vervelend jongetje dat achter haar aan zat. Geen eeuwenoude elf die hem zachtjes probeert af te wijzen. En dat is geen kwestie van 'goeie auteur' of 'slechte auteur', maar eerder een gebrek aan eigen ervaring ;)
Gelukkig veranderde zijn schrijfstijl al snel, dat kun je in deel 2 al merken en in deel 3 al helemaal. Ik heb het vermoeden dat er in deel 4 weinig verandering in zal zitten, maar als je deel 1 en 4 naast elkaar zou kunnen houden, zou je overduidelijk het verschil zien.

Elmer
Kosmonaut

Bericht door Elmer » 27 jan 2009 16:57

Ik heb echt met veel plezier deze eerste 3 delen gelezen en ik hoop dat het 4e deel er snel aankomt.
Ik vind het eigelijk best sterk geschreven, je kan goed met het personage meevoelen, je kan zelfs met de draak meevoelen, mee denken. Ik vind het bevoorbeeld knap gevonden hoe die draak, als ze in zich zelf denk in een soort beeld spraak gaat denken, de tent van die Varden baas wordt dan Roze-fladder-vlinder-ding of zoiets. Dat vond ik wel leuk, en nog enkele details die ik niet ga opschrijven wegens kleine spoilertjes, maar verschillende manieren om magie uit iets te trekken en zo, klein gevouwen vliegend scheepje, etc...knap hoor.
Mijn opinie: lekkere fantasy.

Dus, kom op knul, sneller schrijven !

eragonfan

Bericht door eragonfan » 18 sep 2009 18:54

Die Paolini schrijft erg gave boeken, maar hij is inderdaad erg jong. Deel 1 vond ik het gaafst.
Deel 2 was al minder en deel 3 is wel vet. Maar hij gebruikt soms erg moeilijke woorden. ^o)

Elmer
Kosmonaut

Bericht door Elmer » 21 sep 2009 11:48

Nou, 2010 komt dichterbij en het enige dat ik kan vinden is een nep bericht en een tegenbericht van het nepbericht...Recent headlines:

A Note from the Publisher:
It has recently come to our attention that a Facebook group has posted a cover and title for Book 4 in the Inheritance cycle. Please note that this is not the official cover and title for Book 4 and was not created by the publisher. The cover and title for Book 4 have not yet been announced.
(3/2/2009) (einde quote)

Heeft iemand anders al nieuws over wanner het nu echt in de winkel ligt?

Benjamin040

Bericht door Benjamin040 » 03 apr 2010 11:48

Ik ben eigenlijk helemaal klaar met die Christopher Paolini, hoelang is het nu inmiddels al. Je zit te wachten en te wachten totdat je een ons weegt maar geen deel 4 geen fatsoenlijke afsluiten van een "trilogie", ik kap ermee en tja jammer dan maar de Eragon boeken gaan de kelder in. Ik ben inmiddels fan geworden van Joe Abercrombie boeken "de macht van het zwaard" trilogie, jazeker ook een trilogie (maar dan van drie boeken). En zijn boeken komen wel op tijd binnen. Laatste deel eind maart 2010.

Gr. Ben :joehoe:

quintus

Bericht door quintus » 20 apr 2010 12:38

je moet je site is vervangen ik heb dat Brisingr boek al twintig keer uit gelezen .

Elmer
Kosmonaut

Bericht door Elmer » 20 apr 2010 14:44

We zijn dus aan het wachten op het vierde boek... Hier een linkje voor de geïnteresseerden:
http://www.shurtugal.com/
Er staat wat meer info in over het 4e boek.

AloisXCiel
Groentje

Bericht door AloisXCiel » 05 jul 2011 16:06

Ik vind het een hele leuke reeks boeken.
Zelf wacht ik nu al 3 jaar op deel 4. Het zou in November dit jaar uitkomen. Dus ik wacht met smart!
ik heb de hele reeks nu al 7 keer gelezen :D

Plaats reactie