Wat mist het Aeon-forum?

Voor feedback en mededelingen over Aeon.

Moderator: Beheerders

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Re: Wat mist het Aeon-forum?

Bericht door Midwinter » 26 nov 2009 11:02

the Pelican schreef:Ik mis de link naar 'Links' in het menu. Dat zat wel in de oude layout en de regels verwijzen er zelfs naar. Na een chat met Midwinter werkt in ieder geval de link vanuit de regels weer, maar daar is ie wel heel erg verstopt.
De linkpagina is prima toegankelijk via het hoofdmenu op de site. Alleen op het forum is geen directe link aanwezig, en dat heeft een technische reden.
the Pelican schreef:Kijk even naar de crew pagina. Wat valt je op? Mij viel op dat Minnie in dat lijstje ontbreekt. Nou is men op Aeon altijd wat traag geweest, dus dat is een week na het verkrijgen van het jasje niet heel dramatisch, maar Lord Idiot is al de techneut van Aeon sinds een jaar of... 4? Verder heb ik het idee dat Christine ontbreekt, maar het al-dan-niet opnemen van je 'bloggers' is natuurlijk een keuze.
Lord Idiot is inderdaad al de techneut van Aeon sinds... een jaar of vier. Is daar iets mis mee?

Dat Minnie nog niet op de crewpagina staat, ligt inderdaad aan het feit dat ze er nog amper een week bij zit. Om dat nu meteen te hekelen met termen als 'traagheid'... Doe even rustig aan.

We hebben (nog) geen vaste bloggersgroep. Christine blogt momenteel vrijblijvend voor Aeon. En dankzij de positieve reacties én statistieken (waar Christine en ik regelmatig over kletsen) hoeft ze zich ook niet miskend te voelen.
Een agenda
Er wordt al 3 jaar over gepraat en hij is er nog steeds niet. Of de link ernaar ontbreekt in de nieuwe layout.
Er werd drie jaar geleden over gepraat. Toen is hij niet gekomen en nu heeft het geen prioriteit.
Het is mij een raadsel hoe zelfs een admin van dit forum zo stom was
En afsluiten met een belediging is de beste manier om mensen te motiveren. Overigens aan het adres van iemand die ontzettend veel tijd in deze site stopt en bergen content aanlevert.

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Bericht door Dolenthoniel » 26 nov 2009 12:41

Dit heb ik nou juist niet gemist op Aeon. :lol:

the Pelican
Kind van de kosmos

Bericht door the Pelican » 26 nov 2009 16:46

Midwinter schreef:Alleen op het forum is geen directe link aanwezig, en dat heeft een technische reden.
Dezelfde technische rede dat al het andere wel in die "Blog • Recensies • Discussie • Mijn Aeon • Informatie" balk staat? :P Ik denk dat je hem gewoon was vergeten, ik miste hem en wees je er op; min of meer waar dit topic voor bedoelt is ;) .
Midwinter schreef:
the Pelican schreef:Kijk even naar de crew pagina. Wat valt je op?
Lord Idiot is inderdaad al de techneut van Aeon sinds... een jaar of vier. Is daar iets mis mee?
Behalve dat ie na 4 jaar nog steeds niet op die pagina staat? :lol: Ik miste hem daar. Is daar iets mis mee?
Midwinter schreef:Dat Minnie nog niet op de crewpagina staat, ligt inderdaad aan het feit dat ze er nog amper een week bij zit. Om dat nu meteen te hekelen met termen als 'traagheid'... Doe even rustig aan.
Ik vind het gebruik van het woord 'traagheid' niet echt onder de categorie 'scherpe kritiek leveren op'. Ik denk dat we beide weten dat als ik iets wil afzeiken / scherp veroordelen, ik daar wel ander taalgebruik voor zou inzetten.
Verder hebben we het over iets wat ongeveer net zo veel tijd kost als de tijd die je bezig bent geweest met een reactie schrijven op dit topic. M.a.w., het is gewoon een kwestie van prioriteiten.
Midwinter schreef:We hebben (nog) geen vaste bloggersgroep. Christine blogt momenteel vrijblijvend voor Aeon. En dankzij de positieve reacties én statistieken (waar Christine en ik regelmatig over kletsen) hoeft ze zich ook niet miskend te voelen.
Zoals ik al zei:
the Pelican schreef:het al-dan-niet opnemen van je 'bloggers' is natuurlijk een keuze
Als je er al over had nagedacht en iedereen is er zo happy mee, dan lekker zo laten. :)
Midwinter schreef:
Een agenda
Er wordt al 3 jaar over gepraat en hij is er nog steeds niet. Of de link ernaar ontbreekt in de nieuwe layout.
Er werd drie jaar geleden over gepraat. Toen is hij niet gekomen en nu heeft het geen prioriteit.
Wat heeft er wel prioriteit als ik vragen mag? :s
Het ding was 3 jaar geleden al zo goed als af, is reuze handig, en het is en blijft een gemis.
Midwinter schreef:En afsluiten met een belediging is de beste manier om mensen te motiveren. Overigens aan het adres van iemand die ontzettend veel tijd in deze site stopt en bergen content aanlevert.
Sorry, sorry, sorry, ik heb er kennelijk in de regels overheen gelezen dat je tegenwoordig moet afsluiten met een belediging ;) :P . Smilie vergeten?
Is het niet juist stom dat iemand die bergen content aanlevert iets in het verkeerde forum post? Zeker als die persoon ook nog admin/beheerder is en dus als geen ander zou moeten weten waar iets thuis hoort?

Overigens staat die shaduw-post er nog steeds niet en zo veel werk is dat echt niet.
Dolenthoniel schreef:Dit heb ik nou juist niet gemist op Aeon. :lol:
Lullen, lullen, maar niet poetsen bedoel je? :P
Of bedoel je discussie in het algemeen? Want ik denk dat dat juist is wat Aeon mist:
Gwywen schreef:Wat Aeon mist is Actie! :-D
Helemaal mee eens: Actie. Reactie, interactie.

Even serieus (no offence). Kijk eens naar wat er geschreven is, niet naar door wie en hoe. Besteed minder tijd aan het verdedigen van de huidige situatie (en dat geldt ook voor Ys), kijk naar de inhoud en doe er wat mee. :-) Tijd steken in de site, niet op de site.

Een reactie als deze had bijvoorbeeld ook gekund:
Fictieve Midwinter, (feitelijk Pel als voorbeeld) schreef:
the Pelican schreef:Ik mis de link naar 'Links' in het menu. Dat zat wel in de oude layout en de regels verwijzen er zelfs naar. Na een chat met Midwinter werkt in ieder geval de link vanuit de regels weer, maar daar is ie wel heel erg verstopt.
Hij staat er wel op de hoofdpagina (overheen gekekend? ;) ). Ik ga hem toevoegen in het forum menu, daar was ik hem inderdaad vergeten :-) .
the Pelican schreef:Kijk even naar de crew pagina. Wat valt je op? Mij viel op dat Minnie in dat lijstje ontbreekt. Nou is men op Aeon altijd wat traag geweest, dus dat is een week na het verkrijgen van het jasje niet heel dramatisch, maar Lord Idiot is al de techneut van Aeon sinds een jaar of... 4? Verder heb ik het idee dat Christine ontbreekt, maar het al-dan-niet opnemen van je 'bloggers' is natuurlijk een keuze.
Lord Idiot wil niet op de crew pagina staan, dus hebben we hem daar weggelaten, maar bij deze nogmaals een eervolle vermelding ;-)

Minnie staat er inderdaad nog niet.
@ Minnie: Kun jij die vragen beantwoorden en naar mij sturen? Dan voeg ik je straks even toen :-) .

Het al dan niet opnemen van de (overigens nog niet vaste) bloggersgroep is inderdaad een keuze. Op dit moment is gekozen van niet en de bloggers hebben hier vrede mee, maar misschien nog eens overnadenken in de toekomst.
Een agenda
Er werd drie jaar geleden over gepraat ;-) . Toen is hij niet gekomen, maar ansich heb je een punt. Ik zal de discussie achter de schermen nog eens een schop geven :-) . Als Lord Idiot die code nog ergens heeft slingeren en hij het weer wat minder druk heeft met zijn huis moet dit eenvoudig te regelen zijn.
'shaduw-link'
Aangepast. Je had je punt overigens ook zonder de kwalificatie 'stom' kunnen maken ;-) .

En was dit nou die schokkende reply die je vooraf aankondigde? Ik had wel wat schokkenders verwacht. Dagje ouder geworden zeker :P .
Even tot zover.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Bericht door Midwinter » 26 nov 2009 17:52

the Pelican schreef:Dezelfde technische rede dat al het andere wel in die "Blog • Recensies • Discussie • Mijn Aeon • Informatie" balk staat? :P Ik denk dat je hem gewoon was vergeten, ik miste hem en wees je er op; min of meer waar dit topic voor bedoelt is ;) .
Of gewoon een kwestie van de lengte van dropdowns en overlap tussen verschillende CSS-elementen? ;)

I love you, dog.

Afbeelding

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Bericht door Christine » 26 nov 2009 18:01

Pelican, je hebt na lange tijd je weg terug gevonden naar Aeon. De meesten hier kennen je nog van vroeger. Wat begon als een goede samenwerking liep na verloop van tijd stug. Je bent altijd een voorstander van eerlijkheid geweest, maar hebt daarin regelmatig de grens tussen eerlijkheid en botheid overschreden. Niet met kwade bedoelingen, maar dit werd je niet door iedereen in dank afgenomen, en dat weet je. Toch blijf je met enige regelmaat terugkomen om eens aan de hekken te rammelen, zonder echt 'terug' te komen en zelf bij te dragen aan dit gezellige forum. Sterker nog, iedere keer als je langskomt vragen mensen zich af of dit nu echt nodig is.

Aeon is een hobby. Naast vrije tijd en andere hobbies zijn er een aantal mensen die het leuk vinden om hun mening te geven op een forum waar iedereen iets gemeen heeft: voorliefde voor fantasy. Omdat we dat gemeen hebben, zijn er inderdaad geen 'pittige' discussies. Is dat nodig? Nee. Wij vinden het leuk zo. Dat we weinig actieve leden hebben maakt niet uit, zolang de leden die er zijn het naar hun zin hebben, is er niets meer nodig.

Er is je inmiddels duidelijk gemaakt dat de 'crew' niet zit te wachten op iemand die alleen langs komt om onrust te stoken. De pot verwijt de ketel in jouw bovenstaande post: als je zelf had nagedacht over je eigen formulering was deze discussie niet nodig geweest. Er is een reden dat mensen zich op de kast worden gejaagd door jouw posts, in het verleden en in het heden. Misschien vind je dat zelf wenselijk, maar een groot deel van Aeon niet.
Wij hebben dit soort posts in elk geval niet nodig en ik vraag je dan ook vriendelijk om je mening ergens anders te plaatsen waar er meer waardering voor is. Het ga je goed.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Bericht door Grimreaper » 26 nov 2009 18:08

Ik ben het ook niet altijd eens geweest met de manier waarop Pelican discussies voert. Toch heeft hij zeker een aantal goede punten en wat kleine slordigheden opgemerkt. Om dat nou allemaal te gaan negeren omdat hij een keertje 'traagheid' en 'stom' gebruikt zou zonde zijn toch?

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Bericht door Dolenthoniel » 26 nov 2009 22:23

Grimreaper schreef:negeren
(y)

Het forum ziet er goed uit, alles is op leuke manier omschreven, maar wat we missen zijn mensen de die mee doen en mee denken. Aangezien dit niet het doorsnee forum is waar je maar wat kunt raaskallen is het op een of andere manier moeilijk om mensen te bereiken. Hier word ook wel een grapje gemaakt, maar met een hoofdletter en een punt. Het is moeilijk om te zeggen wat wij daarin missen en wat wij daarin kunnen doen. Het is denk ik eerder het geval dat wij de lat hoger hebben liggen dan gemiddeld. Het bereiken van mensen word daardoor natuurlijk lastiger.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Bericht door Grimreaper » 26 nov 2009 23:10

Als Pelican's mening niet meer gewaardeerd word waarom zit ie dan nog in de raad?Als je vind dat het meer is dan een doorsnee klets forum, dan heb je dus hoge standaarden. Is niks mis mee, sterker nog is erg goed. Maar dan moet je ook wel alle kritiek serieus opnemen, en niet wegstoppen omdat de verpakking niet plezant is. Je moet dan wel alles op een rijtje en kloppend hebben, anders zien mensen er door heen en vinden ze het minder boeiend. En waar vind je nou beter advies over wat zeurpieten vinden als een zeur zelf ;)
Laatst gewijzigd door Grimreaper op 27 nov 2009 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Bericht door Dolenthoniel » 26 nov 2009 23:37

Grimreaper schreef:Maar dan moet je ook wel alle kritiek serieus opnemen, en niet wegstoppen omdat de verpakking niet plezant is.
Stom van me! Ik dacht dat mensen hier voor hun plezier waren voor hun plezier het forum onderhouden. Had ik het toch fout! :argh:

C'est le ton qui fait la musique

delea
Kosmonaut

Bericht door delea » 27 nov 2009 08:49

Grimreaper schreef:Maar dan moet je ook wel alle kritiek serieus opnemen, en niet wegstoppen omdat de verpakking niet plezant is.
Da's waar, en sommige van zijn punten zijn zeker terecht, maar anderzijds: het is elke keer hetzelfde liedje. Steeds als Pelican langskomt en kritiek geeft doet hij dat op zo'n onbeleefde manier dat zelfs ik met de beste wil van de wereld niet kan geloven dat dat onopzettelijk is. Is het dan zo vreemd dat de personen die steeds weer aangevallen worden er op een goeie dag genoeg van hebben?
Dolenthoniel schreef:Stom van me! Ik dacht dat mensen hier voor hun plezier waren voor hun plezier het forum onderhouden. Had ik het toch fout! :argh:

C'est le ton qui fait la musique
Dit vind ik dan ook weer een onterechte opmerking. Zoals hier al een paar keer is aangehaald heeft Aeon hogere standaarden dan een doorsnee forum. Of de beheerders hun werk voor hun plezier doen of niet heeft daar niks mee te maken. Als je hoge standaarden hebt, moet je rekening houden met kritiek, zeker als die terecht is. Ik ben voor mijn plezier animator op een speelplein. Als iemand mij op een bepaald moment komt vertellen dat het heus niet zo'n goed idee is om kinderen te slaan, is het maar best dat ik daar aandacht aan besteed of ermee stop, ook al doe ik het voor mijn plezier.

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Bericht door Christine » 27 nov 2009 10:45

Om in de muzieksfeer te blijven: Aeon is een forum waar gevraagd wordt om zuiver te zingen. We eisen geen operazangers, André Hazes en Jantje Smit zijn ook welkom. De oprichters en 'vaste leden' zijn hier echter om gezellig te zingen. Je mag best een ander deuntje zingen, maar als iemand daar vals doorheen blért, dan vind ik dat Dolenthoniel alle recht heeft om te vragen daarmee op te houden. ;)

Ik heb de indruk dat we een beetje verwend zijn geraakt. Midwinter heeft dit forum voor zijn lol opgericht. Het is zijn website, en wij mogen daar gebruik van maken. Ik ben hem dankbaar dat hij dat doet en ons zo geheel belangeloos plezier verschaft. Hij is de gastheer van een huis waar we gezellig met z'n allen komen kletsen. In plaats van dat we blij zijn dat hij de gastheer is en overal voor zorgt lopen we nu te miepen dat hij wat vaker moet stofzuigen en dat er geen cola light is.
Er zijn talloze fora waar je je ei kwijt kunt. Als je het niet eens bent met het beleid of de insteek hier, dan zoek je je vertier toch elders? Als je ergens voor betaald mag je eisen aan het product gaan stellen, maar hier krijg je gratis recensies, blogs, nieuwtjes en een mooie omgeving om daarover te praten. Ik zeg het nog een keer: gratis en belangeloos. Ik ben er in elk geval blij mee. Dankjewel Midwinter! (y)

Jemig, wat een beeldspraak allemaal

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Bericht door Dolenthoniel » 27 nov 2009 11:07

delea schreef:Steeds als Pelican langskomt en kritiek geeft doet hij dat op zo'n onbeleefde manier dat zelfs ik met de beste wil van de wereld niet kan geloven dat dat onopzettelijk is. Is het dan zo vreemd dat de personen die steeds weer aangevallen worden er op een goeie dag genoeg van hebben?
Dat is dus precies wat ik met mijn reactie wilde zeggen. Het geeft niet dat je dingen hebt die anders kunnen, maar geef het dan niet op zo'n beledigende manier aan. En kom ook niet alleen maar langs om te gaan lopen mierenneuken, want dat doe je maar lekker ergens waar het wél word gewaardeerd. Volgens mij hebben we de terugkeer van die vogel vaker gehad, en is die terugkeer toen ook niet als plezierig ervaren.
delea schreef:Zoals hier al een paar keer is aangehaald heeft Aeon hogere standaarden dan een doorsnee forum. Of de beheerders hun werk voor hun plezier doen of niet heeft daar niks mee te maken. Als je hoge standaarden hebt, moet je rekening houden met kritiek, zeker als die terecht is.
Natuurlijk moet je rekening houden met kritiek, maar het is precies wat ik zeg: het is de toon die de muziek maakt. Als jij op fatsoenlijke manier zegt dat dit topic misschien beter thuis hoort in een ander sub-forum is dit beter te waarderen dan dat er word gezegd dat zelfs de admin zo stom is om het verkeerd te plaatsen. Aangezien ik vandaag toch in de ik-val-in-herhaling-mood ben zal ik dan ook maar weer even zeggen dat opbouwende kritiek een heel verschil maakt afbrekende kritiek.

Daarbij is dit forum opgericht voor het plezier. Om er met plezier aan te werken, om mensen met plezier hier heen te halen en om met plezier op dit forum te praten. En om het nog wat plezieriger te maken vragen we daarom opbouwende kritiek . Mensen die met plezier op dit forum komen en plezier kunnen bieden aan anderen zijn daarom ook van harte welkom. :knuffel: Mensen die met plezier een ander de grond in stampen om vervolgens weer hard weg te rennen mogen van mij weg blijven. :joehoe:

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Bericht door Ysgrublaidd » 27 nov 2009 12:15

Ik ga even proberen kort te zijn. Want blijkbaar doe ik al tijden te weinig aan Aeon en zit ik er teveel op.

Kritiek vind ik prima. Maar iemand afzeiken, in welke gradatie dan ook, is te gemakkelijk. Roepen dat dit topic verkeerd stond is terecht, maar de persoon die dit roept weet donders goed dat die opmerking hier ook niet hoort. Vandaar dat meneer ook eerst een melding heeft gemaakt. Het hier weer naar voren brengen was dus niet nodig. T.a.v. het schaduwtopic: Ik zag daar in dit geval niet de noodzaak in. En blijkbaar was die noodzaak er ook niet, want dit topic is behoorlijk actief op dit moment. Wil ik hierover nog 1 ding kwijt en dat is het volgende: de mogelijkheid die the Pelican had om mij hierop te pakken is alleen mogelijk gemaakt omdat ik een tijdje terug heb aangekaart dat de omschrijving van de Raadhuis niet duidelijk en volledig was. Dit is in de tussen tijd veranderd, maar dit topic bestond al een tijdje eerder dan dat en is door mij over het hoofd gezien. Mijn excuses daarvoor, maar om daar nou zo'n rel van te maken.

Daarnaast noemt the Pelican punten op die bij mij al bekent waren, en welke ik ook al achter de schermen heb aangekaart. En ja, de site bevat op dit moment nog wat fouten. Maar de keuze was: of nog een hele tijd er aan werken en met het oude systeem verder gaan, of het nieuwe systeem al inzetten en aan bepaalde punten nog sleutelen. We hebben toen gekozen voor optie twee omdat het oude systeem gewoon teveel nadelen had ten opzichte van de foutjes die nog in het nieuwe systeem zaten.

T.a.v. de Crew Pagina: Minnie staat er inderdaad nog niet op. En dit heeft verschillende redenen. Zo zit Minnie nog in haar proefperiode. Oftewel het is voor het beheer maar ook voor haarzelf nog even kijken of ze goed op die functie past. De hoop is natuurlijk dat ze daar prima op haar plek zit. Maar om dan meteen de crew pagina per dag 1 aan te passen, leek mij in ieder geval wat onnodig. Daarnaast heeft Minnie hierdoor rustig de tijd om haar stukje te schrijven en in te leveren. De eer krijgt zij echt wel. Dus ik zie die haastige spoed niet zo in. Ten aanzien van Christine en Lord Idiot is denk ik wel genoeg gezegd. Mochten deze echter nog met vragen of opmerkingen zitten t.a.v. dit onderwerp dan kunnen ze gerust contact met mij of Midwinter opnemen.

Agende:
Het ding was 3 jaar geleden al zo goed als af, is reuze handig, en het is en blijft een gemis.
Eerlijk gezegd heb ik het nog nooit gemist en mis ik het nog steeds niet. Dit is dus puur een persoonlijke smaak. Ook op andere sites waar er wel agenda's aanwezig zijn heb ik niet zoiets van: Goh, wat handig. Dit zou ik echt gaan missen. En waarom mis ik het dan niet? Omdat dat soort gevallen vaak maar weinig inhoud hebben (wat komt omdat er te weinig mankrachten zijn om zo'n ding te blijven vullen) of de inhoud klopt niet meer omdat er met de datums is verschoven (extern en intern). Dat jij het mist is meer een kwestie van dat jij bepaalde dingen weet die er achter de schermen ooit gebeurt zijn. En tof dat je dit dan ook nu plots voor de schermen loopt uit te kramen, want daar gaat onze verrassing.

Goed, ik constateer dat het toch weer een flinke tekst is geworden. Dus ik zal straks wel weer straf krijgen dat ik teveel op Aeon zit en niet aan Aeon werk. Dus tabee... ik ga wat voor Aeon doen zoals ik heeeeeeel veel van mijn tijd doe.... Al wordt dat zo te zien door één "intelligente" vogel niet gewaardeerd.

Viconia
Kosmonaut

Bericht door Viconia » 28 mar 2010 18:10

Wat Aeon met name mist is activiteit en mensen die bereid zijn een discussie te voeren. Om eerlijk te zijn, ik heb het er af en toe best wel lastig mee om te zien dat interessante topics hier meestal een kort leven beschonden zijn.

delea
Kosmonaut

Bericht door delea » 30 mar 2010 09:47

Inderdaad. Vele leden van de 'oude garde' zien we hier niet meer. Waar is bijvoorbeeld Beriador? Aphrael? Jo0st? Helaas werken die beide dingen mekaar in de hand :-( minder actieve leden => minder reacties op discussies => minder interesse om dagelijks te komen kijken/posten => minder actieve leden =>...

Plaats reactie