Wat mist het Aeon-forum?

Voor feedback en mededelingen over Aeon.

Moderator: Beheerders

delea
Kosmonaut

Re: Wat mist het Aeon-forum?

Bericht door delea » 03 jun 2009 21:47

Wat mij betreft is het 'probleem' eigenlijk gewoon dat Aeon niet mijn hoofdforum is. Ik ben administrator van het forum van onze studentenkring en daar steek ik dus best wel wat tijd in. Meestal draait Aeon uit op 'even kijken wat er allemaal gepost is en dan vinden dat wat ik wil zeggen niet echt iets bijdraagt aan de discussie' :-) Ik heb ook helemaal geen drang om een nieuw topic te starten (maar dat heb ik nergens).

Rule
Fortuinzoeker
Contacteer:

Bericht door Rule » 04 jun 2009 07:12

Op Fantasy-realm is het niet-fantasy gedeelte vrij groot en populair. Ik snap dat jullie die insteek niet willen en het puur fantasy willen houden, maar mede omdat wij juist zo'n grote gezelligheidskring hebben opgebouwd blijft de rest van het forum óok actief. De slowchat is super populair en moet regelmatig geleegd worden. Als mensen dagelijks langskomen om te ouwehoeren over hun studie, hun huisdiertjes, hun gave weekend, komen ze ook langs de frontpage en actieve topics om daar even hun mening te geven over de nieuwste film, boekdiscussie of gave anime die ze ontdekt hebben.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Bericht door Ysgrublaidd » 04 jun 2009 19:13

Even een extra puntje:

Ik zie dat er af en toe wordt opgemerkt dat er op Aeon geen ruimte is voor bepaald soort topics. Al is die ruimte er wel degelijk.
Nu vragen we ons dus af of de titels van de verschillende forum onderdelen wel duidelijk zijn. Dus mijn vragen zijn: Vinden jullie deze titels duidelijk? Of liever duidelijkere titels dan de huidige charmante? Hebben jullie ideeën voor betere titels? Missen jullie titels/onderdelen? Welke dan?

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Bericht door Christine » 05 jun 2009 07:47

Ik vind het duidelijk. Ok, ik kom hier al een paar jaar, maar als je de omschrijving leest dan is volgens mij wel duidelijk dat het Badhuis voor kletspraat is, de Marktplaats voor 'normale' discussies, de Arena voor spellen, etc.

Rule
Fortuinzoeker
Contacteer:

Bericht door Rule » 05 jun 2009 08:05

Ik moet/moest als beginner altijd wel even de beschrijving onder de titel lezen, maar ik vind dat juist wel passend bij Aeon, en niet storend.

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Bericht door Christine » 05 jun 2009 09:38

Ik vind de namen inderdaad typerend en toonaangevend voor Aeon. Fantasierijk en gezellig.
Ik ga veel liever de "Arena" in dan het "Spellenforum". Ik wil naar de "Librije" en niet naar het "Boekenforum". Weg met het "Filmforum", want ík ga naar het "Theater".
Fantasie kenmerkt dit forum, en ik vind het fijn om dat niet alleen terug te zien op het "Podium", maar ook op de website zelf.

Af en toe is het misschien even zoeken, maar gezelligheid kent geen tijd. :-D

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Agravain » 05 jun 2009 14:13

Zelf heb ik ook weinig moeite met de namen van de diverse forum onderdelen. Maar dat komt misschien omdat ik ook al een tijdje op Aeon rond hang. Net als Christine vind ik de huidige naamgeving juist goed bij Aeon passen, en voor mij hoeven ze niet aangepast te worden. Liever niet eigenlijk.

~ Agravain ~

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Bericht door Gwywen » 05 jun 2009 15:44

Daar ben ik het ook mee eens. Het is juist zo Aeon-eigen door van die beeldende benamingen te gebruiken voor de wereld die Aeon heet. Je krijgt bijna het idee in een virtuele stad rond te lopen en ik vind ook dat dat best zo mag blijven.

Overigens heb ik op een ander forum nog een Bejaardentehuis en een Crèche gespot, meer toegespitst op de specifieke belevingswereld van de (veel) oudere resp. (veel) jongere forumbezoekers. Ik denk dat voor zoiets op Aeon ook wel plek zou zijn, en dat het ertoe bij kan dragen dat bepaalde mensen vaker terug zullen komen.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Bericht door Midwinter » 11 aug 2009 21:57

Bedankt voor jullie feedback, mensen. :) Ik had wel verwacht dat er reacties van deze strekking zouden komen, zeker van de trouwe Aeoners, maar het zijn goede argumenten. Wanneer we in de toekomst weer aan de smoel van het forum gaan sleutelen, neem ik dit zeker mee. Aeon moet meer zijn dan een forum, een nieuwssite of een blog. Het moet iets uitstralen, een beleving zijn.

Wat mij betreft houden we vast aan de huidige naamgeving. Wel denk ik dat we de omschrijvingen nog eens onder de loep nemen en aanscherpen, zodat bezoekers sneller zien waartoe de verschillende fora dienen.

@Minnie: dit is al eens eerder geopperd. Ik vond het toen een leuk idee en nu nog steeds. Voorwaarde is natuurlijk wel dat er animo voor is. Hoe kijken andere Aeoners hier tegenaan?

@Rule, Gwywen: jullie hebben helemaal gelijk - er moet ruimte zijn voor geklessebes. Ik heb het idee dat we die ruimte ook bieden, maar blijkbaar zien jullie en wellicht nog andere bezoekers dit anders. In hoeverre voelen jullie je hierin beperkt? En wat kunnen we daar volgens jullie aan doen?

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Bericht door Ysgrublaidd » 11 aug 2009 22:04

delea schreef:Wat Aeon mist? Ik heb de indruk dat er sinds de update (bijna) geen columns, recensies en dergelijke meer geschreven worden. Die mis ik toch wel een beetje.
Even een zijsprongetje. Wat vinden jullie van de huidige stroom van recensies op Aeon?

caelis
Ontdekkingsreiziger

Bericht door caelis » 04 nov 2009 13:09

De reden waarom ik niet meer regelmatig op Aeon te vinden ben (in tegenstelling tot vroeger), is omdat mijn fantasy liefhebberij zich beperkt tot boeken en films. Juist deze onderwerpen stonden naar mijn idee voorheen iets centraler.
Als je nu naar de laatste posts kijkt met betrekking tot boeken, zijn dit enkel in het topic 'wat lees je nu?'. In de topics, die inhoudelijk over boeken en schrijvers gaan, wordt nauwlijks tot niet gereageerd.

Op de eeuwig lopende 'onzin' spelletjes in het Badhuis hebben minder mijn intresse. Dit zijn bij ieder bezoek wel de topics die het beste lopen.

Maar zoals eerder in dit topic gezegd, dit ligt aan de users en niet echt aan t forum.

In heel veel discussies kom ik daarnaast tegen dat de users allemaal vrij 'lief' voor elkaar zijn. Wordt er een topic geopend wat eventueel een leuke discussie zou kunnen op leveren, is iedereen het hier met elkaar eens en wordt alleen elkaars mening bevestigd.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Bericht door Ysgrublaidd » 04 nov 2009 13:37

De reden waarom ik niet meer regelmatig op Aeon te vinden ben (in tegenstelling tot vroeger), is omdat mijn fantasy liefhebberij zich beperkt tot boeken en films. Juist deze onderwerpen stonden naar mijn idee voorheen iets centraler.
Als je nu naar de laatste posts kijkt met betrekking tot boeken, zijn dit enkel in het topic 'wat lees je nu?'. In de topics, die inhoudelijk over boeken en schrijvers gaan, wordt nauwlijks tot niet gereageerd.
Ze staan naar mijn idee nog steeds een stuk centraler. Maar mensen posten er nog amper inderdaad. Wat ik opzich raar vind omdat mensen nog steeds lezen. Zoals dus ook in het "wat lees je nu?" topic te zien is. Toch neemt haast niemand de moeite een nieuw topic te openen of oude topics te kicken. Voor mijn gevoel wil men best wel reageren, maar durft men het niet meer zo aan om iets te beginnen (geen idee waarom niet) of oude topics te zoeken en te kicken. Geen idee welke reden de leden daarvoor hebben. Maar zoals je zelf al schrijft, blijf jij gewoon weg in plaats van een zetje te geven. En dat doen er wel meer gok ik. Zelf probeer ik zo nu en dan wel een topic te openen of te kicken. Dat anderen dan net die boeken niet lezen is dan weer een ander verhaal. Toch probeer ik het wel en dat is altijd beter dan niks doen. En mensen moeten wel een mogelijkheid hebben om te reageren.
Op de eeuwig lopende 'onzin' spelletjes in het Badhuis hebben minder mijn intresse. Dit zijn bij ieder bezoek wel de topics die het beste lopen.
Zijn wel meer mensen die dat oninteressant vinden. Maar het geeft wel het gevoel dat er nog activiteit is en dat er mensen zijn die wachten tot dat er in interessante topics weer een mogelijkheid is om te reageren.
In heel veel discussies kom ik daarnaast tegen dat de users allemaal vrij 'lief' voor elkaar zijn. Wordt er een topic geopend wat eventueel een leuke discussie zou kunnen op leveren, is iedereen het hier met elkaar eens en wordt alleen elkaars mening bevestigd.
Tja, als je het ergens niet mee eens bent... ga gerust je gang om discussie aan te wakkeren. Dat de meningen vaak gelijk zijn hoeft niet perse te komen omdat men allemaal hier lief is. ;)

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Bericht door Christine » 05 nov 2009 09:40

Mijn motivatie is vooral dat ik weinig tijd heb - en de badhuistopics kan je levendig houden met 20 seconden posttijd. Maar.... misschien vind je mijn 'blogs' wel interessant Caelis? :-D

the Pelican
Kind van de kosmos

Bericht door the Pelican » 26 nov 2009 01:46

Zoals reeds aangekondigd, een eerst reactie op dit topic.
Laat ik vooraf duidelijk zijn: Ik zie voor mijn posts hier de website en het forum als een en hetzelfde. Natuurlijk gaat dit niet 100% op, maar het geheel is zo verweven met elkaar dat ik het van persoon tot persoon verschillend zal zijn waar de grens te trekken en gut, uiteindelijk zijn het toch dezelfde personen die er over gaan.
Ysgrublaidd schreef:Wat mis jij op het forum van Aeon?
Laat ik eenvoudig beginnen:

- Links
Ik mis de link naar 'Links' in het menu. Dat zat wel in de oude layout en de regels verwijzen er zelfs naar. Na een chat met Midwinter werkt in ieder geval de link vanuit de regels weer, maar daar is ie wel heel erg verstopt.

- Enkele crew members
Kijk even naar de crew pagina. Wat valt je op? Mij viel op dat Minnie in dat lijstje ontbreekt. Nou is men op Aeon altijd wat traag geweest, dus dat is een week na het verkrijgen van het jasje niet heel dramatisch, maar Lord Idiot is al de techneut van Aeon sinds een jaar of... 4? Verder heb ik het idee dat Christine ontbreekt, maar het al-dan-niet opnemen van je 'bloggers' is natuurlijk een keuze.

- Een agenda
Er wordt al 3 jaar over gepraat en hij is er nog steeds niet. Of de link ernaar ontbreekt in de nieuwe layout.

- Een 'shaduw-link' naar dit topic in Marktplaats
Ysgrublaidd schreef:Waarom vind jij dat dat een gemis is op Aeon?
- Crew
Ere wie ere toekomt. Plus dat het gewoon uber slordig is als die mensen wel een jasje hebben of op een bijzondere plaats als de voorpagina posten, en vervolgens toch geen crew zijn.

- Agenda en Links
Andere websites hebben het wel. Het is eenvoudig te realiseren en te vullen (al is het maar door botweg de content te jatten van andere websites die dit wel binnen 3 jaar op orde hadden).
Zolang men bepaalde informatie niet elders hoeft te zoeken, blijft men langer op deze website, of beter nog: Komt men terug omdat die informatie hier te vinden is.

- Een 'shaduw-link' naar dit topic in Marktplaats
Nadat ik er een melding van gemaakt heb dat dit topic in Marktplaats overduidelijk niet thuis hoorde, is ie verplaatst naar het Raadhuis.
Het is mij een raadsel hoe zelfs een admin van dit forum zo stom was om iets wat zo overduidelijk valt onder "Voor feedback en mededelingen over Aeon" in de marktplaats te starten, maar nadat het daar nu 7 maanden gestaan heeft is het wel zo netjes daar dan een shaduw-link te laten staan zodat de mensen die het daar nog steeds zoeken het nu nog kunnen terug vinden.

Even tot zover.

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Bericht door Christine » 26 nov 2009 10:49

the Pelican schreef:- Enkele crew members
Verder heb ik het idee dat Christine ontbreekt, maar het al-dan-niet opnemen van je 'bloggers' is natuurlijk een keuze.

- Crew
Ere wie ere toekomt. Plus dat het gewoon uber slordig is als die mensen wel een jasje hebben of op een bijzondere plaats als de voorpagina posten, en vervolgens toch geen crew zijn.
Ik vind het zelf al eer genoeg om op de voorpagina te staan. Bovendien ben ik geen lid van de "crew", maar gewoon iemand wie is gevraagd af en toe een schrijfseltje te plaatsen. Maar wel lief dat je aan me denkt Pelican. ;)

Plaats reactie