Het begin van een nieuw Aeon

Voor feedback en mededelingen over Aeon.

Moderator: Beheerders

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Het begin van een nieuw Aeon

Bericht door Midwinter » 09 okt 2008 20:42

Beste leden, toevallige voorbijgangers en bots, ik heet jullie hartelijk welkom op ons vernieuwde forum. Het is misschien even schrikken en we zijn nog bezig met schaven en polijsten, maar we gaan nu echt het nieuwe Aeon tegemoet.

Dankzij de inspanningen van Lord Idiot zijn we vanavond overgegaan naar de nieuwe versie van onze forumsoftware. Dat brengt veel nieuwe mogelijkheden met zich mee. Ik raad iedereen aan eens door het nieuwe instellingenpaneel te graven. Vragen over de werking van het forum mogen natuurlijk gesteld worden, net als opmerkingen over het niet werken.

De oplettende Aeoner is vast niet ontgaan dat er een paar onderdelen zijn verdwenen, waaronder de nieuwspagina en de recensies. Dit is van tijdelijke aard. We hebben ervoor gekozen het forum alvast een upgrade te geven en ons daarna op de rest van de site te concentreren. De vertrouwde onderdelen brengen we stukje voor stukje terug... en beter dan ze eerst waren.

Veel plezier op Aeon2!

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Re: Het begin van een nieuw Aeon

Bericht door lord idiot » 09 okt 2008 20:45

:nagelbijt: En nou maar hopen dat alles blijft werken..

Nee, het heeft wat moeite (en tijd) gekost, maar er is een nieuw tijdperk aangebroken :feest: Het kan zijn de de komende weken af en toe wat vreemde dingen gebeuren, maar dat zal enkel verbeteringen tot gevolg hebben :)

Oh, en voor de mensen die vinden dat er teveel opties in de menu's zijn.. Je zou het backend systeem moeten zien :kiwi:

Qwallath
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Bericht door Qwallath » 10 okt 2008 06:23

w00t!

Dat ziet er uitzonderlijk strak uit :-D

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Bericht door Jo0st » 10 okt 2008 11:45

Ziet er inderdaad goed uit, mooi werk :)

Dema
Kosmonaut

Bericht door Dema » 10 okt 2008 12:27

Het ziet er mooi uit maar... ik hou niet van verandering x.x

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Bericht door Nahimana Tala » 10 okt 2008 14:16

Ik dacht "Heu?! O, het forum is vernieuwd! Netjes.." :klap: En toen wilde ik inloggen... :-D ... en kon het niet vinden. Dacht al, zijn ze dat vergeten? Of moet ik opnieuw registreren? Maar met wat scrollen had ik het al snel gevonden.
(y)

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Bericht door Dolenthoniel » 10 okt 2008 14:20

Alles went wel weer! Het ziet er geweldig uit! Je kan zien dat er een hoop tijd in heeft gezeten. Helemaal top (y) (en leuke nieuwe smilies)!

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Bericht door Midwinter » 10 okt 2008 14:48

Nahimana Tala schreef:En toen wilde ik inloggen... :-D ... en kon het niet vinden. Dacht al, zijn ze dat vergeten? Of moet ik opnieuw registreren? Maar met wat scrollen had ik het al snel gevonden.
(y)
Dat is alvast een van de dingen die we willen veranderen. :)

delea
Kosmonaut

Bericht door delea » 10 okt 2008 16:08

Dit ziet er allemaal erg mooi uit! Knap werk! Enige minpuntje vind ik dat de avatars nu rechts staan. Nu ben ik waarschijnlijk gedesoriënteerd tot en met Halloween :? :P

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Agravain » 10 okt 2008 17:46

Zo, ben ik er eens een avondje niet, wordt meteen heel Aeon op de schop gezet. Maar het ziet er erg mooi uit moet ik zeggen. Succes met het uitrollen van de rest.

Edit: Klopt het dat er toevallig wat items uit het profiel zijn verwijderd? Ik moest mijn favoriete schrijvers opnieuw invullen.

~ Agravain ~

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Bericht door Midwinter » 10 okt 2008 19:32

Ja, we hebben nu een nieuw veld voor favoriete schrijvers. Ook voor films, games en kaart- en bordspellen. :) Geslacht zal iedereen ook opnieuw moeten instellen.

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Bericht door neffalathiel » 10 okt 2008 21:03

:droom: Oooh.... Allemaal nieuwe dingen... en nieuwe smilies... Maar weet je wat ik het aller-allerleukste vind? Dat als je op de aanhalingstekentjes boven in een post klikt (ook als je op de reactie-pagina bent) dat je dan iemand direct kunt quoten :love:

Mooi.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Bericht door Ysgrublaidd » 11 okt 2008 14:01

Kort maar krachtig: :dans:

Enne, bedankt Lord Idiot :kusje:

after_eden
Eeuwentemmer

Bericht door after_eden » 11 okt 2008 16:01

Wohooo zoals we op de chat zouden zeggen. Ik vind het echt gaaf geworden de nieuwe Aeon. Het is zoals gezegd nog niet af maar ik ben toch heel blij met de vernieuwde layout. Ik vind het wel heel erg irritant dat de avatars nu rechts zitten. Net zoals in het post bericht de smilies. Dit zal wel wennen, maar vooralsnog vind ik dat zeer vervelend. Ik ben wel heel blij met de vaste breedte, dan is tekst die je getypt hebt tenminste ook zoals deze te lezen is door de rest. Verder vind ik de iconset ook erg mooi. Wel even wennen maar dat went wel. :) Tot slot nog dat ik de Opslaan, Voorbeeld en Bevestig knoppen onder het "Plaats reactie"-formulier, erg onduidelijk vind. Ik deed het natuurlijk meteen al weer fout... Ook dit zal wel wennen, maar bevestig vind ik geen duidelijke term, net als opslaan. Opslaan is dus eigenlijk Opslaan in concepten en Bevestig is eigenlijk Plaats bericht. Nog een klein dingetje dan, ik vind het irritant dat ik niet op het logo kan klikken en dan naar de forumindex (of voorpagina) ga.

Verder: :aanbid: :dans:

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Bericht door Midwinter » 11 okt 2008 16:49

Allemaal redelijke punten waar we iets aan kunnen doen, After Eden. :) Alleen de verplaatsing van de profielbalk is iets waar iedereen aan zal moeten wennen. Ik wilde er eerst ook niet aan, maar nu ik er een paar maanden tegenaan heb gekeken, heeft het mijn voorkeur boven de oude layout.

Plaats reactie