Aeon: waar het vandaan komt, wat het betekend.

Voor feedback en mededelingen over Aeon.

Moderator: Beheerders

Andreoden
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Aeon: waar het vandaan komt, wat het betekend.

Bericht door Andreoden » 07 dec 2007 13:36

Vandaag had ik examen engels. Lang en saai maar makkelijk. :)
Je zult je misschien afvragen: wat heeft dat met de titel te maken ?
Nu, ik leg mijn examen af, de laatste vraag is een leestekst over flirten :feest:
Ze beschrijven daar waar flirten vandaan komt en op een bepaald moment kom ik de naam van dit forum tegen :) echt! Of dat dacht ik aanvankelijk toch. de zin luide.
... it was aeon's ago that... en dan een hele resem uitleg over pheromones enzo.

Eerst dacht ik dat ik het mislezen had maar er stond weldegelijk Aeon
Achteraan stond gelukkig een woordenlijst met uitleg en daar werd uitgelegd dat een aeon een niet te tellen periode tijd is :P Heeft de naam van dit forum daar iets mee te maken, of heeft deze een andere oorsprong.

ps: Mijn examen ging supper :D

after_eden
Eeuwentemmer

Bericht door after_eden » 07 dec 2007 13:42

Zie hier voor het antwoord.
Het woord 'Aeon' staat voor een allesomvattend iets of een onberekenbare tijdspanne. Omdat we het hier over allerlei boeken en films hebben die gesitueerd zijn in andere werelden en/of tijden (fantasy en scifi), is deze website ook een soort verzameling, een meeromvattend medium. Vandaar ook: één wereld is niet genoeg, zoals Pelican al zei. En bovendien klinkt het gewoon goed. ... Aeon moet ook een Mesopotamische god van de tijd geweest zijn, een equivalent van Chronos.

Andreoden
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Bericht door Andreoden » 07 dec 2007 15:04

o, dank u. Had ik nog niet gevonden. Dus toch iets met onbeperkte tijdspanne. :)

delea
Kosmonaut

Bericht door delea » 08 dec 2007 10:51

Misschien even toevoegen dat de conventionele schrijfwijze van dit woord in het Nederlands zonder a is, 'eon' dus. Maar die 'ae' ziet er wel net iets archaïscher uit :) .

Plaats reactie