Hoe gaat het met Aeon?

Voor feedback en mededelingen over Aeon.

Moderator: Beheerders

the Pelican
Kind van de kosmos

Hoe gaat het met Aeon?

Bericht door the Pelican » 24 okt 2007 11:34

circle schreef:Welkom terug op Aeon, the Pelican! Je laatste bezoek was op Wo Feb 07, 2007 14:01. We zijn blij en vereerd je

weer op onze website te mogen ontvangen.
Wat buiten gewoon lief om dat te lezen :D .

Ook leuk om te lezen dat Zwarte Magica ook dit jaar weer een nieuwe post heeft. En dat de grote RPG nog steeds een groot succes is.
Is dit nou de nieuwe Aeon? Ik zie namelijk zo snel niets nieuws :s .

Maar goed... Waar kwam ik hier ook al weer voor? Oja, ik kreeg tot mijn verbazing opeens een PM :duizel: . Wat leuk. Na al die tijd. En nog van de Administrator ook :) .
Ysgrublaidd (in PM, 23 oktober) schreef:Aangezien je al een hele lange tijd niet op Aeon bent geweest, is er besloten je uit de verschillende groepen te zetten.
Hmz... Na al die tijd en moeite die ik in Aoen gestoken heb, is dit de rede waarom je een PM stuurt :s ?
Nog een keer lezen hoor: "Aangezien je al een hele lange tijd niet op Aeon bent geweest"... Je had natuurlijk ook moeite kunnen ondernemen om een lid te behouden he? ;) Ik was immers een van je meest postende leden. Sterker nog, nog steeds zie ik :D . Dat je dan vervolgens wel een PM stuurt om te vertellen dat je me na driekwart jaar afwezig uit wat groepjes haalt, vind ik dan weer bijzonder.
O wacht.. Ik was natuurlijk de "source of all evil" geworden, dus daar zat je niet op te wachten. Ik had kritiek en zo. Ik zag in de snelle bewegingen die het internet maakt een site stil staan en gaf daar na weinig eerdere reactie op pointers wat grove signalen over af. Ja, er begint me weer iets te dagen. Die wil je niet terug. Nee, natuurlijk niet.
Waarom stuur je me dan nu wel een PM? En nog wel voor iets wat je al maaaaanden geleden had moeten doen? Of was er ergens nog een kronkel die me wel terug wilde? Had je dan niet maanden geleden al een andere PM moeten sturen?
O wacht... iets met snelheid, ja dat was er natuurlijk al nooit. Daarom bloeit het hier ook zo. Waarschijnlijk zijn jullie nog steeds aan het blaten over boeken leggers met Aeon reclame. Of is er daadwerkelijk iets aan promo activiteiten van de grond gekomen? Ja, anders dan linken dan he, want dat werkt toch niet echt. Ik bedoel, Aart heeft een grafisch (vind ik nog steeds) bijzonder mooie site neer gezet, maar de reclame op de voorpagina linkt bijvoorbeeld naar een film die 2 jaar geleden uit kwam, de circle spreekt over "nieuwe editie nu online" van Zwarte Magica van mei en er staan nog steeds (of alweer?) badhuis topics tussen "Laatste forumberichten" (zo maar dingen die me zo 123 opvallen). Maar goed, straks ga ik je nog helpen en daar zit je niet op te wachte he?

Beste Aphrael,

Ook langs deze weg nogmaals bedankt voor de persoonlijke uitnodiging aan mijn vriendin en ik voor die meet bij jou thuis. Helaas was je blijkbaar de enige van "het bestuur" (of uberhaubt Aeon) die aan ons dacht nadat wij eerder al twee meets voor Aeon hadden georganiseerd en verzorgd. We hadden graag langs komen, maar voelde ons niet heel erg welkom omdat je de enige was. Maar goed, dat weet jij immers al lang, want bij ons kan er nog wel eens een mailtje af. Ik hoop dat ons etentje date snel gaat lukken :) .

Beste anderen,

Ik leef nog. Ik doe nog steeds dingen met Fantasy. Speel nog steeds DnD en vrij fanatiek WoW. En verder... ach... als jullie geinteresseerd zijn, dan spreek ik jullie wel.
Wie weet tot ziens weer in een van de vele werelden die we delen.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Bericht door Ysgrublaidd » 24 okt 2007 12:02

Ik ga hier niet te diep op reageren. De post hierboven geeft totaal geen compleet beeld weer van wat er in het verleden is gebeurd en waar op dit moment aan gewerkt word. Daarnaast zie ik deze voorgaande post niet als een voorstel post, maar meer als een beklag die in een PM thuis hoort.

In ieder geval welkom als je je weer als lid wilt gedragen. Dit is in ieder geval meer rellen dan dat je echt wilt mee doen. En daar zitten de leden voor mijn gevoel niet op te wachten. Al mogen deze natuurlijk hun eigen zegje doen.

the Pelican
Kind van de kosmos

Wordt wakker!!!

Bericht door the Pelican » 24 okt 2007 12:51

Ysgrublaidd schreef:waar op dit moment aan gewerkt word
:D Maak je zelf niet belachelijker als noodzakelijk is man en zeg gewoon dat er nog geen concrete stappen zijn gezet.

De website is nog steeds hetzelfde, de kalender waar we het een jaar geleden over hadden is er nog steeds niet, het aantal geregistreerde leden is met nog geen 50 leden gestegen sinds mijn vertrek en van die nieuwe hebben er daadwerkelijk 3 meer dan 30 posts hebben en er verder een enkeling is die boven de 5 uit komt. Je kan het nog steeds niet vinden met aphrael en zelfs Grimreaper heeft taken neergelegd. De grote RPG die als belangrijk voor leden trekken werd bestempeld heeft nog 5 posters. De site lijkt zelfs trager als vroeger.

Dit hoort niet in een PM thuis. Dit is een open brief. Plus dat jij ook wel weet dat een PM van mij aan jou niets gaan aanrichten en ik blij mag zijn als ik een oninhoudelijke reactie van je terug krijg.

Noem het rellen of zie het als wakker schudden.
Of zie het als (de laatste?) kans om je weer eens massaal op iemand te storten, lekker af te reageren en daarna weer verder te doemelen. ;)

Ys, Bespaar jezelf verder de moeite om mij een nog een PM te sturen. Je weet mijn mail adres maar al te goed en dan weet ik dat als ik een PM krijg van Aeon het misschien wel echt ergens over gaat.
En doe je werk de volgende keer gelijk goed. Ik kon tot na mijn vorige post nog steeds in twee prive fora (vandaar dat ik maar al te goed weet dat er niets concreets gebeurd). Ik denk dat LI dat inmiddels voor je gecorrigeerd heeft ;) , so no worries . Vergeten jullie het password op de database niet te veranderen?

Edit:
Tijdens het verwijderen van mijn PM's kwam ik deze tekst nog tegen van een al eerder vertrokken lid. Die wilde ik je niet onthouden:
Mij werd het echter jammer genoeg ook zeer snel duidelijk dat het merendeel van de leden van Aeon om duistere redenen vrij snel op de teentjes zijn getrapt en hier moeilijk mee om kunnen gaan.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Bericht door aphrael » 24 okt 2007 13:53

Lieve Peli,

Heel hartelijk welkom terug. Nee, ik ben niet vergeten dat ik van jullie gastvrijheid mocht genieten en mij leek het niet meer dan eerlijk en erg gezellig om die attentie terug te betalen. Ik ben erg overtuigd van: "wie goed doet, goed ontmoet".

Dankje Ys, dat wij ons eigen zegje mogen doen. Bij deze:

Ik begrijp best dat er in het verleden dingen zijn gebeurt, al weet ik niet helemaal hoe en wat. Dat gaat mij ook geen donder aan. Nee, Ys, ik ben het niet met je eens als je zegt dat dit alleen maar rellen is. Kijk eens objectief naar de feiten over bezoekersaantallen, nieuwe leden en dergelijke die Peli heeft gepost? Kun je dan werkelijk zeggen dat ie geen gelijk heeft? We merken toch allemaal dat het terug loopt? Dat is geen rellen, dat is gelijk hebben. Natuurlijk zijn er een aantal hard-core posters die blijven komen en lekker voortposten en dat is prachtig, maar over het algemeen loopt het aantal nieuwe leden en dus ook posts drastisch terug. Feit, geen fictie.

Jouw gevoel dat de leden hier niet op zitten te wachten kan misschien kloppen, maar waarom gaan we niet gewoon open en bloot en in alle eerlijkheid de discussie aan? Wat kan dat voor kwaad?

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Bericht door Ysgrublaidd » 24 okt 2007 14:24

Die discussie wil ik best aan gaan, maar de stadspoort is daar niet de plek voor. Het valt me dan ook zeer van the Pelican tegen dat deze dat hier wel is begonnen, daar waar hijzelf in het verleden zo hamerde dat alles op de juiste manier en de juiste plek moest worden gedaan.

Daarnaast zijn de punten die the Pelican geeft bij mij zeer bekend. Echter, geeft hij hier veelal onvolledige informatie. Daarnaast komt hij met punten die hij op een dusdanige manier neerzet dat deze een totaal verkeerd beeld schetsen.

Ik neem even zijn laatste stukje als voorbeeld:
Mij werd het echter jammer genoeg ook zeer snel duidelijk dat het merendeel van de leden van Aeon om duistere redenen vrij snel op de teentjes zijn getrapt en hier moeilijk mee om kunnen gaan.
Allereerst geeft hij totaal niet aan wie dit geschreven heeft. Is dit afkomstig van CyFanate?
Die naam alleen geeft velen hier al een totaal ander beeld van dat stukje tekst.
Daarnaast zag ik vandaag al velen online die niet hebben gereageerd op wat in dit topic wordt geroepen. Zouden mensen die snel op hun teentjes getrapt zijn dit niet doen?
Daarnaast heb ik dit topic open gehouden. Dus niet verwijderd omdat ik op mijn teentjes getrapt zou kunnen voelen. Nee, de discussie mag van mij echt wel plaats vinden. Echter wijs ik er wel op dat het geen in de posts gemeld wordt niet compleet is en een verkeerd beeld schept.

Zo kan ik ook prima met quotes gooien waarin the Pelican redelijk zwart gemaakt kan worden. Ik zal dit echter niet doen. Want ik hou me verre van zo'n lage streek.

Ik zeg niet dat het goed gaat met Aeon. Nee, integendeel. Achter de schermen ben ik al heel lang bezig dit onder de aandacht te brengen. Zelfs in het openbaar door enkele polls en topics te openen. Het gegeven is bekend. Echter roepen dat er iets mis is is simpel. Maar met oplossingen komt men niet. Achter de schermen wordt genoeg gewerkt aan oplossingen. Het is echter vrijwilligerswerk en het is niet 1, 2, 3 op te lossen. Daar gaat tijd overheen. Ik krijg door the Pelican nu alles in mijn schoenen gedauwd. Echter, hij heeft mij amper als Admin mee gemaakt. Hij kan van mij niet verwachten dat ik alles opeens oplos. Vooral niet wanneer ik zelf al tot over mijn oren in het werk zit wegens eens afstudeerproject.

Discussie prima, maar dan wel compleet en met het juiste perspectief.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Bericht door aphrael » 24 okt 2007 14:41

Ysgrublaidd schreef:Die discussie wil ik best aan gaan, maar de stadspoort is daar niet de plek voor. Het valt me dan ook zeer van the Pelican tegen dat deze dat hier wel is begonnen, daar waar hijzelf in het verleden zo hamerde dat alles op de juiste manier en de juiste plek moest worden gedaan.
Prima, verplaats de discussie dan naar een punt wat je wel geschikt vindt. Probleem opgelost.
Daarnaast zijn de punten die the Pelican geeft bij mij zeer bekend. Echter, geeft hij hier veelal onvolledige informatie. Daarnaast komt hij met punten die hij op een dusdanige manier neerzet dat deze een totaal verkeerd beeld schetsen.

Ik neem even zijn laatste stukje als voorbeeld:
Allereerst geeft hij totaal niet aan wie dit geschreven heeft. Is dit afkomstig van CyFanate?
Die naam alleen geeft velen hier al een totaal ander beeld van dat stukje tekst.
Daarnaast zag ik vandaag al velen online die niet hebben gereageerd op wat in dit topic wordt geroepen. Zouden mensen die snel op hun teentjes getrapt zijn dit niet doen?
Daarnaast heb ik dit topic open gehouden. Dus niet verwijderd omdat ik op mijn teentjes getrapt zou kunnen voelen. Nee, de discussie mag van mij echt wel plaats vinden. Echter wijs ik er wel op dat het geen in de posts gemeld wordt niet compleet is en een verkeerd beeld schept.
Wie dat aan hem geschreven heeft doet totaal niet ter zake, het is een mening en die was toevallig toegesneden op de situatie zoals Peli die ziet. Dat mensen nog niet hebben gereageerd wil niet zeggen dat ze dat niet gaan doen. Misschien zijn er wel mensen online die zich liever buiten deze discussie houden, kan ook. Of misschien zijn er mensen die iets langer willen nadenken voordat ze een reactie formuleren (gek, dat heb ik nou nooit :evil: )
Zo kan ik ook prima met quotes gooien waarin the Pelican redelijk zwart gemaakt kan worden. Ik zal dit echter niet doen. Want ik hou me verre van zo'n lage streek.
Dat is wel een beetje kinderachtig hoor.
Ik zeg niet dat het goed gaat met Aeon. Nee, integendeel. Achter de schermen ben ik al heel lang bezig dit onder de aandacht te brengen. Zelfs in het openbaar door enkele polls en topics te openen. Het gegeven is bekend. Echter roepen dat er iets mis is is simpel. Maar met oplossingen komt men niet. Achter de schermen wordt genoeg gewerkt aan oplossingen. Het is echter vrijwilligerswerk en het is niet 1, 2, 3 op te lossen. Daar gaat tijd overheen. Ik krijg door the Pelican nu alles in mijn schoenen gedauwd. Echter, hij heeft mij amper als Admin mee gemaakt. Hij kan van mij niet verwachten dat ik alles opeens oplos. Vooral niet wanneer ik zelf al tot over mijn oren in het werk zit wegens eens afstudeerproject.

Discussie prima, maar dan wel compleet en met het juiste perspectief.
En daar zit 'm de crux van deze situatie. Nu voor het eerst horen waarschijnlijk veel leden dat er achter de schermen gewerkt wordt aan oplossingen. De polls en topics die je noemt maken nar mijn inzien niet echt duidelijk dat er iets aan de hand is en wat er aan gedaan wordt. Dus waarom doen we dat dan niet voor de schermen? Zodat ook de "gewone" leden weten dat er gewerkt wordt en ook zij ideeen kunnen inbrengen? Is dit niet een forum van ons allemaal? En dat vindt ik nou een goed discussie punt. Kunnen we de leden, iedereen dus, niet betrekken bij het lot en de voortgang van dit forum? Waarom moet dat allemaal op de achtergrond?

Iedereen begrijpt dat dit vrijwilligerswerk is en niet 1,2,3 op te lossen, maar je hoeft toch ook niet alles alleen te doen? Of moeten we je Atlas gaan noemen? :evil: Ik geloof ook niet dat Peli verwacht dat jij alles morgen hebt opgelost. Het is, met recht, een open brief, bedoeld (naar mijn mening) om mensen aan het denken te zetten en een discussie los te maken over de toekomst van Aeon en naar mijn mening moeten alle leden daaraan deelnemen.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Bericht door Ysgrublaidd » 24 okt 2007 15:19

aphrael schreef:Prima, verplaats de discussie dan naar een punt wat je wel geschikt vindt. Probleem opgelost.
Ga ik nu ook doen. Echter had ik de hoop dat dit een voorsteltopic kon worden. Want ik ben niet tegen het onderwerp, wel op de manier zoals deze opgestart is. Daarnaast zie ik the Pelican graag als lid terug, echter niet op deze manier.
aphrael schreef:Wie dat aan hem geschreven heeft doet totaal niet ter zake, het is een mening en die was toevallig toegesneden op de situatie zoals Peli die ziet.
Sorry, maar daar ben ik het niet met je eens. Het is een stukje tekst dat prima viel binnen de tekst van the Pelican. Een reden waarom hij het erbij gepakt heeft. De werkelijk aard achter dat stukje tekst is op dit moment niet bekend. Het maakt het geheel zwart waar deze ook prima wit of grijs kan zijn. Als het bijvoorbeeld CyFanate is geweest die dit stukje tekst heeft geschreven dan krijg je al een totaal ander beeld over het op de teentjes getrapt voelen. Want velen zullen zich nog wel herinneren hoe CyFanate zich gedroeg. Als ik me niet vergis heb jij des tijds ook mee gedaan aan de discussies met hem.
aphrael schreef:Dat mensen nog niet hebben gereageerd wil niet zeggen dat ze dat niet gaan doen. Misschien zijn er wel mensen online die zich liever buiten deze discussie houden, kan ook. Of misschien zijn er mensen die iets langer willen nadenken voordat ze een reactie formuleren (gek, dat heb ik nou nooit Gemeen)
Dat zou prima kunnen. Ik nodig ze dan ook uit om mee te doen.
aphrael schreef:Dat is wel een beetje kinderachtig hoor.
Vind ik ook. Daarom doe ik het niet. Toch schijnen anderen daar een ander beeld over te hebben.
aphrael schreef:En daar zit 'm de crux van deze situatie. Nu voor het eerst horen waarschijnlijk veel leden dat er achter de schermen gewerkt wordt aan oplossingen. De polls en topics die je noemt maken nar mijn inzien niet echt duidelijk dat er iets aan de hand is en wat er aan gedaan wordt. Dus waarom doen we dat dan niet voor de schermen? Zodat ook de "gewone" leden weten dat er gewerkt wordt en ook zij ideeen kunnen inbrengen? Is dit niet een forum van ons allemaal? En dat vindt ik nou een goed discussie punt. Kunnen we de leden, iedereen dus, niet betrekken bij het lot en de voortgang van dit forum? Waarom moet dat allemaal op de achtergrond?
Nog voor mijn admin benoeming is er besloten dit achter de schermen te doen. Want het is leuk om reacties te krijgen van nieuw geïntroduceerde onderdelen. En die zou je niet krijgen als iedereen al wist dat hieraan gewerkt wordt. Het is echter niet geheel achter de schermen gebleven. Zo is er enkele leden gevraagd om in een privé-forumdeel hun mening te geven omtrent bepaalde ideeën en ook zelf met ideeën te komen. Een groep waar jij ook in zit.
aphrael schreef:Iedereen begrijpt dat dit vrijwilligerswerk is en niet 1,2,3 op te lossen, maar je hoeft toch ook niet alles alleen te doen?
En dat doe ik dan dus ook niet. Onder andere door wat er binnen de hiervoor genoemde groep mensen naar voren kwam, zijn er verschillende groepen opgezet. De mensen hierin doen ook hun best, echter alles kost tijd en inzet en dat ontbreekt het bij de meeste wel eens aan.

after_eden
Eeuwentemmer

Bericht door after_eden » 24 okt 2007 17:52

Ysgrublaidd schreef:
aphrael schreef: Dat mensen nog niet hebben gereageerd wil niet zeggen dat ze dat niet gaan doen. Misschien zijn er wel mensen online die zich liever buiten deze discussie houden, kan ook. Of misschien zijn er mensen die iets langer willen nadenken voordat ze een reactie formuleren (gek, dat heb ik nou nooit :evil:)
Dat zou prima kunnen. Ik nodig ze dan ook uit om mee te doen.
Hehehe, als ik op mijn werk zit ga ik geen lange berichten plaatsen. En zeker geen berichten waar ik een wat langere tijd voor nodig heb om te bedenken wat ik ga zeggen.

Laat ik beginnen met dat de rel al gaande was toen ik binnenkwam. Dus houd ik me wat dat puntje betreft er buiten. Zij het dat ik wel even wil vermelden dat ik dit alles behalve een goede intropost vind.

Ik ben het met Ys eens over dat je (Pel) uit groepen bent gezet, ten slotte als iemand niets meer van zich laat horen en, achter de schermen, gewoon kan meekijken klopt er in mijn optiek iets niet. Toch netjes dat je daar dan bericht van krijgt, nietwaar?

Over meets laat ik me verder ook niet uit. Heb er geen ge-organiseerd tot op heden en ben nooit bij Pel geweest. Toen was ik daar nog niet aan toe.
Ysgrublaidd schreef:Achter de schermen ben ik al heel lang bezig dit onder de aandacht te brengen.
En terecht, maar gebeurd er ook wat mee. Aeon is een community. Wat zoveel wil betekenen dat het op haar leden drijft. Zonder leden geen community. Misschien is het wel zo, misschien moet er meer openheid zijn. En nee, lang niet over alles hoor. Maar als je weet hoe erg je beeld veranderd als je meer te weten bent gekomen. Zeker niet in de negatieve zin, denk ik toch dat er best meer dingen zijn die in de openheid kunnen worden besproken. Een forum deel over Aeon zelf, bij andere fora zie je het wel vaker.

Het werk op Aeon is redelijk verdeeld denk ik. We hebben een beheer, wat groepen en elk van deze onderdelen hebben zijn / haar eigen taken. Ys' taak is naar mijn idee om ervoor te zorgen dat de verschillende delen lopen. Dat de mensen op de goede plaats zitten, dat bijvoorbeeld persoon A niet in een Promoteam zit terwijl deze veel beter is in Columns schrijven. Echter is het ook zo dat dit deel van zijn taak eigenlijk automatisch zou moeten gaan. Men zou zelf de verantwoording moeten nemen, bepalen "Dat wil ik doen." Aeon staat daar voor open, voor zover ik weet, maar vervolgens gebeurd er niets. Er ontbreekt gewoon her en der het gevoel om iets te willen doen. Nieuwsberichten posten, gewoon doen. Heb je wat minder tijd dan is dat niet erg, maar er gaat bijna geen tijd in zitten. Geloof mij als ik zeg dat ik langer bezig ben geweest met het maken van deze post als met het maken van een nieuwsberichtje. Zo is het ook met het promoteam, leuk als je er wat voor wilt doen. Maar zodra er een idee is, maak het af. Stamp het of de grond in of doe er wat mee. Stel deadlines als dat nodig mocht zijn. :)

Tot slot wil ik even melden dat ik van harte hoop dat the Pelican terug komt, als deze dat van plan was. Buiten de laatste paar posts van hem heeft hij altijd zeer goed zijn best gedaan.

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met Aeon?

Bericht door Christine » 24 okt 2007 21:03

the Pelican schreef:
circle schreef:Welkom terug op Aeon, the Pelican! Je laatste bezoek was op Wo Feb 07, 2007 14:01. We zijn blij en vereerd je

weer op onze website te mogen ontvangen.
Wat buiten gewoon lief om dat te lezen :D .
Zoals de website al zei: Welkom terug Pelican!
the Pelican schreef:[O wacht.. Ik was natuurlijk de "source of all evil" geworden, dus daar zat je niet op te wachten. Ik had kritiek en zo. Ik zag in de snelle bewegingen die het internet maakt een site stil staan en gaf daar na weinig eerdere reactie op pointers wat grove signalen over af.
Ik zit niet in elk subforum, maar ik heb hier wel iets van meegekregen. Ik denk dat het vooral de manier waarop de kritiek werd gegeven niet gewaardeerd werd. Ik ken je persoonlijk en weet dat je goede bedoelingen mee had, maar zelfs ik had af en toe moeite de botheid te negeren. Kritiek leveren is altijd goed, maar als de mensen die het moeten lezen zich eerder opwinden over de manier waarop, dan dat ze de kritiek er goed uitpikken en er iets mee gaan doen, dan schiet het toch zijn doel voorbij.
"Source of all evil" zou ik je niet willen noemen. "Source of all criticism" past beter. :P
the Pelican schreef:Beste Aphrael,

Helaas was je blijkbaar de enige van "het bestuur" (of uberhaubt Aeon) die aan ons dacht nadat wij eerder al twee meets voor Aeon hadden georganiseerd en verzorgd. We hadden graag langs komen, maar voelde ons niet heel erg welkom omdat je de enige was.
Hier wil ik even op reageren, omdat ik zelf inmiddels ook een meet heb georganiseerd. Je hebt toendertijd aangegeven te willen komen, maar niet lang daarna kwam je niet of niet zichtbaar op Aeon. Ik wist dat er wat broeide, en omdat je verder niet reageerde ging ik ervan uit dat je geen behoefte meer had aan de meet. Ik heb het daarom laten rusten.
Ik snap dat je ervan baalt dat niet meer mensen je hebben gevraagd bij de laatste meet (in mijn geval: a) vergeten en b) ik was die keer geen gastvrouw), maar dat wil niet zeggen dat je niet welkom was.
the Pelican schreef:Beste anderen,

Ik leef nog.
Gelukkig maar! :-D
the Pelican schreef:Maak je zelf niet belachelijker als noodzakelijk is man en zeg gewoon dat er nog geen concrete stappen zijn gezet.
Kleine tegenspraak op dit punt. Hoewel je gelijk hebt dat een hoop dingen op het moment stil liggen is er een project aan de gang dat aardig begint te lopen.

Nog even een kleine opmerking: Ik ga niet in op een hoop dingen omdat ik niet alles heb gehoord/gelezen. Ook vind ik dat dit topic meer een persoonlijke vete aan het worden is dan waar het voor bedoeld was: kritiek op Aeon.

- Christine -

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Bericht door Dolenthoniel » 25 okt 2007 17:45

Als eerste een welkom terug op Aeon. Na lange tijd weg geweest blijkbaar toch weer met opgekropte frustraties terug gekomen. Ook ik ga maar niet niet te diep in op dit hele verhaal omdat het niet erg veel toevoegende waarde heeft voor mij, of de rest (corrigeer me wanneer ik dit fout heb).

Ik heb geen problemen met jou en ook nooit gehad. Op de meetings heb ik je leren kennen als een optimistisch, gastvrij en gezellig persoon. Daarentegen ben je altijd al een erg direct persoon geweest. Deze eigenschap kan zowel een positief als een negatief effect hebben. Je zet vaart achter dingen en zegt mensen waar het op staat wanneer het nodig is. Echter breng je deze kritiek niet als opbouwend maar juist als beledigend. Ik zal heel duidelijk zijn waarom ik niet zo voor dit topic ben: 1) Het feit dat je mijn broer en andere mensen hier op Aeon hebt beledigd staat mij totaal niet aan. 2) Het feit dat je kritiek beledigend is niet opbouwend is staat me niet aan. 3) De manier waarop je terug komt vind ik ook niet zo fantastisch.
the Pelican schreef:Je had natuurlijk ook moeite kunnen ondernemen om een lid te behouden he? ;)
Ik weet natuurlijk niet alles wat er is gebeurd en is gezegt, maar ik weet dat het genoeg is geweest voor een volle emmer + de druppel. Stel de vraag nog eens voor je zelf en kom tot het inzicht dat dit geen rechtvaardige vraag is.

Misschien een leerdoel voor jou om je gedrag hierin te veranderen. Dingen kunnen erg gemeen overkomen wanneer je iets op een bepaalde manier brengt. Wanneer dit je bedoeling is hoef ik je hier niet meer te zien denk ik. Wanneer dit niet je bedoeling is zou je er echt aan moeten werken, want met dit gedrag komt je niet hoog te staan bij mij of andere forum leden (al zal dat je waarschijnlijk niet veel schelen aangezien je anders wel beter had nagedacht over deze post).

De andere post op Aeon, daar is helemaal niets mis mee, daar hoor je mij niet over klagen, maar ik geef je het advies na te denken of de manier waarop je dingen brengt. Als je door gaat op de manier zoals je je andere post ook hebt gedaan (op normale manier dus :)) vind ik het prima dat je weer af en toe langs hupt op Aeon.

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Bericht door Christine » 26 okt 2007 00:08

Dolenthoniel heeft beter verwoord wat ik wou zeggen, maar niet goed onder woorden kon brengen. Bij deze sluit ik me daar dus bij aan.

- Christine -

Andreoden
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Bericht door Andreoden » 17 nov 2007 19:55

Volgens mij gaat het nog altijd goed met Aeon :) of het ziet er toch zo uit voor het nieuwe lid dat ik ben. :-D

flynn
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Bericht door flynn » 13 dec 2007 08:06

Om heel eerlijk te zijn was het me nog niet opgevallen dat the Pelican weg was.
Nou ben ik de laatste tijd ook niet zo actief geweest :D.

Maar wel jammer hij gaf veel discussies toch een behoorlijke boost.
Maar goed, ik ga er verder niet zoveel over zeggen.
Alleen weet ik wel dat Ys meerdere malen contact met mij heeft opgenomen om te vragen wat er was en waarom ik niet zoveel meer op Aeon kwam.

Dit heb ik altijd wel gewaardeert, hij probeert de leden iig weer te motiveren :klap:

Groetjes Flynn

Andreoden
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Bericht door Andreoden » 14 dec 2007 17:28

Ik hoop dat ik nooit zo'n post als pelican hoef te posten :D maar ik als nieuw lid weet natuurlijk niet wat er is gebeurd in het verleden :) Ik hoop dat het niet al te serieus is.

Plaats reactie